Δείτε το σκηνοθετικό τέχνασμα πίσω από την επιτυχία της σειράς «Ο Ιησούς από τη Ναζαρέτ». Η εστίαση του Φράνκο Τζεφιρέλι στα μάτια του Ιησού-Πόουελ γοητεύει τους θεατές εδώ και δεκαετίες.
Αναμφισβήτητα, ο «Ιησούς από τη Ναζαρέτ» είναι η πιο επιτυχημένη σειρά όλων των εποχών που παρουσιάζει τη ζωή του Θεανθρώπου με τον καλύτερο σκηνοθετικό τρόπο. Πρόκειται για τη σειρά του Φράνκο Τζεφιρέλι.
Μια σειρά, η οποία έχει συνδεθεί με τη Μεγάλη Εβδομάδα και τα Πάθη του Κυρίου. Η σειρά αυτή άρχισε να γυρίζεται το 1975. Στην πραγματικότητα, τελείωσε ένα χρόνο αργότερα, το 1976. Από τότε και μετά, έλαβαν χώρα στο Μαρόκο και την Τυνησία.
Ο Ιησούς από τη Ναζαρέτ: Τα σκηνοθετικά τεχνάσματα που την καθιστούν επιτυχημένη σειρά
Η επιτυχία της σειράς αποδίδεται σε μεγάλο βαθμό στην εικόνα του Ιησού που ενσαρκώνει ο ηθοποιός Ρόμπερτ Πάουελ, η οποία ταιριάζει απόλυτα με την εικόνα που πολλοί άνθρωποι έχουν δημιουργήσει στο μυαλό τους για τον Ιησού.
Ο σκηνοθέτης Franco Geffirelli έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στο βλέμμα των ματιών του Powell.
Ο ηθοποιός είχε ήδη γαλάζια μάτια, αλλά ο σκηνοθέτης επέμεινε να τα τονίσει περισσότερο και πρόσθεσε μια μπλε γραμμή eyeliner στο πάνω μέρος του ματιού του Powell και μια λεπτή λευκή γραμμή στο κάτω μέρος για να δώσει στον ήρωά του ένα υπεράνθρωπο στοιχείο.
Το δεύτερο κόλπο του Geffirelli είχε επίσης να κάνει με τα μάτια του Powell. Ήθελε ο Ιησούς να μην ανοιγοκλείνει ποτέ τα μάτια του, οπότε ο Πάουελ εξασκήθηκε στο να μπορεί να κρατάει τα μάτια του ανοιχτά για όσο το δυνατόν περισσότερη ώρα.
Όταν δεν μπορούσε, επενέβη το μοντάζ. Καθ’ όλη τη διάρκεια της σειράς, ο Πάουελ εμφανίζεται να ανοιγοκλείνει τα μάτια του μόνο μία φορά, με εξαίρεση δύο περιπτώσεις όπου το αγόρι που υποδύεται τον Ιησού σε μικρότερη ηλικία ανοιγοκλείνει τα μάτια του.
Οι κριτικοί της τηλεόρασης αναγνωρίζουν ότι αυτό το τέχνασμα έδωσε στον θεατή μια διορατική ματιά στο πρόσωπο του Ιησού. Ακόμη και σήμερα, οι άνθρωποι εξακολουθούν να απολαμβάνουν την παρακολούθηση της σειράς.