Διδασκαλία του σεβασμού: Πολύτιμα μαθήματα από τον σερβιτόρο στην ταβέρνα

Δείτε τη σημασία του σεβασμού των εργαζομένων στις υπηρεσίες και τα πολύτιμα μαθήματα που προσφέρουν. Μάθετε από τον δάσκαλο Μάριο Μαζάρη για το πώς να δίνετε το θετικό παράδειγμα στα παιδιά και να αντιμετωπίζετε τα άτομα με αξιοπρέπεια, ανεξάρτητα από το επάγγελμά τους.

Διδασκαλία του σεβασμού: Πολύτιμα μαθήματα από τον σερβιτόρο στην ταβέρνα>

Περιεχόμενα

  1. Η σημασία του σεβασμού: Καθημερινές αλληλεπιδράσεις
  2. Μαθήματα σεβασμού από τον δάσκαλο Μάριο Μάζαρη
  3. Η σοφία της ανάρτησης

Η διδασκαλία του σεβασμού στα παιδιά εκτείνεται πέρα από τις δικές μας πράξεις. Δείτε τη σημασία της αξιοπρεπούς μεταχείρισης των εργαζομένων στις υπηρεσίες και τα πολύτιμα μαθήματα που παρέχουν.

Εξερευνήστε τη διορατική προοπτική που μοιράζεται ο δάσκαλος Μάριος Μαζάρης σχετικά με το πώς η συμπεριφορά μας προς τους σερβιτόρους, τους υπαλλήλους και τους άλλους μπορεί να διαμορφώσει τον χαρακτήρα μας και να επηρεάσει τις αξίες των παιδιών μας.

Η σημασία του σεβασμού: Καθημερινές αλληλεπιδράσεις

Πόσες φορές έχουμε γίνει μάρτυρες υποτιμητικών φράσεων που χρησιμοποιούνται για να αναφερθούν σε σερβιτόρους ή στο προσωπικό καφετέριας, όπως «μικρό παιδί» ή «Ε, κορίτσι μου, άκου…»; Αν έχετε εργαστεί ποτέ σε παρόμοιες θέσεις, γνωρίζετε ότι δεν είναι καθόλου ευχάριστο να σας απευθύνονται με τέτοια συγκατάβαση κατά την εκτέλεση των καθηκόντων σας.

Ας θυμόμαστε ότι δεν μας υπηρετούν απλώς- μας υπηρετούν με αξιοπρέπεια και δεν είναι λιγότερο άνθρωποι από εμάς. Αυτό θα έπρεπε να είναι μια βασική κατανόηση, αλλά δυστυχώς δεν συμβαίνει πάντα.

Μαθήματα σεβασμού από τον δάσκαλο Μάριο Μάζαρη

Ο Μάριος Μάζαρης, ένας αξιοσέβαστος εκπαιδευτικός, τα λόγια του οποίου μοιράζονται συχνά στο Infokids.gr, έχει να δώσει ένα πολύτιμο μάθημα σχετικά με τον σεβασμό – ένα μάθημα που κάθε γονιός πρέπει να εμφυσήσει στο παιδί του.

Η σοφία της ανάρτησης

«Πρόσφατα διάβασα ότι ο τρόπος με τον οποίο συμπεριφερόμαστε σε αυτούς που μας υπηρετούν λέει πολλά για τον χαρακτήρα μας.

Είτε πρόκειται για τον σερβιτόρο, τον υπάλληλο του περιπτέρου, τον ταμία του σούπερ μάρκετ, τον ταξιτζή ή τον μάγειρα, αυτά τα σκληρά εργαζόμενα άτομα μας προσφέρουν μια ανεκτίμητη ευκαιρία να διδάξουμε στα παιδιά μας σεβασμό, ειδικά εκείνες τις στιγμές που έχουμε επιπλέον χρόνο να περάσουμε μαζί τους -όπως το καλοκαίρι, οι διακοπές, τα Σαββατοκύριακα, ακόμα και οι συνηθισμένες μέρες.

Θα μπορούσατε να πείτε, «Δεν είναι προφανές αυτό; Ωστόσο, δεν είναι. Γινόμαστε συχνά μάρτυρες της έλλειψης σεβασμού μεταξύ των ΕΝΗΛΙΚΩΝ. Αυτό είναι ένα μάθημα που δεν θέλουμε να μάθουν τα παιδιά μας.

Είτε αυτό οφείλεται σε αγένεια, είτε σε μια προσπάθεια να γίνει χαριτωμένος ή χιουμοριστικός, είτε σε απόσπαση της προσοχής, είτε σε μια απλή αβλεψία, όταν ο σερβιτόρος ή ο διανομέας φέρνει μια παραγγελία στο σπίτι μας -κάποιος που μπορεί να είναι και μεγαλύτερος από εμάς- του απευθυνόμαστε με το «Ψιτ, παιδί μου».

Αναφερόμαστε στη ρεσεψιονίστ ως «κορίτσι» ή στον σερβιτόρο στην ταβέρνα ως «κοριτσάκι». Αυτά τα παραδείγματα είναι δυστυχώς άφθονα και μεταφέρουν το ίδιο μήνυμα στα παιδιά μας, τα οποία θα μεγαλώσουν διαιωνίζοντας αυτή τη συμπεριφορά.

Υποτιμούμε και μειώνουμε αυτούς που εργάζονται για να μας εξυπηρετήσουν, χρησιμοποιώντας λέξεις και υποτιμητικές εκφράσεις που δεν θα χρησιμοποιούσαμε ποτέ με έναν τραπεζίτη ή έναν δικηγόρο -εκτός, βέβαια, αν τολμήσουμε να πούμε «Ψιτ, γιατρέ!».

Ας αποφύγουμε να κρίνουμε και να κάνουμε διακρίσεις σε βάρος ατόμων με βάση το επάγγελμά τους. Αντίθετα, ας δώσουμε ένα θετικό παράδειγμα στα παιδιά μας.

Να τους απευθύνεστε με «κύριε», «κυρία», να λέτε «ευχαριστώ πολύ», «με συγχωρείτε, θα μπορούσατε να…», «να προσέχετε!» και να διδάσκετε στα παιδιά σας να απαιτούν τον ίδιο σεβασμό αν ακολουθήσουν αυτά τα επαγγέλματα».

To top