Αύξηση των τιμών των τροφίμων: Οι Έλληνες καταναλωτές αγωνίζονται καθώς ο πληθωρισμός εκτοξεύεται στα ύψη

Δείτε την αλήθεια πίσω από την αύξηση των τιμών των τροφίμων και τις επιπτώσεις στους Έλληνες καταναλωτές. Μάθετε πώς τα βασικά είδη εκτοξεύονται στα ύψη, ασκώντας ισχυρή πίεση στους οικογενειακούς προϋπολογισμούς.

Αύξηση των τιμών των τροφίμων: Οι Έλληνες καταναλωτές αγωνίζονται καθώς ο πληθωρισμός εκτοξεύεται στα ύψη>

Περιεχόμενα

  1. Φαγητό: Απελπισία με τις νέες αυξήσεις – βασικά είδη «εκτοξεύονται στα ύψη»
  2. Φωτιά στο φαγητό: Αύξηση των τιμών επηρεάζει την καθημερινή ζωή
  3. Συνεχείς αυξήσεις των τιμών των τροφίμων παρά τον χαμηλότερο πληθωρισμό
  4. Διαφορές στις αυξήσεις των τιμών των τροφίμων σε σύγκριση με την Ευρώπη
  5. Περικοπές στις αγορές: Επιπτώσεις στη συμπεριφορά των καταναλωτών

Οι τιμές των τροφίμων στα ύψη: Οι Έλληνες καταναλωτές αγωνίζονται εν μέσω της αύξησης του πληθωρισμού Οι Έλληνες καταναλωτές αισθάνονται το βάρος της εκτίναξης των τιμών των τροφίμων στα ύψη, επιβαρύνοντας σημαντικά τον οικογενειακό προϋπολογισμό τους. Παρά τη μείωση του συνολικού πληθωρισμού, το κόστος των τροφίμων αυξήθηκε κατά 11,6% σε ετήσια βάση τον Μάιο, μετά από άλμα 12,1% την ίδια περίοδο πέρυσι.

Τα βασικά είδη όπως το ρύζι, τα αυγά, τα φρούτα και τα λαχανικά παρουσίασαν αξιοσημείωτες αυξήσεις. Ο ελληνικός πληθυσμός δυσκολεύεται όλο και περισσότερο να τα βγάλει πέρα, οδηγώντας σε δραστικά μέτρα, όπως η υιοθέτηση περιορισμένων διαιτολογίων.

Αυτές οι επίμονες αυξήσεις των τιμών, σε συνδυασμό με τις αποφάσεις των επιχειρήσεων και τα περιθώρια κέρδους, διαμορφώνουν μια ανησυχητική εικόνα της τρέχουσας κρίσης πληθωρισμού τροφίμων. Ας διερευνήσουμε τους παράγοντες που κρύβονται πίσω από αυτή την ανησυχητική κατάσταση.

Φαγητό: Απελπισία με τις νέες αυξήσεις – βασικά είδη «εκτοξεύονται στα ύψη»

Οι αυξήσεις των τιμών των τροφίμων πλήττουν σκληρά την αγορά, ασκώντας ισχυρή πίεση στον οικογενειακό προϋπολογισμό. Το κόστος των βασικών ειδών διατροφής έχει εκτοξευθεί στα ύψη, προκαλώντας αγωνία στους καταναλωτές.

Φωτιά στο φαγητό: Αύξηση των τιμών επηρεάζει την καθημερινή ζωή

Η «φωτιά» στις τιμές των τροφίμων δεν δείχνει σημάδια εξασθένισης. Ο λογαριασμός για τα εβδομαδιαία ψώνια έχει αυξηθεί κατακόρυφα, με ετήσια αύξηση 11,6% τον Μάιο, μετά από άλμα 12,1% τον ίδιο μήνα πέρυσι.

Τον Μάιο, διάφορα είδη διατροφής παρουσίασαν σημαντικές αυξήσεις τιμών σε σύγκριση με τον Απρίλιο, όπως το ρύζι (αύξηση 5,4%), τα αυγά (αύξηση 4%), τα φρούτα (αύξηση 7,6%) και τα λαχανικά (αύξηση 3,4%).

Οι Έλληνες καταναλωτές παλεύουν να αντιμετωπίσουν τη δύσκολη πραγματικότητα της καθημερινότητας, καθώς η άνοδος των τιμών των τροφίμων επιβαρύνει τους καταναλωτές. Πολλοί αναγκάζονται να προσαρμόσουν τη διατροφή τους και να περικόψουν βασικές αγορές.

Συνεχείς αυξήσεις των τιμών των τροφίμων παρά τον χαμηλότερο πληθωρισμό

Παρά την πτώση του συνολικού πληθωρισμού στο 2,8%, το χαμηλότερο σημείο από τον Σεπτέμβριο του 2021, οι τιμές των τροφίμων συνεχίζουν να αυξάνονται.

Η μείωση του γενικού δείκτη μπορεί να αποδοθεί στη μείωση των τιμών του ηλεκτρικού ρεύματος και του φυσικού αερίου, οι οποίες μειώθηκαν κατά 24,1% και 49,6% αντίστοιχα.

Ωστόσο, η χονδρική τιμή του φυσικού αερίου αυξήθηκε πρόσφατα απότομα κατά 33% μέσα σε μια εβδομάδα, από 24 σε 32 ευρώ ανά μεγαβατώρα.

Οι υψηλές θερμοκρασίες και τα προβλήματα στην παραγωγή υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Νορβηγία συμβάλλουν στην αύξηση της τιμής.

Διαφορές στις αυξήσεις των τιμών των τροφίμων σε σύγκριση με την Ευρώπη

Οι αυξήσεις των τιμών των τροφίμων στην Ελλάδα, ιδίως του ψωμιού, του βοδινού κρέατος και των αυγών, ξεπερνούν αυτές των άλλων ευρωπαϊκών χωρών. Για παράδειγμα, τον Απρίλιο, οι τιμές του ψωμιού αυξήθηκαν κατά 17% στην Ελλάδα έναντι 14,6% στην ευρωζώνη.

Οι τιμές του βοδινού κρέατος αυξήθηκαν κατά 15,2% στην Ελλάδα, ενώ η αύξηση στην ευρωζώνη ήταν 8,6%.

Ο πληθωρισμός επηρέασε επίσης τις τιμές των λαδιών και των λιπών, οι οποίες αυξήθηκαν κατά 16,3% στην Ελλάδα και κατά 15,3% στην ευρωζώνη. Τα αυγά κατέγραψαν αύξηση 17,9% στην Ελλάδα, ελαφρώς υψηλότερη από την αύξηση 16,7% στην ευρωζώνη.

Ωστόσο, ορισμένα προϊόντα που παράγονται στην Ελλάδα, όπως το γάλα, σημείωσαν βραδύτερη αύξηση των τιμών. Οι τιμές του φρέσκου πλήρους γάλακτος, για παράδειγμα, αυξήθηκαν κατά 17,6% στην Ελλάδα έναντι 22,8% στην ευρωζώνη.

Περικοπές στις αγορές: Επιπτώσεις στη συμπεριφορά των καταναλωτών

Οι Έλληνες καταναλωτές μειώνουν επιλεκτικά τις αγορές τους λόγω της αύξησης των τιμών. Οι τιμές των δημητριακών, των ράβδων και των μπισκότων έχουν σημειώσει σημαντικές αυξήσεις, οδηγώντας πολλούς ανθρώπους να περιορίσουν την κατανάλωσή τους.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, τα δημητριακά σημείωσαν αύξηση 13,8% σε ετήσια βάση τον Απρίλιο, ενώ το ΙΝΚΑ ανέφερε αύξηση 20% μόνο τους τελευταίους έξι μήνες.

Ως αποτέλεσμα, ορισμένοι καταναλωτές έχουν επιλέξει να φτιάχνουν μπάρες και μπισκότα στο σπίτι, θεωρώντας τα πιο υγιεινά και οικονομικά.

To top