Αλλαγές στις ετικέτες των σούπερ μάρκετ: Μείνετε ενημερωμένοι για ευκολότερες αγορές

Δείτε τις τελευταίες αλλαγές στις ετικέτες των σούπερ μάρκετ και πώς αυτές επηρεάζουν την αγοραστική σας εμπειρία. Μείνετε ενήμεροι σχετικά με τις τιμές και τις ποσότητες για να παίρνετε σίγουρες αποφάσεις αγοράς.

Αλλαγές στις ετικέτες των σούπερ μάρκετ: Μείνετε ενημερωμένοι για ευκολότερες αγορές>

Περιεχόμενα

  1. Αλλαγές στις ετικέτες των σούπερ μάρκετ
  2. Σούπερ μάρκετ: Πώς να ψωνίσετε
  3. Σούπερ μάρκετ: Σκλαβενίτης πρωτοπορεί

Αλλαγές στις ετικέτες των σούπερ μάρκετ

Οι αγορές στα σούπερ μάρκετ έχουν γίνει όλο και πιο δύσκολες, καθώς οι ετικέτες στα ράφια αλλάζουν συχνά.

Από τις 15 Μαΐου, οι νέοι κανονισμοί του Υπουργείου Ανάπτυξης στοχεύουν στην ακριβή ενημέρωση των καταναλωτών και στην αποφυγή σύγχυσης τιμών ή ποσοτήτων. Τα συσκευασμένα προϊόντα θα αναγράφουν πλέον με σαφήνεια την τιμή πώλησης ανά συσκευασία και τη μονάδα μέτρησης, μαζί με την ονομασία του προϊόντος.

Οι τιμές πρέπει να είναι σε ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, και να αναγράφονται με έντονους, ευανάγνωστους χαρακτήρες. Η μη συμμόρφωση μπορεί να οδηγήσει σε πρόστιμα, ενώ για ορισμένα καταστήματα λιανικής πώλησης ισχύουν εξαιρέσεις. Μείνετε ενημερωμένοι και ψωνίστε με εμπιστοσύνη!.

Σούπερ μάρκετ: Πώς να ψωνίσετε

Τα σούπερ μάρκετ έχουν καταστήσει όλο και πιο δύσκολο το έργο των αγοραστών, καθώς αλλάζουν συχνά τη σήμανση των ραφιών.

Ωστόσο, οι νέοι κανονισμοί που εφαρμόζει το Υπουργείο Ανάπτυξης, με ισχύ από τη Δευτέρα 15 Μαΐου, στοχεύουν στην αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος. Οι επικαιροποιημένες απαιτήσεις επισήμανσης των προϊόντων διασφαλίζουν ότι οι καταναλωτές ενημερώνονται με ακρίβεια και άμεσα για τις τιμές και τις ποσότητες, αποτρέποντας κάθε παραπλανητική πληροφορία.

Το Υπουργείο είχε προαναγγείλει τους κανονισμούς αυτούς, δίνοντας στις επιχειρήσεις αρκετό χρόνο για να προσαρμοστούν. Οι αναθεωρημένες οδηγίες επισήμανσης για τα συσκευασμένα προϊόντα περιλαμβάνουν.

  • Η τιμή πώλησης ανά συσκευασία του προϊόντος
  • Η τιμή πώλησης ανά μονάδα μέτρησης της ποσότητας του προϊόντος
  • Το όνομα του προϊόντος

Όλες οι τιμές πρέπει να εκφράζονται σε ευρώ ως δεκαδικός αριθμός με δύο δεκαδικά ψηφία, συνοδευόμενος από το σύμβολο «€». Επιπλέον, οι τιμές πρέπει να περιλαμβάνουν τον αντίστοιχο φόρο προστιθέμενης αξίας (ΦΠΑ) σύμφωνα με τη φορολογική νομοθεσία.

Οι χαρακτήρες που χρησιμοποιούνται για την αναγραφή των τιμών πρέπει να είναι σαφείς, ευανάγνωστοι και γραμμένοι με έντονα γράμματα.

Το μέγεθος των χαρακτήρων που αναγράφουν την τιμή πώλησης ανά μονάδα μέτρησης πρέπει να είναι τουλάχιστον το 70% του μεγέθους των χαρακτήρων που αναγράφουν την τιμή πώλησης ανά συσκευασία. Με τον τρόπο αυτό διασφαλίζεται ότι οι καταναλωτές μπορούν να διαβάζουν και να κατανοούν εύκολα τις πληροφορίες τιμολόγησης.

Τα μη προσυσκευασμένα προϊόντα θα πρέπει επίσης να αναγράφουν τις τιμές με σαφείς και ευανάγνωστους χαρακτήρες. Επιπλέον, δεν επιτρέπεται η αναγραφή της τιμής πώλησης για ποσότητες που αποτελούν υποδιαίρεση της μονάδας μέτρησης του προϊόντος.

Η μη συμμόρφωση με αυτούς τους κανονισμούς μπορεί να οδηγήσει σε πρόστιμα έως και 1.000 ευρώ ανά κωδικό προϊόντος. Το μέγιστο ποσό για πρόστιμα ανά έλεγχο ποικίλλει ανάλογα με τον συνολικό κύκλο εργασιών της επιχείρησης.

  • Έως 3.000 ευρώ για επιχειρήσεις με συνολικό κύκλο εργασιών έως 1.000.000 ευρώ.
  • Έως 10.000 ευρώ για επιχειρήσεις με συνολικό κύκλο εργασιών άνω των 1.000.000 ευρώ έως 10.000.000 ευρώ
  • Μέχρι 20.000 ευρώ για επιχειρήσεις με συνολικό κύκλο εργασιών που υπερβαίνει τα 10.000.000 ευρώ αλλά δεν υπερβαίνει τα 50.000.000 ευρώ.
  • Μέχρι 30.000 ευρώ για επιχειρήσεις με συνολικό κύκλο εργασιών που υπερβαίνει τα 50.000.000 ευρώ.

Ορισμένες εξαιρέσεις από αυτές τις υποχρεώσεις περιλαμβάνουν τα καταστήματα λιανικής πώλησης με επιφάνεια μικρότερη από 50 τ.μ., τα περίπτερα, τους αυτόματους πωλητές (που δεν αποτελούν μέρος καταστήματος πώλησης παρόμοιων προϊόντων), τα μαγειρεμένα ή ωμά τρόφιμα από επιχειρήσεις εστίασης, τα παγωτά βάρους μικρότερου των 200 γραμμαρίων, τα σοκολατάκια βάρους μικρότερου των 100 γραμμαρίων, τα προϊόντα που δεν υπερβαίνουν τα 50 γραμμάρια (πωλούνται μεμονωμένα) και τα προϊόντα που δεν υπερβαίνουν τα 50 χιλιοστόλιτρα σε όγκο (πωλούνται μεμονωμένα). Τα καλλυντικά, τα αρώματα και τα προϊόντα κοσμημάτων εξαιρούνται επίσης από τους εν λόγω κανονισμούς.

Σούπερ μάρκετ: Σκλαβενίτης πρωτοπορεί

Για άλλη μια φορά, η Σκλαβενίτης εδραίωσε την κυριαρχία της στην αγορά των σούπερ μάρκετ. Με κύκλο εργασιών διπλάσιο από τον πλησιέστερο ανταγωνιστή της, η Σκλαβενίτης παραμένει ο αδιαμφισβήτητος ηγέτης.

Το 2022, η Σκλαβενίτης πέτυχε ένα ιστορικό ορόσημο, φθάνοντας σε κύκλο εργασιών 4,5 δισ. ευρώ (έναντι 3,98 δισ. ευρώ το 2021), αναδεικνύοντας τη συνεχή ανάπτυξη μετά την εξαγορά και την απορρόφηση της Μαρινόπουλος.

Η ΑΒ Βασιλόπουλος διατήρησε τον κύκλο εργασιών της σε παρόμοια επίπεδα, με μικρή μείωση από 1,96 δισ. ευρώ το 2021 σε 1,92 δισ. ευρώ το 2022. Η Lidl κατέχει επίσης σημαντικό μερίδιο αγοράς με εκτιμώμενο κύκλο εργασιών περίπου €.

To top