Νέος σταθμός λεωφορείων στον Ελαιώνα: Ένας κόμβος τύπου αεροδρομίου με κτίρια πολλαπλών χρήσεων και επιλογές μεταφοράς

Ο νέος σταθμός λεωφορείων στον Ελαιώνα θα μοιάζει με αεροδρόμιο, προσφέροντας μια ολιστική εμπειρία στους επιβάτες. Θα συνδυάζει τις υπηρεσίες δύο υφιστάμενων σταθμών και θα περιλαμβάνει ξενοδοχείο, εκθεσιακούς χώρους και κτίρια πολλαπλών χρήσεων.

Νέος σταθμός λεωφορείων στον Ελαιώνα: Ένας κόμβος τύπου αεροδρομίου με κτίρια πολλαπλών χρήσεων και επιλογές μεταφοράς>

Περιεχόμενα

  1. Ο νέος σταθμός λεωφορείων στον Ελαιώνα θα μοιάζει με μικρά αεροδρόμια
  2. Συγκρότημα κτιρίων
  3. Χώροι στάθμευσης λεωφορείων
  4. Κόμβος μεταφορών
  5. Οφέλη της κατασκευής

Ο νέος σταθμός λεωφορείων στον Ελαιώνα, στην Ελλάδα, πρόκειται να αντικαταστήσει τους υπάρχοντες σταθμούς υπεραστικών λεωφορείων και θα προσφέρει μια ολιστική εμπειρία στους επιβάτες.

Το έργο, που αναμένεται να κοστίσει πάνω από 100 εκατομμύρια ευρώ, προβλέπεται να ολοκληρωθεί σε δύο χρόνια και θα κατασκευαστεί στο στυλ των μικρών αεροδρομίων. Το συγκρότημα θα διαθέτει ξενοδοχείο, εκθεσιακούς χώρους και κτίρια πολλαπλών χρήσεων, ενώ θα λειτουργεί ως κόμβος μετεπιβίβασης.

Ο σταθμός θα παρέχει επίσης χώρους στάθμευσης για λεωφορεία διεθνών προορισμών και ιδιωτικά αυτοκίνητα, δίκυκλα και ηλεκτρικά οχήματα κοινής ωφέλειας.

Ο νέος σταθμός λεωφορείων στον Ελαιώνα θα μοιάζει με μικρά αεροδρόμια

Ο νέος σταθμός λεωφορείων στον Ελαιώνα θα συνδυάζει τις υπηρεσίες των δύο υφιστάμενων σταθμών και θα προσφέρει μια ολιστική εμπειρία στο επιβατικό κοινό.

Η επιβλητική του εμφάνιση θα θυμίζει μικρό αεροδρόμιο, καθιστώντας τον σημαντικό πόλο έλξης για τους κατοίκους των ευρύτερων περιοχών. Το έργο σχεδιάστηκε από τον ομότιμο καθηγητή Αρχιτεκτονικής και Μηχανικής, Κωνσταντίνο Μωραΐτη, και αναμένεται να κοστίσει περισσότερα από 100 εκατομμύρια ευρώ, ενώ η ολοκλήρωσή του εκτιμάται ότι θα διαρκέσει δύο χρόνια.

Συγκρότημα κτιρίων

Ο νέος σταθμός θα κατασκευαστεί σε οικόπεδο 66.420 m2 και θα περιλαμβάνει ξενοδοχείο, εκθεσιακούς χώρους και κτίρια πολλαπλών χρήσεων, ενώ θα λειτουργεί και ως κόμβος μετεπιβίβασης. Το κτιριακό συγκρότημα του KSSYL θα αποτελείται από τέσσερα κτίρια.

  • Κτίριο Α: Φιλοξενεί τους χώρους στάθμευσης/πλατφόρμες των εθνικών λεωφορειακών γραμμών του ΚΤΕΛ, τους χώρους στάθμευσης των ιδιωτικών αυτοκινήτων και την ξενοδοχειακή μονάδα που συνοδεύει το σταθμό.
  • Κτίριο Β: Χώρος υποδοχής επιβατών και επισκεπτών του σταθμού, που περιλαμβάνει την κύρια αίθουσα αφίξεων και αναχωρήσεων, εμπορικές χρήσεις υπηρεσιών/καταστημάτων, εγκαταστάσεις εστίασης, συνεδριακό κέντρο και εκθεσιακούς χώρους.
  • Κτίριο Γ: Χώροι στάθμευσης/αποβάθρες για λεωφορεία διεθνών προορισμών.
  • Κτίριο Δ (συνοδευτικό): Φιλοξενεί τους χώρους στάθμευσης/αποβίβασης λεωφορείων.

Οι εγκαταστάσεις θα περιλαμβάνουν επίσης βοηθητικές υπηρεσίες, όπως αίθουσα αναμονής επιβατών, γραφεία εισιτηρίων, αποθήκευση αποσκευών, γραφείο αποβίβασης και παραλαβής αποσκευών, αποθήκευση ασυνόδευτων αποσκευών και έκδοσης αποσκευών, διοικητικές υπηρεσίες, σταθμό καυσίμων λεωφορείων, πλυντήριο και συνεργείο επισκευής λεωφορείων. Τουλάχιστον το 30% του οικοπέδου θα καλύπτεται από πράσινο.

Χώροι στάθμευσης λεωφορείων

Η είσοδος στο σταθμό θα γίνεται από την οδό Καστοριάς, ενώ θα υπάρχουν δύο επίπεδα στάθμευσης για τα λεωφορεία που θα εκτελούν τα δρομολόγια. Ο συνολικός αριθμός των θέσεων στάθμευσης θα είναι 70, κατανεμημένες στους δύο ορόφους του κτιρίου Α.

Συγκεκριμένα, στον κάτω όροφο, οι θέσεις στάθμευσης των λεωφορείων θα κατανεμηθούν 31 θέσεις για λεωφορεία 12 μέτρων ή 15 μέτρων, 1 θέση στάθμευσης για λεωφορείο 12 μέτρων και δύο θέσεις στάθμευσης για ηλεκτρικά βοηθητικά οχήματα. Συνολικός αριθμός θέσεων: 34. Στο υψηλότερο επίπεδο του κτιρίου Α, θα διατεθούν 32 θέσεις για λεωφορεία 12 μέτρων ή 15 μέτρων, 2 θέσεις για λεωφορεία 12 μέτρων και 2 θέσεις στάθμευσης για ηλεκτρικά βοηθητικά οχήματα. Συνολικός αριθμός θέσεων: 36.

Κόμβος μεταφορών

Ο νέος σταθμός στον Ελαιώνα αναμένεται να λειτουργήσει ως κόμβος μετεπιβίβασης, υποστηριζόμενος από.

  • Μετρό, μέσω του σταθμού «Ελαιώνας», με τον οποίο γειτνιάζει άμεσα.
  • Ο σταθμός αστικών λεωφορείων OASA (αφετηρία/τερματικός σταθμός).
  • Χώρος στάθμευσης για ιδιωτικά αυτοκίνητα και δίκυκλα (park & ride)
  • Περιοχές μεταφοράς από/προς ταξί
  • Χώροι στάθμευσης για δίκυκλα και αυτοκίνητα για μεταφορά (kiss & ride)
  • Χώροι υποστήριξης των διεθνών πρακτορείων λεωφορείων, οι οποίοι θα περιλαμβάνονται, στο μέτρο του δυνατού, στις εγκαταστάσεις του CCISL.

Οφέλη της κατασκευής

Νέος σταθμός λεωφορείων στον Ελαιώνα: Ένας κόμβος τύπου αεροδρομίου με κτίρια πολλαπλών χρήσεων και επιλογές μεταφοράς

Η ολοκλήρωση του νέου Κεντρικού Σταθμού Υπεραστικών Λεωφορείων (ΚΣΥΛ) θα αποφέρει πολλαπλά οφέλη, συμπεριλαμβανομένης της βελτίωσης των επιβατικών μεταφορών, της δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας και της αναβάθμισης του οδικού δικτύου γύρω από τον ΚΣΥΛ. Οι επιβάτες θα εξυπηρετούνται από έναν υπερσύγχρονο σταθμό και οι παρεμβάσεις στο οδικό δίκτυο.

Νέος σταθμός λεωφορείων στον Ελαιώνα: Ένας κόμβος τύπου αεροδρομίου με κτίρια πολλαπλών χρήσεων και επιλογές μεταφοράς
To top