Περιεχόμενα
Δείτε τη σοκαριστική αλήθεια για τις αυξήσεις των τιμών στα σούπερ μάρκετ και πώς οι καταναλωτές εξαπατώνται. Μάθετε πώς χρησιμοποιούνται τα τεχνάσματα συσκευασίας και ποσότητας για να κρύψουν κρυφές αυξήσεις τιμών, προκαλώντας οικονομική επιβάρυνση.
Μάθετε πώς αυτές οι αλλαγές επηρεάζουν τις καταναλωτικές συνήθειες και αναγκάζουν τους ανθρώπους να στραφούν σε φθηνότερες, λιγότερο υγιεινές επιλογές. Μείνετε ενημερωμένοι και πάρτε πιο έξυπνες αποφάσεις αγοράς μπροστά στην αύξηση των τιμών και τη συρρίκνωση των εισοδημάτων.
Αποκάλυψη: Πώς τα σούπερ μάρκετ εξαπατούν τους καταναλωτές στο ταμείο.
Αποκάλυψη: Πώς τα σούπερ μάρκετ εξαπατούν τους καταναλωτές στο ταμείο
Εξαπάτηση στο σούπερ μάρκετ: Χειραγώγηση των τιμών και μείωση της ποσότητας
Οι καταναλωτές αντιμετωπίζουν έναν δύσκολο μήνα, καθώς οι προμηθευτές των σούπερ μάρκετ ετοιμάζονται για νέες αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων τους.
Εν τω μεταξύ, μια καταγγελία που κατέθεσε το Ινστιτούτο Καταναλωτών έχει προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση, ρίχνοντας φως στις έμμεσες αυξήσεις τιμών.
Το Ινστιτούτο Καταναλωτών (ΙΚ) έχει παρατηρήσει ότι ορισμένες βιομηχανίες διατηρούν τις ίδιες τιμές στα προϊόντα τους μειώνοντας τη συσκευασία ή τις ποσότητες.
Αυτή η στρατηγική τους επιτρέπει να εισάγουν νέες αυξήσεις τιμών χωρίς οι καταναλωτές να αντιληφθούν αμέσως την αλλαγή.
Ο Κώστας Λεχουρίτης, πρόεδρος του ΙΝ.ΚΑ., τόνισε ότι αλλαγές στις συσκευασίες έχουν παρατηρηθεί σε προϊόντα όπως το χαρτί υγείας και οι χαρτοπετσέτες.
Οι καταναλωτές, θεωρώντας ότι αγοράζουν το ίδιο προϊόν, δεν μπαίνουν στον κόπο να ελέγξουν το βάρος της συσκευασίας.
Αρκετά παραδείγματα αναδεικνύουν αυτή την παραπλανητική πρακτική: το απορρυπαντικό ρούχων μείωσε την ποσότητά του από 65 σε 63, αλλά η τιμή του παρέμεινε αμετάβλητη- τα τσιπς επανασυσκευάστηκαν από 150 γραμμάρια σε 130 γραμμάρια διατηρώντας την ίδια τιμή, και το χαρτί τουαλέτας μείωσε το βάρος του αλλά διατήρησε σταθερή την τιμή του.
Οι προσδοκίες για αυξήσεις τιμών είναι υψηλές στις κατηγορίες απορρυπαντικών, καλλυντικών και γαλακτοκομικών προϊόντων.
Οι τιμές των απορρυπαντικών και των καλλυντικών προβλέπεται να αυξηθούν έως και 30%, ενώ τα γαλακτοκομικά προϊόντα ενδέχεται να σημειώσουν αύξηση έως και 7%. Οι τιμές των ζυμαρικών αναμένεται να αυξηθούν από τον Σεπτέμβριο και μετά.
Αυτές οι αυξήσεις των τιμών είναι πιθανό να επιβραδύνουν περαιτέρω τις καταναλωτικές δαπάνες.
Όπως εξηγεί ο Γιώργος Μπαλτάς, καθηγητής Οικονομικών στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, θα οδηγήσει σε μείωση της κατανάλωσης συνολικά και σε στροφή προς φθηνότερες εναλλακτικές λύσεις.
Σούπερ μάρκετ και ανησυχητικές αυξήσεις τιμών.
Σούπερ μάρκετ και ανησυχητικές αυξήσεις τιμών
Το Ινστιτούτο Καταναλωτών αναφέρει ότι τα βασικά αγαθά παρουσίασαν αύξηση τιμών κατά 30% μέσα σε ένα χρόνο. Μόνο από τον Μάρτιο έως τον Ιούνιο, τα αγαθά αυτά γνώρισαν επιπλέον αύξηση τιμών κατά 20%.
Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ για βασικά είδη όπως το λάδι, τα γαλακτοκομικά προϊόντα, τα φρούτα και τα είδη προσωπικής φροντίδας έχουν εκτοξευθεί στα ύψη.
Σύμφωνα με τη Γενική Ομοσπονδία Καταναλωτών Ελλάδας, πάνω από το 35% των Ελλήνων πολιτών αντιμετωπίζουν δυσκολίες επιβίωσης.
Το κόστος διαβίωσης για μια τετραμελή οικογένεια αυξήθηκε κατά 30% μεταξύ Μαρτίου 2021 και Μαρτίου 2022.
Αν το 2021 χρειάζονταν 300 ευρώ για τα έξοδά τους, τον Μάρτιο του 2022 τα ίδια είδη κόστιζαν 390 ευρώ, ενώ με τις τελευταίες αυξήσεις πρέπει τώρα να ξοδέψουν 450 ευρώ.
Με βάση μια σύγκριση από την INKA, μια ομοσπονδία καταναλωτών, καταγράφονται οι ακόλουθες ενδεικτικές αυξήσεις τιμών μεταξύ Ιουνίου 2021 και Ιουνίου 2022.