Αλλαγές ΚΤΕΟ: Συχνότεροι έλεγχοι & πρόστιμα για καθυστερημένους ελέγχους – Πώς επηρεάζει τους Έλληνες οδηγούς

Αλλαγές ΚΤΕΟ στην Ελλάδα: Πιο συχνοί έλεγχοι, πρόστιμα & ενδεχόμενος ετήσιος έλεγχος για τα παλιά οχήματα. Μάθετε για τα διαστήματα ΚΤΕΟ στην Ευρώπη & την οδική ασφάλεια.

Αλλαγές ΚΤΕΟ: Συχνότεροι έλεγχοι & πρόστιμα για καθυστερημένους ελέγχους – Πώς επηρεάζει τους Έλληνες οδηγούς>

Περιεχόμενα

  1. Αλλαγές MOT: Τι να περιμένετε και πώς επηρεάζει τους ιδιοκτήτες οχημάτων
  2. Κυρώσεις για καθυστερημένες επιθεωρήσεις ΚΤΕΟ
  3. Ελλείψεις στον αριθμό των αυτοκινήτων στην Ελλάδα
  4. Αλλαγές στα ευρωπαϊκά πρότυπα MOT
  5. Επιθεωρήσεις οχημάτων σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες
  6. Συμπέρασμα

Το Υπουργείο Μεταφορών στην Ελλάδα εφαρμόζει νέα μέτρα που θα αλλάξουν εντελώς τον τρόπο λειτουργίας των ΚΤΕΟ. Με την εισαγωγή αυστηρότερων ελέγχων και συχνότερων επιθεωρήσεων, το κόστος συντήρησης των οχημάτων πρόκειται να αυξηθεί.

Επιπλέον, υπάρχουν σχέδια για την καθιέρωση ετήσιων ελέγχων για τα παλαιότερα οχήματα, κάτι που θα μπορούσε να επηρεάσει πάνω από 2 εκατομμύρια αυτοκίνητα στη χώρα. Επιπλέον, η έλλειψη τακτικών ελέγχων και το υψηλό ποσοστό οχημάτων με τεχνικά ελαττώματα έχει εγείρει ανησυχίες για την οδική ασφάλεια στην Ελλάδα. Μάθετε περισσότερα για τις αλλαγές και πώς θα επηρεάσουν τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων σε αυτό το άρθρο.

Αλλαγές MOT: Τι να περιμένετε και πώς επηρεάζει τους ιδιοκτήτες οχημάτων

Το Υπουργείο Μεταφορών του Ηνωμένου Βασιλείου εισάγει αλλαγές στο πλαίσιο του ΚΤΕΟ που θα επηρεάσουν τους ιδιοκτήτες οχημάτων σε ολόκληρη τη χώρα. Ένα από τα προτεινόμενα μέτρα είναι η αύξηση της συχνότητας των ΚΤΕΟ, ιδίως για τα παλαιά οχήματα.

Ο επανέλεγχος των οχημάτων μπορεί να μειωθεί σε ένα έτος, από το σημερινό διάστημα των δύο ετών, για οχήματα ηλικίας άνω των 10 ή 15 ετών. Οι αλλαγές αποσκοπούν στην ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και στη μείωση του αριθμού των ατυχημάτων στους δρόμους.

Κυρώσεις για καθυστερημένες επιθεωρήσεις ΚΤΕΟ

Οι ιδιοκτήτες οχημάτων στην Ελλάδα υποχρεούνται να πραγματοποιούν τον πρώτο έλεγχο ΚΤΕΟ μετά από τέσσερα χρόνια από την ταξινόμησή τους και στη συνέχεια κάθε δύο χρόνια.

Για καθυστερημένες επιθεωρήσεις επιβάλλονται πρόστιμα, το ύψος των οποίων ποικίλλει ανάλογα με τη διάρκεια της καθυστέρησης. Για παράδειγμα, για καθυστερήσεις έως 30 ημέρες, τα επιβατικά αυτοκίνητα αντιμετωπίζουν πρόστιμο 16 ευρώ και τα δίκυκλα 10 ευρώ. Για καθυστερήσεις άνω των 6 μηνών, το πρόστιμο για τα επιβατικά αυτοκίνητα είναι 65 ευρώ και για τα δίκυκλα 41 ευρώ.

Ελλείψεις στον αριθμό των αυτοκινήτων στην Ελλάδα

Πολλά οχήματα περνούν από ΚΤΕΟ στην Ελλάδα με τεχνικά ελαττώματα, με το ποσοστό να υπερβαίνει το 45-50%. Επιπλέον, περίπου το 40% των κυκλοφορούντων οχημάτων δεν προσκομίζεται για έλεγχο ΚΤΕΟ, κυρίως λόγω της κακής κατάστασής τους.

Ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ, Κωνσταντίνος Βίκας, πιστεύει ότι η αύξηση της συχνότητας των ελέγχων ΚΤΕΟ θα ενισχύσει την οδική ασφάλεια και την ποιότητα του αέρα στη χώρα.

Αλλαγές στα ευρωπαϊκά πρότυπα MOT

Η Ευρωπαϊκή Ένωση εισήγαγε αλλαγές στα πρότυπα ΚΤΕΟ σε όλα τα κράτη μέλη της. Σε ορισμένες χώρες, τα νέα οχήματα απαλλάσσονται από τους ελέγχους ΚΤΕΟ για συγκεκριμένη χρονική διάρκεια.

Άλλες χώρες έχουν μειώσει τους τακτικούς ελέγχους ΚΤΕΟ οχημάτων για να ενισχύσουν την οδική ασφάλεια και να μειώσουν τα ατυχήματα. Ο πρώτος έλεγχος τεχνικού ελέγχου για τα νέα οχήματα στην Κροατία διενεργείται μετά από δύο χρόνια από την ταξινόμηση και στη συνέχεια ετησίως. Τα οχήματα στο Ηνωμένο Βασίλειο ελέγχονται για πρώτη φορά μετά από τρία χρόνια και στη συνέχεια ετησίως.

Η Αυστρία, η Βουλγαρία, η Πολωνία και η Σουηδία έχουν τα ίδια χρονικά διαστήματα για τους ελέγχους ΚΤΕΟ οχημάτων, με τον πρώτο έλεγχο να γίνεται μετά από τρία χρόνια και να ακολουθούν έλεγχοι μετά από δύο και πέντε χρόνια. Στις Κάτω Χώρες, τα οχήματα υποβάλλονται σε επιθεώρηση μετά από τέσσερα χρόνια και στη συνέχεια κάθε δύο χρόνια έως ότου το όχημα συμπληρώσει έξι χρόνια, μετά από τα οποία οι επιθεωρήσεις είναι ετήσιες.

Επιθεωρήσεις οχημάτων σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες

Άλλες ευρωπαϊκές χώρες έχουν υιοθετήσει διαφορετικά διαστήματα για τις επιθεωρήσεις ΚΤΕΟ.

Στη Λετονία, τα νέα οχήματα υποβάλλονται σε έλεγχο ΚΤΕΟ μετά από δύο χρόνια από την ταξινόμησή τους, και στη συνέχεια μετά από δύο ακόμη χρόνια, με ετήσιους ελέγχους μετά τη συμπλήρωση τεσσάρων ετών. Τα οχήματα στη Ρουμανία υποβάλλονται σε πρώτο ΚΤΕΟ μετά από τρία χρόνια, ακολουθούμενο από έλεγχο κάθε δύο χρόνια έως ότου συμπληρώσουν 11 χρόνια, μετά από τα οποία απαιτούνται ετήσιοι έλεγχοι.

Η Γερμανία και η Λιθουανία διενεργούν ΚΤΕΟ μετά από τρία χρόνια και στη συνέχεια κάθε δύο χρόνια. Τα οχήματα στο Βέλγιο και τη Βόρεια Ιρλανδία υποβάλλονται σε πρώτο ΚΤΕΟ μετά από τέσσερα έτη, ακολουθούμενα από ετήσιους ελέγχους.

Η Σλοβενία και η Πορτογαλία ελέγχουν τα οχήματα μετά από τέσσερα έτη, με τους επόμενους δύο ελέγχους μετά από δύο έτη και ετήσιους ελέγχους μετά από οκτώ έτη.

Συμπέρασμα

Οι επιθεωρήσεις ΚΤΕΟ αποτελούν βασική πτυχή της ιδιοκτησίας οχημάτων και διασφαλίζουν ότι τα οχήματα είναι αξιόπλοα, ασφαλή και φιλικά προς το περιβάλλον.

Οι αλλαγές στα πλαίσια ΚΤΕΟ σε όλη την Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένου του Ηνωμένου Βασιλείου, αποσκοπούν στην ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και στη μείωση των ατυχημάτων στους δρόμους. Οι ιδιοκτήτες οχημάτων πρέπει να ενημερώνονται για τα μεταβαλλόμενα πρότυπα και να συμμορφώνονται με τους κανονισμούς για να αποφεύγουν τις κυρώσεις και να διασφαλίζουν ότι τα οχήματά τους βρίσκονται σε καλή κατάσταση.

To top