Περιεχόμενα
Πατέρας Αγαθάγγελος Μανωλάς: Ένας ιερέας με ακλόνητη αποφασιστικότητα. Παρά το γεγονός ότι ήταν πολυγαμικός με τέσσερα παιδιά και αντιμετώπιζε και ο ίδιος μαθησιακές δυσκολίες, ξεκίνησε το δύσκολο ταξίδι των πανελλαδικών εξετάσεων.
Σε μια εμπνευσμένη συνέντευξη στη «δημοκρατική», ο πατέρας Αγαθάγγελος μοιράζεται την απόφασή του και τα εμπόδια που ξεπέρασε για να κυνηγήσει το όνειρό του. Η ιστορία του αποδεικνύει ότι με θάρρος και υποστήριξη, ο καθένας μπορεί να πετύχει το ακατόρθωτο. Ελάτε μαζί μας να εμβαθύνουμε στο αξιοσημείωτο ταξίδι του πατέρα Αγαθάγγελου, υπενθυμίζοντάς μας ότι οι τολμηροί βγαίνουν πάντα νικητές.
Πανελλήνιες εξετάσεις
Ο Μέγας Αλέξανδρος είπε κάποτε: «Δεν υπάρχει τίποτα αδύνατο για αυτόν που θα προσπαθήσει…». Αυτά τα λόγια έχουν μεγάλη απήχηση στον πατέρα Αγαθάγγελο Μανωλά, τον εφημέριο της Απολακκιάς.
Σε ηλικία 39 ετών, παρά το γεγονός ότι ο ίδιος αντιμετώπιζε μαθησιακές δυσκολίες, πήρε τη γενναία απόφαση να συμμετάσχει στις πανελλήνιες εξετάσεις, με την αμέριστη υποστήριξη της συζύγου του, Ιωάννας, και τη δύναμη που αντλούσε από τα τέσσερα παιδιά τους. Σε συνέντευξή του στη «δημοκρατική», ο πατέρας Αγαθάγγελος μοιράζεται την ιστορία του, τονίζοντας ότι οι τολμηροί βγαίνουν πάντα νικητές.
Η απόφαση συμμετοχής στις εθνικές εξετάσεις
Ερωτηθείς για την απόφασή του να δώσει πανελλήνιες εξετάσεις, παρότι είναι ιερέας και πατέρας τεσσάρων παιδιών, ο πατέρας Αγαθάγγελος εκφράζει την ευγνωμοσύνη του για την πρόσκληση να μοιραστεί το ταξίδι του με τους αναγνώστες της εφημερίδας.
Εξηγεί ότι η απόφαση αυτή ήταν στο μυαλό του εδώ και αρκετά χρόνια, αλλά λόγω οικογενειακών και ενοριακών υποχρεώσεων αναβαλλόταν επανειλημμένα. Ωστόσο, συνειδητοποιώντας ότι ο χρόνος δεν περιμένει κανέναν, αποφάσισε να μην καθυστερήσει άλλο. Με τον περιορισμένο χρόνο που είχε στη διάθεσή του για σπουδές, συγκέντρωσε την αποφασιστικότητα να προσπαθήσει.
Μια υποστηρικτική σύζυγος και σύντροφος
Όσον αφορά την αντίδραση της συζύγου του στην απόφασή του, ο πατέρας Αγαθάγγελος αποκαλύπτει ότι δεν χρειαζόταν να την ενημερώσει ξεχωριστά, καθώς τον ενθάρρυνε να δώσει πανελλήνιες εξετάσεις εδώ και καιρό.
Η σταθερή υποστήριξη και η κατανόηση της Ιωάννας αποτέλεσαν κινητήρια δύναμη για το ταξίδι του. Έχοντας περάσει η ίδια από τη διαδικασία των εξετάσεων, παρείχε πολύτιμη καθοδήγηση, τονίζοντας τη σημασία της απομνημόνευσης ιστορικών ημερομηνιών και ορισμών. Η συμμετοχή και η βοήθειά της ήταν καθοριστική για την προετοιμασία του πατέρα Αγαθάγγελου.
Αντιδράσεις από συμφοιτητές
Όταν ο πατέρας Αγαθάγγελος εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο σχολείο, οι υπόλοιποι μαθητές αρχικά προβληματίστηκαν από την παρουσία του.
Ωστόσο, η σύγχυσή τους σύντομα υποχώρησε, όταν ο διευθυντής ρώτησε για την κάρτα διαγωνιζομένου του, αποκαλύπτοντας ότι ήταν πράγματι συμμαθητής του. Ο αυθόρμητος και ζωηρός χαρακτήρας των έφηβων μαθητών αναζωογόνησε την ατμόσφαιρα και ο πατέρας Αγαθάγγελος ανταπέδωσε τη χαρά τους δίνοντας τις ευλογίες του και τις εγκάρδιες ευχές του για την επιτυχία τους.
Ο ίδιος επαινεί τις αξιέπαινες προσπάθειές τους για τη συμμετοχή τους στη διαδικασία των εξετάσεων.
Προετοιμασία εν μέσω ευθυνών
Ως πατέρας τεσσάρων παιδιών, με μια εργαζόμενη σύζυγο και ένα μωρό να φροντίζει, ο πατέρας Αγαθάγγελος αναγνωρίζει ότι η προετοιμασία του δεν ήταν ιδανική.
Ωστόσο, αξιοποίησε στο έπακρο τον διαθέσιμο χρόνο, εστιάζοντας κυρίως σε θέματα όπως η ιστορία, η αρχαία ιστορία και οι μεταφράσεις στα λατινικά. Επέλεξε να μην αναζητήσει φροντιστήριο, δίνοντας προτεραιότητα στις ανάγκες των παιδιών του πάνω από τις δικές του.
Μοιράζεται με ειλικρίνεια ότι αντιμετώπισε μαθησιακές δυσκολίες κατά τη διάρκεια της δικής του εκπαίδευσης, νιώθοντας αρχικά ενοχές επειδή δεν κατανοούσε εύκολα έννοιες. Επισημαίνει τη σημασία των διαγνωστικών κέντρων για παιδιά με παρόμοιες προκλήσεις και ενθαρρύνει τους γονείς να αναζητούν βοήθεια όταν χρειάζεται.
Αναμενόμενα αποτελέσματα και μελλοντικά σχέδια
Όταν ρωτήθηκε για τις προσδοκίες του, ο πατέρας Αγαθάγγελος δηλώνει ταπεινά ότι πιστεύει ότι τα πήγε μέτρια, αν αναλογιστεί κανείς την προετοιμασία του. Περιμένει με ανυπομονησία το τέλος Ιουνίου για τα αποτελέσματα.
Τα ιδρύματα που επιθυμεί είναι το Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών στη Ρόδο, η Εκκλησιαστική Ακαδημία Κρήτης, η Θεολογική Σχολή Αθηνών και προγράμματα Κοινωνιολογίας.
Σε περίπτωση που δεν εξασφαλίσει την εισαγωγή του σε κάποια από αυτές τις σχολές, δηλώνει αποφασισμένος να προσπαθήσει ξανά του χρόνου, τονίζοντας την ακλόνητη δέσμευσή του να πετύχει τον στόχο του και ενθαρρύνοντας τους άλλους να μην εγκαταλείπουν τα όνειρά τους.