Αλλαγές στο σούπερ μάρκετ: Νέες ετικέτες τιμών & κανονισμοί

Ενημερωθείτε για τους νέους κανονισμούς στα ελληνικά σούπερ μάρκετ που απαιτούν σαφείς και ακριβείς πληροφορίες για τις τιμές και τα χαρακτηριστικά των προϊόντων. Επίσης, ανακαλύψτε ποιες αλυσίδες σούπερ μάρκετ κυριαρχούν στην αγορά και σε ποια προϊόντα αναμένεται να σημειωθούν σημαντικές αυξήσεις τιμών.

Αλλαγές στο σούπερ μάρκετ: Νέες ετικέτες τιμών & κανονισμοί>

Περιεχόμενα

  1. στα ράφια: Σούπερ μάρκετ
  2. Σκλαβενίτης: Ο κυρίαρχος παίκτης
  3. 400 προϊόντα θα γίνουν πιο ακριβά

Η ελληνική κυβέρνηση εξέδωσε διάταγμα για τον τερματισμό της πρακτικής των αλυσίδων σούπερ μάρκετ να παραπλανούν τους καταναλωτές με τις ετικέτες τιμών στα προϊόντα τους.

Ένας νέος κανονισμός απαιτεί πλέον όλες οι πληροφορίες για τα προς πώληση προϊόντα να είναι σαφείς, ακριβείς και εύκολα κατανοητές από τον καταναλωτή. Εν τω μεταξύ, η Σκλαβενίτης παραμένει ο κυρίαρχος παίκτης στην ελληνική αγορά σούπερ μάρκετ, με κύκλο εργασιών διπλάσιο από τον επόμενο ανταγωνιστή.

Ωστόσο, οι καταναλωτές θα βρεθούν αντιμέτωποι με περαιτέρω αυξήσεις τιμών, καθώς το κόστος της ενέργειας, των λιπασμάτων, των φυτοφαρμάκων και οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες αυξάνουν το κόστος παραγωγής, με αποτέλεσμα σημαντικές αυξήσεις στις τιμές διαφόρων προϊόντων, συμπεριλαμβανομένων των φρέσκων προϊόντων.

στα ράφια: Σούπερ μάρκετ

Η κυβέρνηση ψήφισε νέο διάταγμα για να σταματήσει η κοροϊδία στα ράφια από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, παρέχοντας πιο διαφανείς και εύκολα προσβάσιμες πληροφορίες στους καταναλωτές σχετικά με τα προϊόντα προς πώληση.

Αυτό αποτελεί μια ανάσα δροσιάς για τους καταναλωτές που αγωνίζονται με τις αυξήσεις των τιμών των βιομηχανιών τροφίμων και μη τροφίμων, τις μειωμένες ποσότητες και τη συρρίκνωση των συσκευασιών. Το νέο ΦΕΚ ορίζει ότι οι πληροφορίες που παρέχει ο έμπορος στον καταναλωτή για τα προς πώληση προϊόντα πρέπει να είναι.

  • Επαρκώς σαφείς, εύκολα κατανοητές και εύκολα προσβάσιμες από τον καταναλωτή
  • Ακριβής και όχι παραπλανητική ως προς την τιμή ή την ποσότητα του προϊόντος

Οι πληροφορίες που παρέχονται σχετικά με την τιμή και τα χαρακτηριστικά του προϊόντος που προσφέρεται προς πώληση πρέπει να περιέχονται σε πινακίδες ή ετικέτες ή άλλα ισοδύναμα μέσα πληροφόρησης που τοποθετούνται πάνω ή δίπλα στο προϊόν κατά τρόπο ώστε ο καταναλωτής να μπορεί εύκολα να κατανοήσει τη σχέση μεταξύ των παρεχόμενων πληροφοριών και του προϊόντος.

Εξαιρούνται τα καταστήματα λιανικής πώλησης με εμβαδόν μικρότερο των πενήντα (50) τετραγωνικών μέτρων, τα περίπτερα, οι αυτόματοι πωλητές, τα μαγειρεμένα ή ωμά τρόφιμα που προσφέρονται από επιχειρήσεις εστίασης και άλλα.

Σκλαβενίτης: Ο κυρίαρχος παίκτης

Η Σκλαβενίτης συνεχίζει να κυριαρχεί στην αγορά των σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα. Έχει καταγράψει διπλάσιο τζίρο από τον επόμενο, φτάνοντας τα 4,5 δισ. ευρώ το 2022, δηλαδή αύξηση σε σχέση με τα 3,98 δισ. ευρώ το 2021.

Η ΑΒ Βασιλόπουλος και η Lidl είναι επίσης σημαντικοί παίκτες στην αγορά με τζίρο που εκτιμάται σε περίπου 1,92 δισ. ευρώ και 1,8 δισ. ευρώ αντίστοιχα. Ο όμιλος Metro-My είναι η τέταρτη δύναμη στην ελληνική αγορά σούπερ μάρκετ, με κύκλο εργασιών 1,5 δισ. ευρώ.

400 προϊόντα θα γίνουν πιο ακριβά

Οι καταναλωτές θα βρεθούν αντιμέτωποι με υψηλότερες τιμές για περίπου 400 προϊόντα, συμπεριλαμβανομένων τυποποιημένων τροφίμων, ποτών, αναψυκτικών, ειδών οικιακής χρήσης και φρέσκων προϊόντων.

Οι τιμές χονδρικής για τα προϊόντα αυτά έχουν αυξηθεί κατά μέσο όρο 8% έως 12%, αλλά σε ορισμένες περιπτώσεις έχουν αυξηθεί έως και 20%. Οι λιανικές τιμές θα είναι υψηλότερες, καθώς τα σούπερ μάρκετ προσθέτουν το μερίδιο κέρδους τους.

Τα φρέσκα προϊόντα γίνονται πιο ακριβά όχι μόνο λόγω του αυξημένου κόστους ενέργειας, λιπασμάτων και φυτοφαρμάκων, αλλά και λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών που έχουν μειώσει την παραγωγή και έχουν δυσκολέψει τη συγκομιδή και τη διανομή. Οι αυξήσεις των τιμών αναμένεται να είναι σε χαμηλότερα ποσοστά λόγω της ύφεσης της ενεργειακής κρίσης και της στροφής των καταναλωτών προς τα προϊόντα με σημαντικές αυξήσεις τιμών.

To top