Περιεχόμενα
- Η Αττική Οδός μεγαλώνει: για ενισχυμένη συνδεσιμότητα
- Επέκταση της Αττικής Οδού: Κύμης έως την Εθνική Οδό
- Βουλιαγμένης: Επέκταση Αττικής Οδού
- Επέκταση της Αττικής Οδού: Επέκταση προς Λαύριο και Ραφήνα
- Επισκόπηση: Το μεγάλο έργο
- Βασικά χαρακτηριστικά της επέκτασης της Λεωφόρου Κύμης
- 2023: Ενημερώσεις για τα διόδια
- «Χιλιόμετρα»: Μελλοντικό σύστημα πληρωμών
Δείτε την επέκταση της Αττικής Οδού σε νέες περιοχές και περιφέρειες. Το έργο της επέκτασης θα αμβλύνει την κυκλοφοριακή συμφόρηση στην Αθήνα και θα βελτιώσει τη συνδεσιμότητα.
Ενημερωθείτε για τα μεγάλα έργα, τις ενημερώσεις για τα διόδια και τα σχέδια για την αναλογική χρέωση των διοδίων. Μείνετε ενημερωμένοι με τα τελευταία νέα για την Αττική Οδό.
Η Αττική Οδός μεγαλώνει: για ενισχυμένη συνδεσιμότητα
Δείτε τις τελευταίες εξελίξεις σχετικά με την επέκταση της Αττικής Οδού, ενός ζωτικού οδικού δικτύου στην Αθήνα. Τα έργα επέκτασης αποσκοπούν στην άμβλυνση της κυκλοφοριακής συμφόρησης και στην ενίσχυση της αποτελεσματικότητας των μετακινήσεων.
Μάθετε για τις βασικές περιοχές που πρόκειται να επωφεληθούν από αυτές τις πρωτοβουλίες.
Επέκταση της Αττικής Οδού: Κύμης έως την Εθνική Οδό
Η κατασκευή της πρώτης επέκτασης της Αττικής Οδού βρίσκεται σε εξέλιξη, με επιταχυνόμενες διαδικασίες από τον περασμένο Οκτώβριο.
Το έργο αυτό περιλαμβάνει τη δημιουργία νέας εξόδου στον κόμβο Καλυφτάκη, εξαλείφοντας την περιβόητη κυκλοφοριακή συμφόρηση στον κόμβο Μεταμόρφωσης. Η επέκταση περιλαμβάνει σήραγγα μήκους 2,5 χιλιομέτρων, τη μεγαλύτερη στη χώρα, και αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το 2027.
Βουλιαγμένης: Επέκταση Αττικής Οδού
Προβλέπεται νέα επέκταση από τα στρατόπεδα «Σακκέτα» έως τη λεωφόρο Βουλιαγμένης, μετατρέποντας τον υφιστάμενο δρόμο σε αυτοκινητόδρομο.
Αυτή η αστική σήραγγα στην Ηλιούπολη εκτείνεται σε μήκος περίπου 3 χιλιομέτρων και διαθέτει τρεις λωρίδες ανά ροή κυκλοφορίας. Χρόνος ταξιδιού μεταξύ Λεωφ. Κατεχάκη και της Λεωφόρου Κατεχάκη Βουλιαγμένης θα μειωθεί σε μόλις 10 λεπτά, σε σύγκριση με τα 30 λεπτά που διαρκεί σήμερα η μετακίνηση κατά τις ώρες αιχμής.
Επέκταση της Αττικής Οδού: Επέκταση προς Λαύριο και Ραφήνα
Η επέκταση της Αττικής Οδού περιλαμβάνει δύο σημαντικές διαδρομές. Πρώτον, ο αυτοκινητόδρομος θα επεκταθεί μέχρι το λιμάνι της Ραφήνας, παρακάμπτοντας τη λεωφόρο Μαραθώνος και πολλά φανάρια.
Δεύτερον, ο υφιστάμενος δρόμος θα διαπλατυνθεί από το Μαρκόπουλο μέχρι το λιμάνι του Λαυρίου. Οι βελτιώσεις αυτές θα βελτιώσουν τη συνδεσιμότητα και θα εξορθολογήσουν τις μετακινήσεις στις περιοχές αυτές.
Επισκόπηση: Το μεγάλο έργο
Το έργο επέκτασης της Αττικής Οδού είναι μια σημαντική πρωτοβουλία υποδομής που ανατέθηκε στην περιοχή του Λεκανοπεδίου. Η κοινοπραξία του έργου προσέφερε μειωμένο κόστος, με αποτέλεσμα ο προϋπολογισμός του έργου να ανέρχεται σε 244,58 εκατ. ευρώ.
Με εκτιμώμενη μέση ημερήσια κυκλοφορία 35.000 οχημάτων, η επέκταση αυτή θα αποτελέσει έναν κρίσιμο οδικό άξονα που θα συνδέει το κέντρο της Αθήνας με την εθνική οδό Αθηνών-Λαμίας.
Βασικά χαρακτηριστικά της επέκτασης της Λεωφόρου Κύμης
Η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης ξεκινάει από τον κόμβο της Αττικής Οδού και εκτείνεται σε μήκος περίπου 3,8 χλμ, καταλήγοντας στον κόμβο Καλυφτάκη της εθνικής οδού στην Κάτω Κηφισιά.
Το έργο περιλαμβάνει μια υπόγεια σήραγγα εξόρυξης 1,25 χλμ, μια σήραγγα κοπής και κάλυψης 1,15 χλμ και ένα ανοικτό οδικό τμήμα 1 χλμ με ισόπεδο κόμβο στο υφιστάμενο βιομηχανικό πάρκο στη Λυκόβρυση. Επιπλέον, μέτρα όπως η διευθέτηση των ρεμάτων και η αποκατάσταση των τοπικών οδικών δικτύων θα συμβάλουν στη βελτίωση της αντιπλημμυρικής προστασίας και της συνδεσιμότητας.
2023: Ενημερώσεις για τα διόδια
Ενώ αρχικά αναμενόταν αύξηση των διοδίων για το 2023, η κυβέρνηση έχει εκφράσει τη δέσμευσή της να αποφύγει τέτοιες αυξήσεις. Τα τέλη διοδίων αναπροσαρμόζονται ετησίως βάσει του δείκτη τιμών καταναλωτή, με προβλεπόμενη αύξηση 12%.
Ωστόσο, λαμβάνοντας υπόψη την οικονομική επιβάρυνση των οικογενειών λόγω της αύξησης των τιμών των καυσίμων και του κόστους διαβίωσης, η κυβέρνηση στοχεύει στην αποφυγή πρόσθετων αυξήσεων των διοδίων.
«Χιλιόμετρα»: Μελλοντικό σύστημα πληρωμών
Η κυβέρνηση αξιολογεί επί του παρόντος ένα σχέδιο για την εφαρμογή «χιλιομετρικών διοδίων» σε διάφορους αυτοκινητόδρομους, εξασφαλίζοντας ένα δίκαιο και αναλογικό σύστημα διοδίων.
Αν και η Αττική Οδός δεν θα υιοθετήσει αυτό το σύστημα λόγω του υπεραστικού της χαρακτήρα, άλλοι αυτοκινητόδρομοι.