Περιεχόμενα
Δείτε τις τελευταίες ενημερώσεις για τα διόδια της Αττικής Οδού, συμπεριλαμβανομένης της νέας σύμβασης παραχώρησης και των επιπτώσεών της. Η σύμβαση εισάγει τσουχτερά πρόστιμα έως και 20 εκατ.
ευρώ ανά εγκλωβισμένο όχημα και αύξηση των τιμών των διοδίων. Μάθετε για τους αυστηρούς χρόνους ανταπόκρισης σε συμβάντα, τους δείκτες απόδοσης και την προσθήκη νέων τμημάτων. Μείνετε ενήμεροι σχετικά με τη συνεχιζόμενη διαδικασία αξιολόγησης και την πιθανή επέκταση της υφιστάμενης σύμβασης παραχώρησης.
Μάθετε τι μέλλει γενέσθαι για την Αττική Οδό και τη μελλοντική λειτουργία της.
Αττική Οδός: Οδός Αττικής: Δείτε πού θα φτάσουν τα διόδια –.
Αττική Οδός: Νέα Σύμβαση Παραχώρησης
Η νέα σύμβαση παραχώρησης για την Αττική Οδό περιλαμβάνει ρήτρες πυρκαγιάς που επιβάλλουν ποινές έως και 20 εκατ. ευρώ ανά εγκλωβισμένο όχημα και αύξηση των τιμών των διοδίων.
Η αξιολόγηση της τελικής σύμβασης, η οποία καθορίζει το τίμημα και τον αριθμό των συμμετεχόντων, αξιολογείται επί του παρόντος από τους δυνητικούς επενδυτές.
Αττική Οδός: Αύξηση διοδίων και διαφορική χρέωση
Η νέα σύμβαση παραχώρησης επανέρχεται στο αρχικό σχέδιο της διαφορικής χρέωσης εντός της ημέρας. Εισάγει αύξηση των διοδίων κατά 30% κατά τις ώρες αιχμής, αυξάνοντας την τιμή των διοδίων στα 3,25 ευρώ από 2,50 ευρώ που είναι σήμερα.
Τα διόδια για τα πρώτα πέντε χρόνια της σύμβασης ορίζονται στα 2,50 ευρώ, με την επιφύλαξη μείωσης κατά τις ώρες μη αιχμής, ώστε να διατηρηθεί η μέση ημερήσια τιμή των διοδίων κάτω από τα 2,50 ευρώ.
Αττική Οδός: Αυστηρότεροι χρόνοι αντιμετώπισης περιστατικών
Η νέα σύμβαση επιβάλλει αυστηρές απαιτήσεις χρόνου ανταπόκρισης για περιστατικά στην Αττική Οδό. Οι καθυστερήσεις στην επέμβαση συνεπάγονται κυρώσεις, με πρόστιμα που κυμαίνονται από 600.000 ευρώ έως 20 εκατομμύρια ευρώ ανά περιστατικό.
Οι ποινές αυξάνονται για ακραία καιρικά φαινόμενα και εγκλωβισμένα οχήματα.
Αττική Οδός: Δείκτες Απόδοσης και Κυρώσεις
Η σύμβαση παραχώρησης χωρίζει την Αττική Οδό σε 70 τμήματα και χρησιμοποιεί 20 δείκτες απόδοσης για την αξιολόγηση της ανταπόκρισης του παραχωρησιούχου.
Επιβάλλονται κυρώσεις σε περίπτωση που ο παραχωρησιούχος δεν επιτύχει τις βαθμολογίες-στόχους, οι οποίες κυμαίνονται από 2% έως 10% των εσόδων του προηγούμενου έτους. Η μη επίτευξη της ελάχιστης βαθμολογίας μπορεί να οδηγήσει σε καταγγελία της σύμβασης.
Αττική Οδός: Επέκταση και Διαδικασία Αξιολόγησης
Η διαδικασία αξιολόγησης της νέας σύμβασης αντιμετώπισε καθυστερήσεις, με αποτέλεσμα να δοθεί παράταση έως τις 17 Ιουλίου. Οι ξένοι συμμετέχοντες χρειάζονται επιπλέον χρόνο για να αξιολογήσουν τους όρους και να λάβουν τις απαραίτητες εγκρίσεις.
Η αγορά εικάζει ότι η υφιστάμενη παραχώρηση μπορεί να παραταθεί και μετά τη λήξη της τον Οκτώβριο του 2024.
Αττική Οδός: Προσθήκη νέων τμημάτων
Η νέα σύμβαση παραχώρησης περιλαμβάνει πρόσθετα τμήματα της Αττικής Οδού, συνολικού μήκους περίπου 10 χιλιομέτρων. Τα τμήματα αυτά, όπως ο δρόμος προς το εμπορικό κέντρο McArthurGlen και ορισμένοι κόμβοι, θα λειτουργήσουν στο πλαίσιο της νέας σύμβασης.
Ωστόσο, δεν θα υποστούν ασφαλτόστρωση, καθώς δεν αποτελούν μέρος της κύριας σύμβασης παραχώρησης.
Συμπερασματικά, η νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού εισάγει αλλαγές στην τιμολόγηση των διοδίων, αυστηρότερους χρόνους ανταπόκρισης σε περιστατικά, δείκτες απόδοσης με κυρώσεις και την προσθήκη πρόσθετων τμημάτων.
Η διαδικασία αξιολόγησης βρίσκεται σε εξέλιξη και η τελική σύμβαση θα διαμορφώσει τη μελλοντική λειτουργία και συντήρηση της Αττικής Οδού.