Περιεχόμενα
Μια μητέρα επέλεξε να μην κάνει μαθήματα στο σπίτι για όλη τη σχολική χρονιά, λόγω της σωματικής και ψυχικής πίεσης που της προκαλούν.
Σε ένα βίντεο στο TikTok, η μητέρα εξήγησε ότι επέλεξε να μην κάνει διάβασμα στο σπίτι για λογαριασμό της κόρης της για την ευημερία της, καθώς το κοριτσάκι είναι ήδη στο σχολείο για πάνω από επτά ώρες κάθε μέρα. Πολλοί άνθρωποι επαίνεσαν τη μητέρα που έθεσε όρια για την εργασία στο σπίτι, ενώ άλλοι υποστηρίζουν ότι η αποφυγή των ευθυνών μπορεί να βλάψει την εκπαίδευση του παιδιού.
Ας ρίξουμε μια πιο προσεκτική ματιά στον αντίκτυπο της κατ’ οίκον εργασίας στους μαθητές του δημοτικού σχολείου.
Σε μια μελέτη που διεξήχθη από την Washington Post, οι μαθητές ξοδεύουν κατά μέσο όρο 2,7 ώρες για να διαβάσουν τα μαθήματά τους κάθε βράδυ της εβδομάδας, ενώ ορισμένοι ξοδεύουν περισσότερες από εννέα ώρες καθημερινά.
Αυτό τους αφήνει αγχωμένους, ειδικά αφού έχουν περάσει μεγάλο μέρος της ημέρας τους στο σχολείο. Μια μητέρα παρενέβη και επέλεξε την κόρη της στην τρίτη δημοτικού να μην κάνει εργασίες για το σπίτι για όλη τη χρονιά, επικαλούμενη το ψυχικό και σωματικό στρες που προκαλούν.
Η εργασία στο σπίτι είναι προαιρετική για τους μαθητές του δημοτικού, σύμφωνα με τη μητέρα. Ενημέρωσε τον δάσκαλο της κόρης της ότι θα αφιερώνουν 30 λεπτά κάθε μέρα για τυχόν απαιτούμενες εργασίες. Αυτό θα περιλάμβανε την ολοκλήρωση 20 λεπτών ανάγνωσης και 10 λεπτών για την κατ’ οίκον εργασία.
Κατευθυντήριες γραμμές για την εργασία στο σπίτι για μαθητές Δημοτικού
Σύμφωνα με την Εθνική Ένωση Εκπαιδευτικών και την Εθνική Ένωση Γονέων-Δασκάλων, οι οδηγίες για την εργασία στο σπίτι για τους μαθητές του δημοτικού σχολείου θα πρέπει να ακολουθούν το επίπεδο της τάξης τους.
Για παράδειγμα, οι μαθητές της πρώτης τάξης θα πρέπει να αφιερώνουν 10 λεπτά στην εργασία για το σπίτι, οι μαθητές της δεύτερης τάξης 20 λεπτά και οι μαθητές της τρίτης τάξης 30 λεπτά την ημέρα. Μια μελέτη του 2015 από το The American Journal of Family Therapy διαπίστωσε ότι οι μαθητές του δημοτικού έκαναν περισσότερη εργασία για το σπίτι από τη συνιστώμενη, μερικές φορές έως και τριπλάσια ποσότητα.
Έρευνα της Washington Post έδειξε ότι η κατ’ οίκον εργασία δεν είναι χρήσιμη στο δημοτικό σχολείο και θα μπορούσε να είναι ακόμη και επιβλαβής.
Εξαίρεση από την κατ’ οίκον εργασία
Η μητέρα, στο βίντεο που δημοσίευσε στο TikTok, τόνισε τη σημασία του να αφιερώνουμε χρόνο στα παιδιά για να ασχολούνται με δραστηριότητες που τους αρέσουν και να περνούν χρόνο με την οικογένειά τους.
Σημείωσε επίσης ότι δεν θα ανάγκαζαν την κόρη της να καθίσει και να συμπληρώσει ώρες εργασίας για το σπίτι μετά από επτά ώρες μάθησης στο σχολείο. Ενώ κάποιοι επαίνεσαν τη μητέρα για τον καθορισμό ορίων όσον αφορά την εργασία στο σπίτι, άλλοι υποστήριξαν ότι τα παιδιά πρέπει να μάθουν πώς να χειρίζονται τις ευθύνες και να εξασκούν την ύλη που μαθαίνουν στο σχολείο.
Οι επιπτώσεις της κατ’ οίκον εργασίας στους μαθητές
Οι μαθητές που ασχολούνται πολλές ώρες με τα μαθήματα στο σπίτι μπορεί να βιώσουν ψυχικό και σωματικό στρες.
Σύμφωνα με μια έρευνα του 1989 που διεξήχθη από τον ψυχολόγο Harris Cooper του Πανεπιστημίου Duke, η εργασία στο σπίτι δεν έχει καμία σημαντική επίδραση στις επιδόσεις των μαθητών του δημοτικού. Αντίθετα, θα πρέπει να είναι σύντομες και να οδηγούν στην επιτυχία χωρίς ιδιαίτερο αγώνα.
Η άποψη αυτή υποστηρίχθηκε από την έρευνα της Washington Post, η οποία αποκάλυψε ότι οι εργασίες στο σπίτι είναι επιζήμιες για τους μαθητές του δημοτικού σχολείου.
Η σημασία των ορίων και της ισορροπίας
Ο περιορισμός της εργασίας στο σπίτι διδάσκει στα παιδιά τη σημασία των ορίων και της ισορροπίας. Αντί να τα κατακλύζουν με επιπλέον δουλειά, θα πρέπει να έχουν χρόνο να απολαμβάνουν άλλες δραστηριότητες και να περνούν χρόνο με την οικογένειά τους.
Ενώ η εργασία στο σπίτι είναι απαραίτητη για να εξασκούν αυτά που μαθαίνουν στο σχολείο, η υπερβολική επιβάρυνσή τους μπορεί να οδηγήσει σε άγχος και εξουθένωση. Η ισορροπία μεταξύ μάθησης και παιχνιδιού είναι ζωτικής σημασίας για την ψυχική και σωματική τους ευεξία.
Καθορισμός προτεραιοτήτων για τους μαθητές του Δημοτικού
Οι μαθητές του δημοτικού σχολείου δεν πρέπει να επιβαρύνονται με υπερβολική εργασία στο σπίτι.
Αντιθέτως, οι γονείς θα πρέπει να δίνουν προτεραιότητα στη σωματική και ψυχική υγεία των παιδιών τους, εξασφαλίζοντας ότι έχουν χρόνο για άλλες δραστηριότητες εκτός σχολείου. Ενώ η εργασία στο σπίτι είναι απαραίτητη, δεν θα πρέπει να παρεμβαίνει στον ύπνο ή στο παιχνίδι τους. Ο καθορισμός προτεραιοτήτων και ορίων διδάσκει στα παιδιά πώς να εξισορροπούν τις ευθύνες τους και να διατηρούν καλή ψυχική και σωματική υγεία.