Περιεχόμενα
- Όταν η κοινωνία δεν μπορεί να σταματήσει να αστυνομεύει τις ζωές των άλλων ανθρώπων
- Όταν δεν ξέρεις πότε να το βουλώσεις για τις ζωές των άλλων ανθρώπων
- Η είδηση του θανάτου του πολιτιστικού δημοσιογράφου Ισμας Τουλάτου
- Η ηλικία ως κόκκινο πανί για τους αυτόκλητους δικαστές του πληκτρολογίου
- Το mommy-shaming πρέπει να σταματήσει
- Τα αναπαραγωγικά δικαιώματα είναι ο ακρογωνιαίος λίθος του μισογυνισμού
- Navel-gazing και διαθλαστική φύγει είναι η συζήτηση για τις αμβλώσεις
- Ποιο είναι το φλέγον ζήτημα αυτής της ιδιότυπης αστυνόμευσης των αναπαραγωγικών δικαιωμάτων των άλλων
Όταν η κοινωνία δεν μπορεί να σταματήσει να αστυνομεύει τις ζωές των άλλων ανθρώπων
Η περίπτωση της Ίσμας Τουλάτου και της εγκυμοσύνης της σε μεγάλη ηλικία αποκαλύπτει τον βαθιά ριζωμένο μισογυνισμό που επιμένει ακόμη και μπροστά στην τραγωδία. Η είδηση του ξαφνικού θανάτου της πολιτιστικής δημοσιογράφου Ισμας Τουλάτου προκάλεσε σοκ, ειδικά επειδή βρισκόταν λίγες μέρες πριν γεννήσει το πρώτο της παιδί.
Ωστόσο, η αντίδραση στο διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ήταν πάρα πολύ γνωστή – δημόσια κρίση, κριτική και δακτυλοδεικτήσεις. Αυτά τα αδυσώπητα σχόλια αγνοούν την απώλεια μιας μητέρας και τους αγώνες ενός νεογέννητου. Καθώς εμβαθύνουμε στις λεπτομέρειες, αποκαλύπτουμε την ενοχλητική εμμονή με την ηλικία μιας γυναίκας και τις επιζήμιες επιπτώσεις του mommy-shaming.
Ήρθε η ώρα να βάλουμε τέλος σε αυτή την επιβλαβή συμπεριφορά και να σεβαστούμε τις αναπαραγωγικές επιλογές κάθε ατόμου.
Όταν δεν ξέρεις πότε να το βουλώσεις για τις ζωές των άλλων ανθρώπων
Η περίπτωση της Ίσμας Τουλάτου και η εγκυμοσύνη σε μεγάλη ηλικία αποκαλύπτει τον μισογυνισμό της κοινωνίας ακόμη και όταν η μητέρα πεθαίνει….
Η είδηση του θανάτου του πολιτιστικού δημοσιογράφου Ισμας Τουλάτου
Η είδηση του θανάτου του πολιτιστικού δημοσιογράφου Ισμας Τουλάτου έπεσε σαν κεραυνός εν αιθρία, αλλά κυρίως με μια βαριά σκιά πάνω της. Σε τρεις ημέρες, η δημοσιογράφος επρόκειτο να γεννήσει το πρώτο της παιδί.
Όμως αυτό που ακολούθησε σε κάποια σχόλια στο διαδίκτυο και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κάθε άλλο παρά κεραυνός εν αιθρία ήταν. Είναι ακριβώς το ίδιο πράγμα που συμβαίνει κάθε φορά που μια ηλικιωμένη γυναίκα αποφασίζει να τεκνοποιήσει: δημόσια αστυνόμευση, κριτική, κούνημα του δακτύλου. Πάνω από ένα πτώμα και ένα μωρό που παλεύει να επιβιώσει κανονικά.
Η ηλικία ως κόκκινο πανί για τους αυτόκλητους δικαστές του πληκτρολογίου
Όπως αναφέρουν τα δημοσιεύματα, «η Isma Tulatu βρισκόταν στον ένατο μήνα της εγκυμοσύνης της και αναμενόταν να γεννήσει μέσα στις επόμενες 24 ώρες.
Όσο για το παιδί, οι γιατροί έκαναν καισαρική τομή και έδωσαν μάχη για να το κρατήσουν στη ζωή με το νεογέννητο να νοσηλεύεται πλέον στη μονάδα εντατικής θεραπείας νεογνών». Αυτό που έγινε επίσης γνωστό είναι ότι η Isma ήταν 52 ετών (49 σύμφωνα με άλλες πηγές) και ήθελε απεγνωσμένα να γίνει μητέρα.
Το mommy-shaming πρέπει να σταματήσει
Όλοι θυμόμαστε την περίπτωση της Τζένης Μπαλατσινού, η οποία αφού απέκτησε τρία παιδιά με τον Πέτρο Κωστόπουλο, ήθελε να αποκτήσει ένα τέταρτο με τον δεύτερο σύζυγό της, Βασίλη Κικίλια. Και όλα αυτά σε ηλικία 49 ετών. Tsk tsk tsk.
Ο ηλικιακός και ο σεξισμός στα καλύτερά του.
Τα αναπαραγωγικά δικαιώματα είναι ο ακρογωνιαίος λίθος του μισογυνισμού
Τα αναπαραγωγικά δικαιώματα αποτελούν τον ακρογωνιαίο λίθο του μισογυνισμού, ακριβώς επειδή αφορούν πράγματα που συμβαίνουν στο γυναικείο σώμα. Η συζήτηση γι’ αυτά είναι επικίνδυνη ακριβώς επειδή δεν ισχύει εξίσου και για τα δύο φύλα.
Navel-gazing και διαθλαστική φύγει είναι η συζήτηση για τις αμβλώσεις
Επίσης, γιατί δεν είμαστε ικανοποιημένοι που η μητέρα είναι αρκετά δυνατή για να δει το παιδί της να ενηλικιώνεται; Περιμένουμε να είναι δυνατή και ικανή να μεγαλώσει και τα εγγόνια της! Άρα πρέπει να είναι νέα για να έχει μπροστά της χρόνια απλήρωτης γυναικείας εργασίας.
Λοιπόν… Η αντίληψη αυτή συμβαδίζει με την πλήρη απαξίωση των θεσμών στην Ελλάδα, καθώς η οικογένεια είναι ο μόνος θεσμός που χαίρει καθολικής αποδοχής σε διάφορες δημοσκοπήσεις, καθώς και με την ακανθώδη σχέση κράτους και εκκλησίας σε θεσμικό επίπεδο.
Ποιο είναι το φλέγον ζήτημα αυτής της ιδιότυπης αστυνόμευσης των αναπαραγωγικών δικαιωμάτων των άλλων
Το φλέγον ζήτημα αυτής της ιδιότυπης αστυνόμευσης των αναπαραγωγικών δικαιωμάτων των άλλων στη βάση της δεν είναι τα αναπαραγωγικά δικαιώματα ή η οικογένεια: είναι η γυναικεία συμμόρφωση.
Όταν η κοινωνία θέλει να ντροπιάσει μια γυναίκα, βάζει πρώτα τα παιδιά της. Ειδικά όταν αυτά είναι ανύπαρκτα ή αγέννητα, θεωρητικολογούμε χωρίς τον ξενοδόχο. Αλλά πόσο ονειρικό είναι όταν όλη η αφήγηση υφαίνεται πάνω από μια απροσδόκητα νεκρή μητέρα. Κρίμα, πραγματικά.