Δείτε την ιστορία πίσω από το εμβληματικό τραγούδι της Σωτηρίας Μπέλλου «Όχι δεν λες τίποτα» και γιατί η τραγουδίστρια σχεδόν αρνήθηκε να το ηχογραφήσει. Διαβάστε περισσότερα!.
Γιατί η Σωτηρία Μπέλλου μίσησε το «Όχι δεν λες τίποτα»
Η Σωτηρία Μπέλλου ήταν γνωστή όχι μόνο για τη φωνή της και την επιβλητικότητά της, αλλά και για τα σκαμπανεβάσματα της διάθεσης και της ψυχολογίας της.
Παραλίγο να μισήσει ένα από τα πιο εμβληματικά τραγούδια που τραγούδησε ποτέ, το «Όχι δεν λες τίποτα», χαρακτηρίζοντάς το «ένα καταραμένο τραγούδι»!.
Ήταν η εποχή που η σπουδαία ερμηνεύτρια έβγαινε σταδιακά από τα «κουτιά» του ρεμπέτικου με το οποίο είχε συνδεθεί σχεδόν αποκλειστικά μέχρι τότε και είχε αρχίσει να συνεργάζεται με διαφορετικού τύπου συνθέτες, με πιο φρέσκες ιδέες και διαφορετικές μουσικές αναζητήσεις.
Η αρχή είχε γίνει με το υπέροχο «Με αεροπλάνα και μπαπόρια» του Διονύση Σαββόπουλου.
Το 1980 ακολούθησαν τα μοναδικά και διαχρονικά «Μην κλαις» και «Βάθης πλατεία», στον καταπληκτικό δίσκο «Λαϊκά Προάστια» του Ηλία Ανδριόπουλου, σε στίχους του Μιχάλη Μπουρμπούλη, και μετά ήρθε ο Δήμος Μούτσης.
Εκείνα τα χρόνια, ο μεγάλος τραγουδοποιός είχε αποφασίσει να κάνει μια στροφή στο ρεπερτόριό του, αναδεικνύοντας έντονα διαφορετικά στοιχεία από εκείνα στα οποία είχε συνηθίσει μέχρι τότε το κοινό του.
Ήθελε να κάνει τον πρώτο του προσωπικό δίσκο, αυτόν που τελικά κυκλοφόρησε με τον τίτλο «Φράγμα», σε στίχους του Κώστα Τριπολίτη.
Βέβαια, έχοντας ως παρακαταθήκη τη 15ετή συνεργασία του με τον Νίκο Γκάτσο και τον Μάνο Ελευθερίου, δεν μπόρεσε να ξεφύγει εντελώς από τα λαϊκά μονοπάτια.
Έτσι, αποφασίστηκε το τραγούδι «Όχι δεν λες τίποτα» να τραγουδηθεί από μια γνήσια γυναικεία φωνή και καλύτερη από την Μπέλλου δεν θα μπορούσε να φανταστεί κανείς.
Στο στούντιο, όλα κύλησαν ομαλά, με τον μπαρουτοκαπνισμένο τραγουδιστή να ερμηνεύει τα κουπλέ με απίστευτη εκφραστικότητα ψυχής.
Μάλιστα, εκείνη τη στιγμή δεν γνώριζε καν ότι υπήρχε και ρεφρέν που θα τραγουδούσε ο ίδιος ο Δήμος Μούτσης, ο οποίος κατάλαβε ότι το «τόξο» της Μπέλλου δεν θα ταίριαζε απόλυτα με το πιο «κανταδόρικο» ύφος του.
Όταν λίγες μέρες αργότερα, ο Μούτσης είδε την Μπέλο να χτυπάει έξαλλη το κουδούνι του σπιτιού του, φαντάστηκε ότι η αιτία του θυμού της ήταν αυτό το γεγονός. Ότι δηλαδή δεν την είχε ενημερώσει για το ρεφρέν.
Η αλήθεια, όμως, είναι ότι εκείνη, χωρίς καν να ακούσει το τραγούδι για πρώτη φορά ολόκληρο στο ραδιόφωνο, εξοργίστηκε από τους στίχους που είχε ερμηνεύσει, χωρίς στη συνέχεια να προβάλει καμία αντίρρηση.
«Γιατί στο διάολο με έβαλες να τραγουδήσω αυτό το γαμημένο τραγούδι; Είναι όλο «όχι» και «όχι».
Δεν λες λέξη, δεν πας πουθενά, δεν κάνεις τίποτα! Τι στο διάολο, χάνεται να λες κάπου ότι παρ’ όλα αυτά σ’ αγαπώ;», ρώτησε η Σωτηρία Μπέλλου, η οποία -για κάποιον άγνωστο λόγο- δεν μπορούσε να… αντέξει τη… μιζέρια που έβγαζαν οι στίχοι.
Λίγες μέρες αργότερα, ο Μούτσης είδε έκπληκτος ότι του επιδόθηκε εξώδικο, ενώ πληροφορήθηκε ότι ο Μπέλλος είχε ήδη μιλήσει με τον Πατσιφά στη δισκογραφική εταιρεία «Lyra», απειλώντας με ασφαλιστικά μέτρα να μην κυκλοφορήσει καν το «Δεν λες τίποτα»! Ωστόσο, όταν άκουσε το κομμάτι ολοκληρωμένο, με τον δημιουργό να της στέλνει το demo, όλα άλλαξαν! Ο θυμός την εγκατέλειψε και έδωσε τη συγκατάθεση και τη συγκατάθεσή της, χωρίς καν να γνωρίζει πόσο μεγάλο λάθος θα ήταν να κρατήσει ένα τέτοιο διαμάντι θαμμένο για πάντα.