Το άγχος των Ελλήνων καταναλωτών: Αύξηση του κόστους και οικονομικές ανησυχίες

Το άγχος των Ελλήνων καταναλωτών: Αύξηση του κόστους, οικονομικές ανησυχίες και αλλαγή των καταναλωτικών συνηθειών. Ο δείκτης Future Consumer Index Greece 2023 της ΕΥ υπογραμμίζει ότι το 56% των πολιτών ανησυχεί για τα έξοδα διαβίωσης.

Το άγχος των Ελλήνων καταναλωτών: Αύξηση του κόστους και οικονομικές ανησυχίες>

Περιεχόμενα

  1. Ελλάδα 2023: Το άγχος των καταναλωτών στην Ελλάδα
  2. Συνήθειες και τάσεις καταναλωτικών δαπανών
  3. Ανθεκτικές κατηγορίες δαπανών
  4. Μεταβαλλόμενη αφοσίωση και εξέταση μάρκας

Το άγχος των Ελλήνων καταναλωτών: Future Consumer Index Greece 2023 αποκαλύπτει ότι το 56% των Ελλήνων καταναλωτών ανησυχεί έντονα για την αύξηση του κόστους ζωής, ενώ το 40% εκφράζει γενικές οικονομικές ανησυχίες.

Πολλοί δίνουν προτεραιότητα στις βασικές αγορές, με το 49% να αγοράζει μόνο τα απαραίτητα και το 19% να αγωνίζεται να καλύψει τα βασικά έξοδα. Η τιμή παραμένει το κορυφαίο κριτήριο αγοράς και το 71% πιστεύει ότι θα παραμείνει κρίσιμο και στο μέλλον. Παρά τις περικοπές, οι δαπάνες για τρόφιμα, ταξίδια και τεχνολογία παραμένουν ανθεκτικές.

Ωστόσο, η αφοσίωση στις μάρκες μειώνεται λόγω του υψηλού πληθωρισμού και της ανάγκης για οικονομικά αποδοτικές εναλλακτικές λύσεις. Η συνείδηση της υγείας επηρεάζει τις αγοραστικές αποφάσεις, με το 26% να είναι διατεθειμένο να πληρώσει περισσότερα για προϊόντα που προάγουν την ευεξία.

Ελλάδα 2023: Το άγχος των καταναλωτών στην Ελλάδα

Οι Έλληνες καταναλωτές βιώνουν άγχος λόγω της συμπίεσης του διαθέσιμου εισοδήματος και της αύξησης του κόστους ζωής, σύμφωνα με την τελευταία έρευνα καταναλωτών που διεξήγαγε η ΕΥ.

Η έρευνα αποκαλύπτει ότι το 56% των καταναλωτών στην Ελλάδα εκφράζει σημαντική ανησυχία για την αύξηση του κόστους ζωής, ενώ το 40% ανησυχεί για τη συνολική κατάσταση της οικονομίας. Επιπλέον, το 69% πιστεύει ότι το πρόβλημα της αύξησης του κόστους διαβίωσης θα επιδεινωθεί τους επόμενους μήνες, ενώ το 38% αναμένει επιδείνωση της οικονομικής του κατάστασης το επόμενο έτος.

Συνήθειες και τάσεις καταναλωτικών δαπανών

Εν μέσω αυτών των ανησυχιών, πολλοί καταναλωτές υιοθετούν μια πιο προσεκτική προσέγγιση στις δαπάνες.

Περίπου το 49% των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι αγοράζουν μόνο τα απαραίτητα είδη, ενώ το 19% αγωνίζεται να καλύψει βασικά έξοδα, όπως η διατροφή, η υγειονομική περίθαλψη και η στέγαση. Επιπλέον, το 12% βασίζεται στην κρατική στήριξη για να διαχειριστεί την οικονομική του κατάσταση.

Η τιμή παραμένει το κύριο κριτήριο αγοράς για την πλειονότητα των καταναλωτών, με το 71% να πιστεύει ότι θα παραμείνει ο σημαντικότερος παράγοντας στις αγοραστικές τους αποφάσεις σε τρία χρόνια από τώρα.

Ανθεκτικές κατηγορίες δαπανών

Ενώ οι καταναλωτές σφίγγουν το ζωνάρι, ορισμένες κατηγορίες δαπανών επιδεικνύουν ανθεκτικότητα.

Τα τρόφιμα, τόσο τα νωπά όσο και τα κατεψυγμένα, παραμένουν προτεραιότητα για τους καταναλωτές, με σχεδόν τρεις στους τέσσερις (58% και 53%, αντίστοιχα) να δηλώνουν ότι οι δαπάνες τους σε αυτές τις κατηγορίες είτε θα παραμείνουν αμετάβλητες είτε θα αυξηθούν. Τα ταξίδια και ο τουρισμός διατηρούν επίσης τη σημασία τους, καθώς το 67% των καταναλωτών σχεδιάζει να κλείσει ταξίδια ή διακοπές τους επόμενους έξι μήνες, με πολλούς να σκοπεύουν να ξοδέψουν τα ίδια ή περισσότερα από τα συνηθισμένα.

Επιπλέον, τα προϊόντα τεχνολογίας και οι ηλεκτρικές συσκευές εξακολουθούν να έχουν ζήτηση, με το 74% των ερωτηθέντων να σχεδιάζει να πραγματοποιήσει αγορές σε αυτή την κατηγορία μέσα στον επόμενο χρόνο.

Μεταβαλλόμενη αφοσίωση και εξέταση μάρκας

Καθώς ο πληθωρισμός αυξάνεται, οι καταναλωτές γίνονται λιγότερο πιστοί στις μάρκες και επικεντρώνονται περισσότερο στην εξεύρεση φθηνότερων εναλλακτικών λύσεων.

Περισσότεροι από τους μισούς (53%) των ερωτηθέντων θεωρούν ότι οι μάρκες είναι λιγότερο σημαντικές στις αγοραστικές τους αποφάσεις και μόνο το 11% πιστεύει ότι οι μάρκες θα αποτελούν σημαντικό παράγοντα σε τρία χρόνια από τώρα. Η πλειονότητα (51%) έχει αλλάξει μάρκα, με πολλούς να επιλέγουν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Ενώ οι ανησυχίες για την υγεία εξακολουθούν να υφίστανται, η τιμή παραμένει το πρωταρχικό κριτήριο για τους περισσότερους καταναλωτές, αν και το 26% δηλώνει πρόθυμο να πληρώσει περισσότερα για προϊόντα που προάγουν την υγεία και την ευημερία.

Παρά τις συνεχιζόμενες προκλήσεις, οι Έλληνες καταναλωτές συνεχίζουν να προσαρμόζονται και να κάνουν στρατηγικές επιλογές για να περιηγηθούν στο οικονομικό τοπίο, δίνοντας προτεραιότητα στις βασικές ανάγκες και αναζητώντας αξία για τα χρήματά τους.

To top