Περιεχόμενα
Το πρόσφατο τραγικό ατύχημα στα Τέμπη προκάλεσε οργή και έθεσε ερωτήματα σχετικά με τη λογοδοσία της κυβέρνησης. Τώρα προέκυψε ένα έγγραφο που ρίχνει φως στο σύστημα τηλεπικοινωνιών στη Λάρισα μέχρι το 2019.
Η κυβέρνηση έχει κατηγορηθεί ότι παίζει ένα παιχνίδι με τις λέξεις σε μια προσπάθεια να αποφύγει την ευθύνη, αλλά το έγγραφο αποκαλύπτει την αλήθεια. Ο τοπικός πίνακας ελέγχου του σιδηροδρομικού σταθμού Λάρισας παρουσιάστηκε αρχικά ως “τηλεδιοίκηση” και στη συνέχεια ως “τοπική τηλεδιοίκηση”, αλλά παραμένει το ίδιο σύστημα.
Το σύστημα τηλεδιοίκησης, το οποίο θα μπορούσε να είχε αποτρέψει το ατύχημα στα Τέμπη, κάλυπτε όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο από το Πλατύ μέχρι τον Δομοκό και σταματούσε αυτόματα τα τρένα για να αποφευχθούν οι συγκρούσεις.
Η κυβερνητική οπερέτα εκτίθεται: Τηλεπικοινωνιακό σύστημα στη Λάρισα μέχρι το 2019
Η οργή της κοινωνίας είναι συντριπτική για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, ενώ η κυβέρνηση προσπαθεί να αποφύγει την ευθύνη με ένα παιχνίδι λέξεων.
Μέχρι πρότινος ο τοπικός πίνακας ελέγχου του σιδηροδρομικού σταθμού της Λάρισας ονομαζόταν “τηλεδιοίκηση” και στη συνέχεια μετονομάστηκε σε “τοπική τηλεδιοίκηση” μετά τις επικρίσεις του ΣΥΡΙΖΑ και των εργαζομένων.
Κατά τη διάρκεια συνεδρίασης της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, ο Γιώργος Γεραπετρίτης χρησιμοποίησε τον όρο “τοπική τηλεδιαχείριση” όταν ο Αλέξης Τσίπρας επιθεωρούσε το “παράπηγμα” του τηλεπικοινωνιακού κέντρου στη Λάρισα.
Ο ΟΣΕ ακολούθησε στη μεταμεσονύκτια ανακοίνωσή του, ευθυγραμμιζόμενος πλήρως με τη “γραμμή Μαξίμου”.
Η αλήθεια πίσω από τη συγκεχυμένη ορολογία της κυβέρνησης
Η κυβέρνηση βρίσκει “χώρο” για να χρησιμοποιεί τις λέξεις που θέλει προκειμένου να μπερδεύει τους ανθρώπους. Ωστόσο, πρόσφατα έγγραφα αποκάλυψαν την αλήθεια για το σύστημα τηλεδιοίκησης που υπήρχε στον σταθμό της Λάρισας μέχρι το καλοκαίρι του 2019.
Είναι πλέον σαφές ότι ο τοπικός πίνακας ελέγχου, που αρχικά παρουσιάστηκε ως “τηλεχειρισμός” και αργότερα ως “τοπικός τηλεχειρισμός”, ήταν πάντα ο τοπικός πίνακας ελέγχου του σιδηροδρομικού σταθμού της Λάρισας, ο οποίος καλύπτει σχεδόν 8 χιλιόμετρα.
Η λειτουργία του συστήματος τηλεχειρισμού
Το σύστημα τηλεδιοίκησης λειτουργούσε κανονικά μέχρι την πυρκαγιά στο σταθμό Ζαχαρέως μετά τις εκλογές του Ιουλίου 2019. Το σύστημα κάλυπτε όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο από το Πλατύ έως τον Δομοκό, μια απόσταση περίπου 170-175 χιλιομέτρων.
Αν ήταν σε λειτουργία, το τραγικό ατύχημα στα Τέμπη δεν θα είχε συμβεί ποτέ και σε καμία περίπτωση.
Εάν δύο αμαξοστοιχίες εισέρχονταν στην ίδια γραμμή, είτε κατά λάθος είτε σκόπιμα, το σύστημα θα σταματούσε αυτόματα τις αμαξοστοιχίες σε απόσταση 2 χιλιομέτρων η μία από την άλλη, όσο δηλαδή η απόσταση μεταξύ τους στα φωτεινά σήματα.
“Ο φωτεινός σηματοδότης θα γινόταν κόκκινος και το σύστημα θα έδινε αυτόματα εντολή στα τρένα να φρενάρουν, ενώ οι οδηγοί θα είχαν ενημερωθεί εκ των προτέρων”, σύμφωνα με τους υπαλλήλους του ΟΣΕ.