Περιεχόμενα
Η Halley Mcgookin, δημιουργός περιεχομένου μόδας, μοιράστηκε πρόσφατα την εμπειρία της από την παραβίαση του κώδικα ντυσίματος στο λύκειο. Ισχυρίστηκε ότι φορούσε κάθε μέρα αποκαλυπτικά ρούχα και απέφυγε τον dress code, λέγοντας ψέματα για να γλιτώσει.
Σε ένα βίντεο, εξηγεί πώς σκαρφιζόταν άβολες ιστορίες για να πείσει τους καθηγητές ότι είχε σακάκι ή κάλυμμα, ενώ δεν είχε. Η Mcgookin πιστεύει ότι οι κώδικες ενδυμασίας συχνά επιβάλλονται άδικα και μπορεί να έχουν ως αποτέλεσμα τα κορίτσια να απογοητεύονται από τους κανόνες του σχολείου τους.
Αυτό το άρθρο διερευνά την ιστορία της και το ζήτημα των ενδυματολογικών κανόνων στα σχολεία.
Πώς μια γυναίκα απέφυγε να μπει σε κώδικα ντυσίματος στο γυμνάσιο
Η δημιουργός περιεχομένου μόδας, Halley Mcgookin, καυτηριάζει τον εαυτό της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για τα ρούχα που φορούσε στο λύκειο, μερικά από τα οποία ήταν αρκετά αποκαλυπτικά.
Η ίδια αποκάλυψε πώς κατάφερε να τη γλιτώσει χωρίς να της κάνουν dress coded, επικαλούμενη το ταλέντο της στο ψέμα. Η οργάνωση Girls for Gender Equity αναφέρει ότι οι κώδικες ενδυμασίας συχνά στοχοποιούν άδικα τα κορίτσια και τους διαφυλικούς μαθητές, κάνοντάς τους να αισθάνονται απογοητευμένοι από τους σχολικούς κανόνες.
Παρόλο που η λύση της Halley να πει ψέματα για να αποφύγει να πάρει dress coded δεν είναι ιδανική, αναδεικνύει τα προβλήματα με τους κώδικες ένδυσης και την ανάγκη για αλλαγή.
Πώς η Halley απέφυγε να πάρει Dress Coded
Η Halley Mcgookin δημοσίευσε πρόσφατα ένα βίντεο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στο οποίο εξηγεί πώς απέφυγε να της βάλουν κώδικα ντυσίματος στο λύκειο.
Σύμφωνα με την ίδια, φορούσε αποκαλυπτικά ρούχα σχεδόν κάθε μέρα, αλλά όποτε της έκαναν dress coded, έλεγε ψέματα για να ξεφύγει. Έφτιαχνε ιστορίες που ήταν τόσο άβολες που ο διευθυντής ή ο καθηγητής την άφηνε να φύγει.
Παρόλο που το να λέει ψέματα για να αποφύγει τον κώδικα ενδυμασίας δεν είναι η καλύτερη λύση, αναδεικνύει την ανάγκη για αλλαγή στους κώδικες ενδυμασίας των σχολείων.
Το πρόβλημα με τους ενδυματολογικούς κώδικες
Η οργάνωση Girls for Gender Equity διαπίστωσε σε μελέτη του 2020 ότι οι ενδυματολογικοί κώδικες σε πολλά σχολεία της Νέας Υόρκης αδικούν τα κορίτσια και τους διαφυλικούς μαθητές.
Οι κώδικες ενδυμασίας συχνά απαγορεύουν είδη ένδυσης που συνήθως φοριούνται από κορίτσια, διαιωνίζοντας τα στερεότυπα των φύλων. Η ομάδα αυτή υποστηρίζει ότι το να λέμε στα κορίτσια να καλυφθούν δεν θα αποτρέψει τη σεξουαλική παρενόχληση ή επίθεση στα σχολεία, καθώς αυτό αποτελεί μια μορφή κατηγορίας θυμάτων.
Οι κώδικες ένδυσης πρέπει να επαναξιολογηθούν για να διασφαλιστεί ότι δεν στοχεύουν άδικα σε ορισμένους μαθητές και δεν διαιωνίζουν επιβλαβή στερεότυπα φύλου.
Η ανάγκη για αλλαγή
Το γεγονός ότι η Halley αναγκάστηκε να πει ψέματα για να γλιτώσει από την απαγόρευση ντυσίματος υπογραμμίζει την ανάγκη για αλλαγή στους κώδικες ντυσίματος των σχολείων.
Οι ενδυματολογικοί κώδικες πρέπει να είναι πιο περιεκτικοί και δεν πρέπει να αφορούν μόνο το φύλο. Στα κορίτσια δεν θα πρέπει να τους λένε να καλυφθούν ως μέσο πρόληψης της σεξουαλικής παρενόχλησης ή επίθεσης, καθώς αυτό ρίχνει την ευθύνη σε αυτά αντί στους δράστες.
Τα σχολεία θα πρέπει αντ’ αυτού να επικεντρωθούν στην εκπαίδευση των μαθητών για τη συμπεριφορά με σεβασμό προς τους άλλους και θα πρέπει να εργαστούν για τη δημιουργία ενός ασφαλούς και χωρίς αποκλεισμούς μαθησιακού περιβάλλοντος για όλους τους μαθητές.
Η απογοήτευση από τους σχολικούς κανόνες
Τα κορίτσια και οι τρανσέξουαλ μαθητές που στοχοποιούνται άδικα από τους κώδικες ένδυσης των σχολείων συχνά απογοητεύονται από τους σχολικούς κανόνες.
Αυτό μπορεί να τους οδηγήσει στο να αισθάνονται αποξενωμένοι και αποκομμένοι από το σχολείο, γεγονός που μπορεί τελικά να επηρεάσει τις ακαδημαϊκές τους επιδόσεις. Οι σχολικοί κώδικες ένδυσης πρέπει να επαναξιολογηθούν για να διασφαλιστεί ότι είναι δίκαιοι και χωρίς αποκλεισμούς και ότι δεν διαιωνίζουν επιβλαβή στερεότυπα φύλου.
Οι μαθητές πρέπει να αισθάνονται ότι υποστηρίζονται και συμπεριλαμβάνονται στη σχολική τους κοινότητα προκειμένου να ευδοκιμήσουν και να επιτύχουν.
Η σημασία της συνηγορίας
Είναι σημαντικό να υποστηρίξουμε την αλλαγή των κανόνων ένδυσης στα σχολεία, ώστε να διασφαλίσουμε ότι είναι δίκαιοι και χωρίς αποκλεισμούς.
Οι μαθητές, οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί μπορούν να συνεργαστούν για να δημιουργήσουν ένα περιβάλλον μάθησης χωρίς αποκλεισμούς για όλους τους μαθητές. Αυτό περιλαμβάνει την επανεκτίμηση των σχολικών ενδυματολογικών κανόνων, τη δημιουργία ασφαλών χώρων για να εκφράζονται οι μαθητές και την προώθηση του σεβασμού και της κατανόησης μεταξύ όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.