Περιεχόμενα
- Απάτη: Telegram Phishing Scams
- Πώς οι απατεώνες χρησιμοποιούν Telegram Bots για να συλλέγουν δεδομένα χρηστών
- Phishing Kits και αυτοματοποιημένα Phishing Bots προς πώληση στο Telegram
- Catfishing και ηλεκτρονική απάτη εκφοβισμού
- Ενημέρωση του κοινού για την ηλεκτρονική απάτη
- Συχνές ερωτήσεις σχετικά με τις ηλεκτρονικές πληρωμές και τις επενδύσεις
- Αναφορά διαδικτυακής απάτης
- Χρήσιμες πηγές για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την απάτη
Μάθετε πώς οι απατεώνες εκμεταλλεύονται τα βολικά χαρακτηριστικά του Telegram για να αυτοματοποιήσουν επιθέσεις phishing και να πουλήσουν κλεμμένα δεδομένα στη νέα έρευνα της Kaspersky.
Εν τω μεταξύ, μια νέα απάτη που περιλαμβάνει catfishing και διαδικτυακό εκφοβισμό οδήγησε σε μια σύλληψη στην Ελλάδα.
Μείνετε ενημερωμένοι για το πώς μπορείτε να προστατευτείτε από την ηλεκτρονική απάτη με απαντήσεις σε συχνές ερωτήσεις που παρέχονται από το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, την Τράπεζα της Ελλάδος, την Ελληνική Αστυνομία και την Ελληνική Ένωση Τραπεζών. Να θυμάστε να είστε πάντα προσεκτικοί και να μην αποκαλύπτετε ποτέ προσωπικές πληροφορίες σε όποιον τις ζητάει.
Απάτη: Telegram Phishing Scams
Σύμφωνα με τους ειδικούς της Kaspersky, οι διαδικτυακοί απατεώνες εκμεταλλεύονται τα βολικά χαρακτηριστικά του Telegram.
Χρησιμοποιούν bots του Telegram για να αυτοματοποιήσουν παράνομες δραστηριότητες, όπως η δημιουργία σελίδων phishing και η συλλογή δεδομένων χρηστών. Οι απατεώνες προσφέρουν αγαθά και υπηρεσίες έναντι αμοιβής στο πλαίσιο του μοντέλου phishing-as-a-service, όπως η πώληση «VIP σελίδων» απάτης και phishing.
Πώς οι απατεώνες χρησιμοποιούν Telegram Bots για να συλλέγουν δεδομένα χρηστών
Τα bots του Telegram βοηθούν τους χρήστες να αυτοματοποιήσουν διαδικασίες ρουτίνας, αλλά οι επιτιθέμενοι βρίσκουν τρόπους να τα χρησιμοποιούν για κακόβουλες δραστηριότητες.
Η δημιουργία ψεύτικων ιστότοπων σε ένα bot του Telegram είναι μια δωρεάν και εύκολη διαδικασία. Οι επιτιθέμενοι μπορούν να χρησιμοποιήσουν αυτή τη μέθοδο για να συλλέξουν ένα ευρύ φάσμα δεδομένων, όπως emails, αριθμούς τηλεφώνου, κωδικούς πρόσβασης λογαριασμών, διευθύνσεις IP και τη χώρα του θύματος.
Αυτά τα bots παρέχουν μια ποικιλία στοχευμένων πλατφορμών, συμπεριλαμβανομένων των messengers, των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και δημοφιλών εμπορικών ιστότοπων που μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε μια μελλοντική σελίδα phishing.
Phishing Kits και αυτοματοποιημένα Phishing Bots προς πώληση στο Telegram
Οι απατεώνες προσφέρουν δωρεάν κιτ phishing και αυτοματοποιημένα ρομπότ phishing στο Telegram. Επιπλέον, προσφέρουν αγαθά και υπηρεσίες έναντι αμοιβής στο πλαίσιο του μοντέλου phishing-as-a-service.
Οι επιτιθέμενοι πωλούν «VIP Pages» απάτης και phishing – ιστοσελίδες που δημιουργούνται από το μηδέν με ένα ευρύτερο φάσμα λειτουργιών ή εργαλεία για την αντιγραφή τέτοιων σελίδων. Για παράδειγμα, μια Σελίδα VIP μπορεί να περιέχει στοιχεία κοινωνικής μηχανικής, όπως ελκυστικό σχεδιασμό και υποσχέσεις για μεγάλα κέρδη, προστασία παρακολούθησης κ.λπ. Οι τιμές για τέτοιες ψεύτικες ιστοσελίδες κυμαίνονται από 10 έως 300 δολάρια.
Τα δεδομένα τραπεζικών λογαριασμών που έχουν αποκτηθεί μέσω phishing είναι επίσης διαθέσιμα προς πώληση.
Catfishing και ηλεκτρονική απάτη εκφοβισμού
Ένας άνδρας στη Θεσσαλονίκη συνελήφθη για συκοφαντική δυσφήμιση μέσω διαδικτύου, εξύβριση, απειλή και παράνομη πρόσβαση σε ηλεκτρονικά δεδομένα.
Έστησε ένα «αρρωστημένο» σχέδιο εκδίκησης, αφού ένας άνδρας άρχισε να συνομιλεί μέσω Instagram με προφίλ που φαινόταν να ανήκει σε γυναίκα. Ο χρήστης του άλλου προφίλ, ο οποίος αποδείχθηκε ότι ήταν άνδρας, δημοσίευσε φωτογραφίες του θύματος σε ιστοσελίδα γνωριμιών για ομοφυλόφιλους, με το θύμα να αρχίζει ξαφνικά να λαμβάνει μηνύματα από αγνώστους.
Ενημέρωση του κοινού για την ηλεκτρονική απάτη
Η εκστρατεία ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης του κοινού για την ηλεκτρονική απάτη, που ξεκίνησε το 2021 με τη συνεργασία των δυνάμεων του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, της Τράπεζας της Ελλάδος, της Ελληνικής Αστυνομίας και της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών (ΕΕΤΤ), συνέβαλε καθοριστικά στη μείωση του αριθμού των περιστατικών σε ένα εξαιρετικά μικρό ποσοστό του συνόλου των συναλλαγών. Η ΕΕΤΤ και ο Συνήγορος του Πολίτη επανέρχονται με απαντήσεις σε επίκαιρα ερωτήματα στο πλαίσιο της ενημερωτικής εκστρατείας.
Συχνές ερωτήσεις σχετικά με τις ηλεκτρονικές πληρωμές και τις επενδύσεις
Η ΕΕΤΤ και ο Ελληνικός Χρηματοοικονομικός Διαμεσολαβητής παρέχουν απαντήσεις σε συχνές ερωτήσεις στο πλαίσιο της ενημερωτικής εκστρατείας. Τα θέματα που καλύπτονται περιλαμβάνουν μηνύματα phishing, διαδικτυακές απάτες και επενδυτική απάτη.
Προσφέρουν χρήσιμες συμβουλές σχετικά με το πώς να πραγματοποιείτε ηλεκτρονικές συναλλαγές με τη μεγαλύτερη δυνατή ασφάλεια και πώς να αποφύγετε να πέσετε θύμα απάτης.
Αναφορά διαδικτυακής απάτης
Σε περίπτωση ηλεκτρονικής απάτης, καταγγείλετε το περιστατικό στο πλησιέστερο σε εσάς αστυνομικό τμήμα ή στη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος (ΔΔΗΕ) της Ελληνικής Αστυνομίας.
Επικοινωνήστε αμέσως με την τράπεζά σας σε περίπτωση υποψίας διαρροής των κωδικών ασφαλείας σας.
Χρήσιμες πηγές για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την απάτη
Ανατρέξτε στην ιστοσελίδα της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών (ΕΕΤΤ) για να λάβετε περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις εκστρατείες ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης του κοινού για την ηλεκτρονική απάτη. Η Ελληνική Τραπεζική.