Περιεχόμενα
Δείτε τις τελευταίες εξελίξεις στον διαγωνισμό της Αττικής Οδού, καθώς νέοι παίκτες μπαίνουν στην αναμέτρηση. Το γαλλικό fund Meridiam συμμάχησε με την ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις και την ΑΒΑΞ, σηματοδοτώντας πρόοδο στον διαγωνισμό για την 25ετή σύμβαση.
Ενημερωθείτε για την μεταβαλλόμενη σύνθεση της κοινοπραξίας και την αισιοδοξία που περιβάλλει την υποβολή δεσμευτικών προσφορών τον Ιούλιο. Εξερευνήστε την εκτεταμένη τεχνογνωσία της Meridiam, γνωστής για τα έργα υποδομής της παγκοσμίως, και μείνετε ενήμεροι για τις συμμαχίες και τις επενδύσεις που διαμορφώνουν το μέλλον της Αττικής Οδού.
Αττική Οδός: Αποκαλύφθηκαν οι συμμαχίες
Η κοινοπραξία της Αττικής Οδού για την 25ετή σύμβαση ολοκλήρωσε τη συμμαχία της με τη γαλλική εταιρεία Meridiam, δημιουργώντας αισιοδοξία για την υποβολή δεσμευτικών προσφορών τον Ιούλιο.
Αυτό έρχεται μετά την πρόσφατη αλλαγή στη σύνθεση της κοινοπραξίας, μετά την αποχώρηση της γαλλικής ARDIAN από τον διαγωνισμό.
Η Meridiam, ένα γαλλικό ταμείο που ειδικεύεται σε έργα υποδομής, θα συμμετάσχει στον διαγωνισμό της Αττικής Οδού με τις εταιρείες ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις και AVAX.
Πρόκειται για τη δεύτερη συμμετοχή τους σε ελληνικό έργο, αφού προηγουμένως είχαν συνεργαστεί με την AVAX στη σύμβαση παραχώρησης του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης.
Ενώ υπήρχαν αρχικές αναφορές για μια πιθανή συνεργασία μεταξύ της Meridiam και της AVAX και για αυτόν τον διαγωνισμό, φαίνεται ότι η AVAX επέλεξε να συμμετάσχει σε μια διαφορετική κοινοπραξία, η οποία είχε ήδη προεπιλεγεί στον διαγωνισμό του Ελληνικού Ταμείου Ανάπτυξης (VAUBAN – DIF – EGIS).
Η Meridiam ιδρύθηκε το 2005 από τον Thierry Deault, Διευθύνοντα Σύμβουλο της EGIS Project, και ειδικεύεται στην ανάπτυξη, χρηματοδότηση και διαχείριση έργων υποδομής σε όλη την Ευρώπη, τη Βόρεια Αμερική και την Αφρική.
Με γραφεία σε 11 πόλεις σε όλο τον κόσμο, η Meridiam έχει υπό διαχείριση περιουσιακά στοιχεία συνολικού ύψους 20 δισεκατομμυρίων δολαρίων και έχει επενδύσει πάνω από 80 δισεκατομμύρια δολάρια σε 120 έργα υποδομής.
Αττική Οδός: Ο διαγωνισμός προχωρά προς δεσμευτικές προσφορές
Η επόμενη φάση του διαγωνισμού της Αττικής Οδού αναμένεται να προχωρήσει με την υποβολή δεσμευτικών προσφορών περίπου 15 ημέρες μετά τις επαναληπτικές εκλογές, κατόπιν νέας κυβερνητικής εντολής.
Οι συνθήκες και το επενδυτικό κλίμα στην αγορά, επηρεασμένα από το αποτέλεσμα των πρώτων εκλογών, έχουν δημιουργήσει ένα ενθαρρυντικό περιβάλλον για την εξέλιξη του διαγωνισμού.
Το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου μετέθεσε την αρχική προθεσμία υποβολής από τις 29 Μαΐου στις 10 Ιουλίου λόγω των εκλογών.
Υπάρχουν ενδείξεις ότι δεν θα δοθεί περαιτέρω παράταση, όπως μεταφέρθηκε τόσο από το Ταμείο όσο και από τους συμμετέχοντες στο διαγωνισμό. Ωστόσο, αυτό μένει να επιβεβαιωθεί.
Το Υπουργείο Οικονομικών έκανε πρόσφατα μικρές παρατηρήσεις και το τελικό σχέδιο της σύμβασης παραχώρησης θα διανεμηθεί στους ενδιαφερόμενους εντός των ημερών, αφού έχει ήδη διανεμηθεί αρχικά.
Η Αττική Οδός, μαζί με τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, αποτελεί ένα από τα τελευταία μεγάλα έργα παραχώρησης στην Ελλάδα.
Τα έργα αυτά έχουν προσελκύσει σημαντικό ενδιαφέρον από κατασκευαστικούς ομίλους και διεθνείς επενδυτές λόγω των δυνατοτήτων τους για ασφαλείς και σταθερές αποδόσεις.
Το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου, σε ευθυγράμμιση με την προηγούμενη κυβέρνηση, βελτίωσε τους όρους του διαγωνισμού.
Ειδικότερα, η νέα σύμβαση επιτρέπει αυξήσεις διοδίων κατά την πρώτη πενταετία, γεγονός που αναμένεται να επηρεάσει τις οικονομικές προσφορές και να επιτύχει μια ελκυστική τιμή.
Οι άλλοι υποψήφιοι για τον διαγωνισμό της Αττικής Οδού περιλαμβάνουν την κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – FS Ark Holdco, την κοινοπραξία Μυτιληναίος – Vinci Highways – Vinci Concessions – Mobility Partner, την κοινοπραξία Macquarie – Fincop Infrastructure (που ανήκει στον όμιλο Κοπελούζου), την Abertis Infraestructuras από την Ισπανία και την ιταλική κοινοπραξία INC SpA – Gruppo Fininc. Αν και δεν έχουν υποβληθεί επίσημα αιτήματα για αλλαγές στην κοινοπραξία, τα ενδιαφερόμενα μέρη έχουν προθεσμία μέχρι τις 10 Ιουνίου για να κοινοποιήσουν πιθανές τροποποιήσεις.
Αττική Οδός: Αύξηση διοδίων και νέα έργα
Το τελικό κείμενο της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού εγκρίθηκε από το Διοικητικό Συμβούλιο του Ελληνικού Επενδυτικού Ταμείου και θα δοθεί στις συμμετέχουσες εταιρείες τις επόμενες ημέρες.
Η νέα σύμβαση επιτρέπει την προσαρμογή των διοδίων ανάλογα με τις συνθήκες κυκλοφορίας και κατόπιν αιτήματος του παραχωρησιούχου.