Περιεχόμενα
Δείτε τις προκλητικές φωτογραφίες που παρουσίασε ο Κυριάκος Βελόπουλος κατά τη διάρκεια της συζήτησης, παρουσιάζοντας δύο ενδιαφέρουσες απεικονίσεις της Παναγίας.
Η μία την απεικονίζει ως γκέισα, στολισμένη με άνθη δαμάσκηνου που συμβολίζουν την ειρήνη, ενώ η άλλη την απεικονίζει ως Ινδιάνα, ενσωματώνοντας τις πολιτιστικές παραδόσεις των ιθαγενών της Αμερικής. Οι εικόνες αυτές παρουσιάζονται στο βιβλίο Θρησκευτικών της Γ΄ τάξης μαζί με συναρπαστικά λογοτεχνικά έργα. Εντρυφήστε στην ιστορία πίσω από αυτά τα εξαιρετικά έργα τέχνης και εξερευνήστε το περιεκτικό μήνυμα που μεταφέρουν.
Holy Geisha και Indiana: Αποκαλύπτοντας τις αμφιλεγόμενες φωτογραφίες
Ο Κυριάκος Βελόπουλος, πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης, παρουσίασε κατά τη διάρκεια της συζήτησης δύο ενδιαφέρουσες φωτογραφίες, οι οποίες προέρχονται από το βιβλίο Θρησκευτικών της Γ’ Δημοτικού με τίτλο «Ανακαλύπτοντας εικόνες, πρόσωπα και ιστορίες». Αυτές οι εικόνες που προκαλούν σκέψη χρησιμοποιήθηκαν από τον Βελόπουλο για να αναδείξει αυτό που ανέφερε ως «ψευτοπροοδευτισμό» και «περίεργα στερεότυπα από έξω».
Η γκέισα και ο Ινδός: Αντισυμβατικές απεικονίσεις
Μία από τις εικόνες που παρουσίασε ο Βελόπουλος απεικονίζει την Παναγία ως γκέισα. Αυτή η απεικόνιση είναι στην πραγματικότητα μια μεταξοτυπία με τίτλο «Η Παναγία το βρέφος», που προέρχεται από την Ιαπωνία το 1960.
Η απεικόνιση της γκέισας παρουσιάζει την Παναγία στολισμένη με Ume, ή άνθη δαμάσκηνου, που συμβολίζουν το θάρρος και το ακλόνητο πνεύμα μέσα στο χειμώνα. Αυτά τα άνθη είναι γνωστά στην ιαπωνική κουλτούρα ως «το λουλούδι της ειρήνης».
Η δεύτερη εικόνα που παρουσίασε ο Βελόπουλος απεικονίζει την Παναγία ως Ινδιάνα.
Με τίτλο «Η Παναγία των Τσεγιέν και ο Χριστός», αυτό το έργο τέχνης δημιουργήθηκε το 1997 από τον πατέρα John Giuliani, έναν ιεραπόστολο γνωστό για το φιλανθρωπικό του έργο. Οι εικαστικές δημιουργίες του πατέρα Giuliani, συμπεριλαμβανομένης και αυτής της απεικόνισης, προσφέρουν μια φρέσκια και καινοτόμο προοπτική, ενσωματώνοντας τις πολιτιστικές παραδόσεις των ιθαγενών Αμερικανών σε ολόκληρη την Αμερική.
Η ιστορία πίσω από τα έργα τέχνης
Η απεικόνιση της γκέισας, επηρεασμένη από την ιαπωνική αισθητική, αναπαριστά την Παναγία ως σύμβολο ειρήνης και ανθεκτικότητας.
Αντίθετα, η ινδιάνικη απεικόνιση αποτίει φόρο τιμής στη φυλή Cheyenne, η οποία μετανάστευσε από την περιοχή των Μεγάλων Λιμνών στον ποταμό Missouri τον 17ο αιώνα. Ο πίνακας του πατέρα Giuliani επιδιώκει να γεφυρώσει τις θρησκευτικές εικόνες με την πλούσια πολιτιστική κληρονομιά των ιθαγενών Αμερικανών.
Πλαίσιο τοποθέτησης και λογοτεχνικές συνδέσεις
Και οι δύο εικόνες βρίσκονται στο βιβλίο των Θρησκευτικών της Γ΄ τάξης στο τμήμα που είναι αφιερωμένο στον εορτασμό των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στη σελίδα αυτή περιλαμβάνονται επίσης ποιητικά έργα των Tellos Agra και Gianni Rodari. Το ποίημα του Agra «Είδα χθες το βράδυ στο όνειρό μου» και το ποίημα του Rodari «Ο Ινδός στη φάτνη» συνοδεύουν αυτές τις ξεχωριστές απεικονίσεις της Παναγίας.
Ένα περιεκτικό μήνυμα ειρήνης και αγάπης
Το ποίημα του Gianni Rodari «The Indian in the Manger» διερευνά την παρουσία μιας ινδικής φιγούρας δίπλα σε παραδοσιακούς βιβλικούς χαρακτήρες.
Το ποίημα αντανακλά το περιεκτικό μήνυμα της ειρήνης και της αγάπης που μεταδίδεται μέσω του τρυφερού χαμόγελου του Ινδού, υποδηλώνοντας την αρμονία και την παγκόσμια αδελφοσύνη.