Περιεχόμενα
Δείτε την αξιοσημείωτη ζωή της Μαίρης Μεταξά, μιας ηθοποιού που αιχμαλώτισε καρδιές, συμπεριλαμβανομένης και της καρδιάς του Κωνσταντίνου Καραμανλή.
Παρά τις δυσκολίες και τη μοναξιά της, βρήκε παρηγοριά στην καριέρα της και στη συντροφιά του Κώστα Βουτσά. Από το ταπεινό της ξεκίνημα στο θέατρο μέχρι την επιτυχία της στον κινηματογράφο, άφησε εποχή.
Ελάτε μαζί μας να εμβαθύνουμε στην εξαιρετική διαδρομή της Μαίρης Μεταξά, μιας γυναίκας που θυμούνται οι λίγοι που τη γνώρισαν, για πάντα τυλιγμένη στη μοναξιά.
Όλοι το ξέχασαν εκτός από τον Βουτσά: Η ηθοποιός που γοήτευσε τον Καραμανλή έφυγε, τυλιγμένη στη μοναξιά.
Όλοι το ξέχασαν εκτός από τον Βουτσά: Η ηθοποιός που γοήτευσε τον Καραμανλή έφυγε, τυλιγμένη στη μοναξιά
Γεννήθηκε στην τότε Ανατολική Ρωμυλία. Ήταν το 1910. Στα 13 της έμεινε ορφανή από γονείς. Η ίδια δεν μπόρεσε ποτέ να δημιουργήσει οικογένεια. Πέρασε την παιδική της ηλικία και το τέλος της ζωής της μόνη της. Και στο μεταξύ βρήκε έναν γιο.
Ήταν η ηθοποιός Mary Metaxa. Πρόκειται για μια ηθοποιό της οποίας το όνομα θυμούνται μόνο οι πολύ ηλικιωμένοι. Αλλά μόλις δεις το πρόσωπό της, τότε το συνδέεις με το όνομα.
Το κοινό τη θυμάται ως την Ευγενική Μητέρα του Βουτσά από την ταινία Νύχτα του Γάμου. Η εικόνα της εμφανίζεται πάντα με τον Βουτσά κάπου στο πλευρό της.
Η καριέρα της ως ηθοποιός στον κινηματογράφο ήταν μια πρόγευση του τέλους της, στο οποίο πάλι υπήρχε μόνο ο Κώστας Βουτσάς.
Πρώιμη καριέρα και ταπεινότητα.
Πρώιμη καριέρα και ταπεινότητα
Η Μαίρη Μεταξά άρχισε να εργάζεται στα θεατρικά μπουλούκια στα 13-14 της, όταν έφυγε από την Καλογριά, όπου σπούδαζε. Στο διάστημα αυτό είχε εκφράσει και το πάθος της για το μπαλέτο και γρήγορα διακρίθηκε ως μπαλαρίνα.
Αυτό ήταν το διαβατήριό της για το μουσικό θέατρο και το θέατρο γενικότερα, στο οποίο είχε μικρούς έως μεσαίους ρόλους κάθε χρόνο. Ποτέ δεν κατάφερε να κάνει το βήμα προς τα πάνω ως όνομα, αλλά ποτέ δεν την ένοιαζε.
Την ένοιαζε να ζει αξιοπρεπώς, να μπορεί να βγάζει τα προς το ζην.
Γι’ αυτό κάποια στιγμή, πριν μπει στη ζωή της ο κινηματογράφος, βρισκόταν κοντά στη συνταξιοδότηση και προκειμένου να εξασφαλίσει μερικές ακόμα πιστώσεις, έπιασε δουλειά στην Πρόνοια του Δήμου Αθηναίων, για να συμπληρώσει το εισόδημά της.
Από τη θεατρική της καριέρα υπάρχει επίσης μια ιστορία-παράδειγμα για το πόσο ταπεινή ήταν και πώς έβλεπε την υποκριτική ως επάγγελμα και όχι ως την αίγλη που ήταν για τους άλλους.
Μια διαρκή εικόνα και μια μοναδική σχέση.
Μια διαρκή εικόνα και μια μοναδική σχέση
Τη δική της ανακάλυψη, μαζί με αυτή του Κώστα Βουτσά, έκανε η θεατρίνα Καλή Καλό, η οποία αποφάσισε να φτιάξει έναν θίασο και να βάλει σε αυτόν την καρατερίνα Γκόλφω Μπίνη.
Μια μέρα, όμως, εμφανίζεται στο σπίτι της γονατιστής η Μαίρη Μεταξά και την παρακαλεί να την εντάξει στον θίασο για να συμπληρώσει τρεις μήνες για τη σύνταξή της.
«Δεν έχω κανέναν άλλον στον κόσμο, θα πεθάνω αν δεν με βοηθήσετε!» λέει, «Το όνομά μου είναι Μαίρη Μεταξά. Δεν είμαι γνωστή ηθοποιός και μου λείπουν τρεις μήνες για να συμπληρώσω τρεις μήνες για να πάρω τη σύνταξή μου.
Σε παρακαλώ, παιδί μου, θα μου κάνεις μεγάλη κακή υπηρεσία αν με πάρεις. Και από μένα, ό,τι θέλεις. Σιδέρωμα και πλύσιμο! Θα κάνω ό,τι μπορώ!».
Μετά από αυτό, ο Kalo της εξηγεί ότι δεν μπορεί να αθετήσει τη συμφωνία της με τον Bini. Η Μεταξά της λέει ότι η Μπινί δεν χρειάζεται τα χρήματα και επειδή είναι πιο γνωστή, θα βρει εύκολα δουλειά αλλού.
Έτσι, η Kalo ζητάει από την Bini να ακυρώσει τη συμφωνία τους και η Bini, με έξτρα ευγένεια, κάνει πίσω για χάρη της Metaxa.
Λίγο αργότερα, σε μια παράσταση-κριτική του έργου των Αλέκου Σακελλάριου και Χρήστου Γιαννακόπουλου, Παρρέ Κόσμε, η Μαίρη Μεταξά εμφανίστηκε σε μια πράξη χωρίς να πει τίποτα.
Όπως είχε αποκαλύψει ο Βουτσάς, μια μέρα η Μεταξά πηγαίνει στον Σακελλαρίου και του ζητάει να της δώσει τουλάχιστον μια ατάκα. Sak.