Ελληνικές καταναλωτικές συνήθειες: Περικοπές και τάσεις διακοπών | Ενημέρωση έρευνας

Δείτε την τελευταία έρευνα σχετικά με τις συνήθειες των Ελλήνων καταναλωτών εν μέσω οικονομικών προκλήσεων. Μάθετε πώς οι Έλληνες κάνουν περικοπές και προσαρμόζουν τις δαπάνες τους για να τα βγάλουν πέρα.

Ελληνικές καταναλωτικές συνήθειες: Περικοπές και τάσεις διακοπών | Ενημέρωση έρευνας>

Περιεχόμενα

  1. Έρευνα: Ένας στους δύο θα κάνει διακοπές
  2. Στροφή στις καταναλωτικές συνήθειες
  3. Μειωμένες αγορές και οικονομικές στρατηγικές
  4. Προσαρμογή στις πληθωριστικές πιέσεις
  5. Επίδραση στα σχέδια διακοπών και στις δαπάνες
  6. Αντίκτυπος του Market Pass

Δείτε τις τελευταίες έρευνες σχετικά με τις συνήθειες των Ελλήνων καταναλωτών καθώς αντιμετωπίζουν τις οικονομικές προκλήσεις. Από την περικοπή των εξόδων μέχρι την αξιοποίηση των αποταμιεύσεων, οι Έλληνες κάνουν στρατηγικές επιλογές.

Μάθετε πώς αυτές οι αλλαγές επηρεάζουν τα σχέδια διακοπών και τις τάσεις δαπανών. Διαβάστε περισσότερα εδώ.

Έρευνα: Ένας στους δύο θα κάνει διακοπές

Εν μέσω των οικονομικών προκλήσεων στην Ελλάδα, η πλειονότητα των Ελλήνων εφαρμόζει αυστηρά μέτρα για τη διαχείριση των οικονομικών της.

Περιορίζουν διάφορες πτυχές της ζωής τους, συμπεριλαμβανομένων των αγοραστικών συνηθειών, και χρησιμοποιούν ακόμη και τις αποταμιεύσεις τους για να καλύψουν βασικά έξοδα. Μια πρόσφατη έρευνα που διεξήχθη από το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) ρίχνει φως στην αλλαγή της καταναλωτικής συμπεριφοράς στην Ελλάδα.

Στροφή στις καταναλωτικές συνήθειες

Η έρευνα αποκαλύπτει ότι το 75% των Ελλήνων έχει επιλέξει να ακυρώσει δαπάνες που σχετίζονται με την ψυχαγωγία, όπως έξοδοι για φαγητό και ταξίδια, για να προσαρμοστεί στις σημαντικές ανατιμήσεις που επηρεάζουν την καθημερινότητά τους.

Ο κύριος παράγοντας που επηρεάζει τις επιλογές διατροφής είναι το κόστος, με τους καταναλωτές να δίνουν προτεραιότητα στο πόσα χρήματα μπορούν να εξοικονομήσουν. Επιπλέον, ένα στα δύο άτομα έχει αναβάλει εργασίες συντήρησης και επισκευής τόσο στο σπίτι όσο και στα οχήματά του.

Μειωμένες αγορές και οικονομικές στρατηγικές

Περίπου το 54% των ερωτηθέντων έχουν μειώσει τις συνολικές αγορές τους σε τρόφιμα και είδη παντοπωλείου, υποδηλώνοντας μια στροφή προς πιο προσεκτικές δαπάνες.

Επιπλέον, το 27% έχει καταφύγει στη χρήση των αποταμιεύσεών του για να καλύψει τις αναγκαίες αγορές, γεγονός που αντανακλά την οικονομική πίεση που βιώνουν πολλοί. Επιπλέον, το 32% έχει είτε αναβάλει την πληρωμή λογαριασμών είτε έχει σταματήσει εντελώς την πληρωμή τους, αναδεικνύοντας τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η εκπλήρωση των οικονομικών υποχρεώσεων.

Προσαρμογή στις πληθωριστικές πιέσεις

Ως απάντηση στις πληθωριστικές πιέσεις, το 17% των Ελλήνων αύξησε τις ώρες εργασίας του ή αναζήτησε πρόσθετη απασχόληση για να ενισχύσει το εισόδημά του.

Ομοίως, το 49% έχει στραφεί στην αγορά εναλλακτικών εμπορικών σημάτων για να διαχειριστεί τα έξοδά του. Ωστόσο, μόνο ένα μικρό ποσοστό (9%) δεν έχει προβεί σε καμία απολύτως ενέργεια, γεγονός που υποδηλώνει τις εκτεταμένες προσπάθειες για την αντιμετώπιση των οικονομικών δυσκολιών.

Επίδραση στα σχέδια διακοπών και στις δαπάνες

Η έρευνα αποκαλύπτει ότι λόγω των οικονομικών περικοπών, οι μισοί από τους καταναλωτές που συμμετείχαν στην έρευνα αποφάσισαν να μην κάνουν διακοπές το 2023.

Μεταξύ εκείνων που σκοπεύουν να κάνουν διακοπές, το ένα τρίτο προβλέπει ότι ο προϋπολογισμός τους θα είναι πιο περιορισμένος. Επιπλέον, το 60% των καταναλωτών αναμένει να δαπανήσει λιγότερα φέτος σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, με το 40% να προβλέπει μείωση των δαπανών του πάνω από 50%.

Τα ευρήματα αυτά αντικατοπτρίζουν το δύσκολο οικονομικό τοπίο και την επικρατούσα επιφυλακτική νοοτροπία μεταξύ των καταναλωτών.

Αντίκτυπος του Market Pass

Όσον αφορά το Market Pass, το οποίο παραμένει σε ισχύ, η έρευνα δείχνει ότι το 72% του κοινού παραμένει ανεπηρέαστο από την εφαρμογή του.

Ένα μικρό ποσοστό (8%) ισχυρίζεται ότι δαπανά λιγότερα χρήματα αντικαθιστώντας εν μέρει τις δικές του δαπάνες με χρήματα του Market Pass, ενώ το 21% αναφέρει αυξημένες δαπάνες συνδυάζοντας τα οφέλη του Market Pass με τις ιδιωτικές του δαπάνες. Συνολικά, η έρευνα του ΙΕΛΚΑ υποδηλώνει έναν μέτριο θετικό αντίκτυπο στην αγορά που προκύπτει από το Market Pass.

To top