Περιεχόμενα
Διαψεύδοντας τις αμφιβολίες του Έλληνα εκπαιδευτικού Παναγιώτη Μπάρκα, η Κωτσάκι επικρίνει το βιβλίο του ως πολιτικά προκατειλημμένο και χωρίς ιστορική εμπειρία. Υποστηρίζει ότι οι Αλβανοί, απόγονοι των Ιλλυριών και των Πελασγών, κατέχουν την πιο αυθεντική ευρωπαϊκή κληρονομιά.
Η Κωτσάκι απορρίπτει τις αμφιβολίες για τον Σκάντερμπεγκ ως πολιτικά υποκινούμενες και κατηγορεί την Ελλάδα για χειραγώγηση της ιστορίας. Αμφισβητεί την ύπαρξη ενός ξεχωριστού ελληνικού λαού, υποστηρίζοντας μια κοινή πελασγική-ιλλυρική ταυτότητα πέρα από τα σύνορα.
Έτοιμη για διάλογο, η Κωτσάκι προσκαλεί σε συζητήσεις με Έλληνες ιστορικούς για τη διερεύνηση αυτών των αντικρουόμενων ιστορικών προοπτικών.
«Αλβανοί είναι κληρονόμοι της Αρχαίας Ελλάδας»: Αλβανίδα ιστορικός αμφισβητεί την ελληνική ιστορία
Η Αλβανίδα ιστορικός Έλενα Κοτσάκη έχει προκαλέσει αντιδράσεις με τους ισχυρισμούς της ότι οι Αλβανοί είναι οι πραγματικοί κληρονόμοι της Αρχαίας Ελλάδας.
Απαντώντας σε ένα βιβλίο του Έλληνα εκπαιδευτικού Παναγιώτη Μπάρκα, η Κωτσάκι το επέκρινε ως μεροληπτικό και χωρίς τις κατάλληλες ιστορικές πηγές. Σύμφωνα με την Κωτσάκι, οι Αλβανοί είναι ο πιο αυθεντικός λαός της Ευρώπης, που κατάγεται από τους Ιλλυριούς και τους Πελασγούς.
Απορρίπτει τις αμφιβολίες για τον Σκάντερμπεγκ και υποστηρίζει ότι έχει γίνει ιστορική χειραγώγηση για να διαστρεβλωθεί η αλήθεια. Η Κωτσάκι αμφισβητεί επίσης την ελληνική ιστορία, υποστηρίζοντας μια κοινή Πελασγική-Ιλλυρική ταυτότητα και στις δύο πλευρές των συνόρων. Προσκαλεί σε συζήτηση με Έλληνες ιστορικούς για να αντιμετωπιστούν αυτές οι διαφορετικές οπτικές γωνίες.
Αμφισβήτηση της ελληνικής ταυτότητας και χειραγώγηση της ιστορίας
Η Έλενα Κωτσάκι προχωράει ακόμη παραπέρα, αμφισβητώντας την ίδια την ύπαρξη ενός ξεχωριστού ελληνικού λαού. Υποστηρίζει ότι οι Έλληνες είναι συγγενείς των Αλβανών και τονίζει την απουσία ελληνικών αναφορών στις ιστορικές πηγές.
Η Κωτσάκι προτείνει ότι ο Δούρειος Ίππος και η Ελένη της Τροίας, που παραδοσιακά συνδέονται με τους Έλληνες, στην πραγματικότητα συνδέονται με τους Πελασγούς. Κατηγορεί την Ελλάδα ότι κλέβει την ιστορία και τη χειραγωγεί για τη δική της αφήγηση. Η Κωτσάκι υποστηρίζει ότι οι μόνοι πραγματικοί κληρονόμοι της αρχαίας Ελλάδας είναι οι Αλβανοί και αμφισβητεί την εκδοχή της ιστορίας της Ελλάδας.
Επισημαίνει ότι ακόμη και ο επικεφαλής της Ελληνικής Εκκλησίας έχει αρβανίτικη καταγωγή, τονίζοντας ακόμη περισσότερο τους ισχυρισμούς της.
Μια σύγκρουση ιστορικών προοπτικών
Η διαμάχη μεταξύ της Έλενας Κωτσάκι και των Ελλήνων ιστορικών αναδεικνύει μια σύγκρουση ιστορικών προοπτικών.
Η Κωτσάκι κατηγορεί την Ελλάδα και τη Βόρεια Μακεδονία ότι αρνούνται την αλβανική κληρονομιά τους και υποστηρίζει ότι η ιστορική χειραγώγηση έλαβε χώρα τον 19ο και τον 20ό αιώνα. Η ίδια παραμένει σταθερή στην πεποίθησή της ότι οι Αλβανοί είναι οι νόμιμοι κληρονόμοι του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού και αμφισβητεί την κυρίαρχη αφήγηση.
Οι ισχυρισμοί της Κωτσάκι ανοίγουν μια συζήτηση σχετικά με την εθνική ταυτότητα και την ιστορική ερμηνεία, προσκαλώντας σε μια συζήτηση για τη διερεύνηση διαφορετικών απόψεων.
Έτοιμοι για διάλογο
Η Έλενα Κωτσάκι εκφράζει την προθυμία της να συμμετάσχει σε συζητήσεις με Έλληνες ιστορικούς για την αντιμετώπιση των αντικρουόμενων αφηγήσεων.
Προσκαλεί σε ανοιχτό διάλογο για τη διερεύνηση και τη συμφιλίωση των διαφορετικών οπτικών γωνιών της ιστορίας. Η αμφισβήτηση της Κωτσάκι στην καθιερωμένη ελληνική ιστορική αφήγηση θέτει σημαντικά ερωτήματα σχετικά με την ταυτότητα, την κληρονομιά και την ερμηνεία των ιστορικών πηγών.
Η συζήτηση μεταξύ Αλβανών και Ελλήνων ιστορικών υπόσχεται να ρίξει νέο φως στην πλούσια και πολύπλοκη ιστορία της περιοχής.