Αττική Οδός Προσφορά: Νέα σύμβαση παραχώρησης και συμμετέχουσες κοινοπραξίες

Ο διαγωνισμός της Αττικής Οδού για μια νέα σύμβαση παραχώρησης έχει προσελκύσει σημαντικό ενδιαφέρον. Η προθεσμία για την υποβολή προσφορών παρατάθηκε, δίνοντας περισσότερο χρόνο στους δυνητικούς επενδυτές.

Αττική Οδός Προσφορά: Νέα σύμβαση παραχώρησης και συμμετέχουσες κοινοπραξίες>

Περιεχόμενα

  1. Θρίλερ με την Αττική Οδό – Χορεύουν εκατομμύρια στην άσφαλτο
  2. : Αττική Οδός
  3. Οικονομικές επιδόσεις και μελλοντικές ροές εσόδων
  4. Η σημασία της επενδυτικής βαθμίδας και ο αντίκτυπος στην αγορά
  5. Θρίλερ με την Αττική Οδό – Χορεύουν εκατομμύρια στην άσφαλτο
  6. Αττική Οδός: Οι μνηστήρες και το κόστος συντήρησης
  7. Έσοδα και μελλοντικές προοπτικές
  8. Το μέλλον της Αττικής Οδού και ο αντίκτυπος στην αγορά

Θρίλερ με την Αττική Οδό – Χορεύουν εκατομμύρια στην άσφαλτο

Ο διαγωνισμός για τη νέα σύμβαση παραχώρησης υπηρεσιών για την Αττική Οδό έχει προσελκύσει σημαντική προσοχή και συμμετοχή από ελληνικές και διεθνείς κοινοπραξίες.

Η προθεσμία υποβολής προσφορών παρατάθηκε έως τις 17 Ιουλίου, δίνοντας έτσι περισσότερο χρόνο στους ενδιαφερόμενους επενδυτές να προετοιμάσουν τις προτάσεις τους. Η σύμβαση, η οποία εκτείνεται σε 25 χρόνια, περιλαμβάνει τη χρηματοδότηση, τη λειτουργία, τη συντήρηση και την εκμετάλλευση του αυτοκινητόδρομου μήκους 70 χλμ.

Παρατηρήθηκαν αλλαγές στη σύνθεση των υποψήφιων επενδυτών, με την απόσυρση ορισμένων συμμετεχόντων και την προσθήκη νέων υποψηφίων. Η τιμή των διοδίων έχει οριστεί στα 2,5 ευρώ, με δυνατότητα αναθεώρησης μετά από πέντε χρόνια. Αυτή η πολυαναμενόμενη σύμβαση θα διαμορφώσει το μέλλον της Αττικής Οδού και θα έχει σημαντικό αντίκτυπο στην ελληνική αγορά.

: Αττική Οδός

Διάφορες κοινοπραξίες, μεταξύ των οποίων οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – FS Ark Holdco, Άκτωρ Παραχωρήσεις – Άβαξ – Ardian, Μυτιληναίος – Vinci Highways – Vinci Concessions – Mobility Partner και Macquarie – Fincop Infrastructure, διεκδικούν τη νέα σύμβαση παραχώρησης. Η συμμετοχή εγχώριων και διεθνών ομίλων αναδεικνύει την ελκυστικότητα του έργου. Οι μέτοχοι της Αττικής Οδού έχουν λάβει σημαντικά μερίσματα και αποπληρωμές κεφαλαίου όλα αυτά τα χρόνια και τα έσοδα αναμένεται να συνεχιστούν μέχρι το 2027.

Το κόστος συντήρησης του αυτοκινητόδρομου έχει αποτελέσει αντικείμενο ελέγχου, με την Αττική Οδό να χρεώνει έως και 1 εκατ. ευρώ ανά χιλιόμετρο. Η σύμβαση και το κόστος ελέγχονται από διάφορους φορείς για να διασφαλιστεί η διαφάνεια και η συμμόρφωση.

Οικονομικές επιδόσεις και μελλοντικές ροές εσόδων

Παρά τα πρώτα χρόνια που δεν υπήρχαν μερίσματα για την κάλυψη των κατασκευαστικών δανείων και των λειτουργικών δαπανών, η Αττική Οδός γνώρισε σημαντική ανάκαμψη των επιδόσεων.

Οι πωλήσεις αυξήθηκαν, τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν και η κίνηση των οχημάτων σημείωσε σημαντική άνοδο. Οι μέτοχοι μπορούν να αναμένουν μερίσματα και αποπληρωμές κεφαλαίου ακόμη και μετά τη λήξη της τρέχουσας σύμβασης τον Οκτώβριο του 2024.

Το ακριβές ποσό της αποπληρωμής κεφαλαίου δεν έχει γνωστοποιηθεί, αλλά η παραγωγή εσόδων θα συνεχιστεί μέχρι το 2027. Το κόστος κατασκευής της Αττικής Οδού ανήλθε σε 1,3 δισ. ευρώ, καθιστώντας την ένα πολύτιμο περιουσιακό στοιχείο στην ελληνική αγορά.

Η σημασία της επενδυτικής βαθμίδας και ο αντίκτυπος στην αγορά

Η νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού έχει προσελκύσει σημαντικό ενδιαφέρον, καθώς αποτελεί μία από τις τελευταίες συμβάσεις υψηλής αξίας που είναι διαθέσιμες στην Ελλάδα.

Η μειωμένη τιμή διοδίων και η δυνατότητα αναθεώρησης προς τα πάνω εξασφαλίζουν ισορροπία μεταξύ προσιτής τιμής και δημιουργίας εσόδων. Η εξασφάλιση επενδυτικής βαθμίδας θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στο κόστος χρηματοδότησης και στην πρόσβαση σε κεφάλαια από τις ευρωπαϊκές αναπτυξιακές τράπεζες.

Η ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας και η επιλογή του αναδόχου θα έχει σημαντικό αντίκτυπο στη μελλοντική ανάπτυξη και συντήρηση της Αττικής Οδού.

Θρίλερ με την Αττική Οδό – Χορεύουν εκατομμύρια στην άσφαλτο

Η προθεσμία για την υποβολή δεσμευτικών προσφορών στο διαγωνισμό για τη νέα σύμβαση παραχώρησης υπηρεσιών για τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού παρατάθηκε έως τις 17 Ιουλίου.

Στο διαγωνισμό συμμετέχουν οκτώ κοινοπραξίες, ενώ υπήρξαν αλλαγές στη σύνθεση των υποψήφιων επενδυτών. Η τιμή των διοδίων αναμένεται να κλειδώσει στα 2,5 ευρώ με δυνατότητα αναθεώρησης προς τα πάνω μετά την πρώτη πενταετία. Η νέα σύμβαση αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον και θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην ελληνική αγορά.

Αττική Οδός: Οι μνηστήρες και το κόστος συντήρησης

Οι κοινοπραξίες ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – FS Ark Holdco, Aktor Concessions – Avax – Ardian, Μυτιληναίος – Vinci Highways – Vinci Concessions – Mobility Partner και Macquarie – Fincop Infrastructure είναι μεταξύ των διεκδικητών της νέας σύμβασης παραχώρησης. Το κόστος συντήρησης της Αττικής Οδού έχει αποτελέσει αντικείμενο αντιπαράθεσης, με τη σύμβαση παραχώρησης να μην προβλέπει μέγιστη επιβάρυνση για τα έξοδα συντήρησης. Οι μέτοχοι υποστηρίζουν ότι οι δαπάνες ελέγχονται από διάφορους φορείς.

Οι επιδόσεις της Αττικής Οδού έχουν παρουσιάσει ανάκαμψη, με αύξηση των πωλήσεων και της κίνησης των οχημάτων.

Έσοδα και μελλοντικές προοπτικές

Τα έσοδα από την Αττική Οδό έχουν εισπραχθεί από τους μετόχους, τους ομίλους Ελλάκτωρ και Άβαξ, και αναμένεται να συνεχιστούν μέχρι το 2027.

Τα μερίσματα και οι αποπληρωμές κεφαλαίου έχουν διανεμηθεί όλα αυτά τα χρόνια και η τρέχουσα σύμβαση θα αποφέρει έσοδα μέχρι την ολοκλήρωσή της τον Οκτώβριο του 2024. Το ακριβές ποσό της επιστροφής κεφαλαίου για τους μετόχους δεν έχει γνωστοποιηθεί. Το κόστος κατασκευής της Αττικής Οδού ανήλθε σε 1,3 δισ. ευρώ και το κόστος συντήρησης έχει αποτελέσει αντικείμενο ελέγχου και ελέγχων από διάφορους φορείς.

Το μέλλον της Αττικής Οδού και ο αντίκτυπος στην αγορά

Η νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού αναμένεται με ανυπομονησία, καθώς αποτελεί μία από τις τελευταίες συμβάσεις υψηλής αξίας στην ελληνική αγορά.

Η μειωμένη τιμή των διοδίων και η πιθανή αναθεώρηση προς τα πάνω μετά από πέντε χρόνια εξασφαλίζουν ισορροπία μεταξύ προσιτής τιμής και δημιουργίας εσόδων. Το ενδιαφέρον τόσο ελληνικών όσο και διεθνών κοινοπραξιών υποδηλώνει τη σημασία του έργου. Η ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας και η επιλογή αναδόχου θα έχει σημαντικό αντίκτυπο στη χρηματοδότηση και τη συντήρηση της Αττικής Οδού.

To top