Διακοπή του δικτύου 3G της Vodafone στην Ελλάδα: Τι πρέπει να γνωρίζετε και αλλαγές στον Κώδικα Δεοντολογίας για τις Τηλεπικοινωνίες

Μάθετε για την απενεργοποίηση του δικτύου 3G από τη Vodafone στην Ελλάδα, που προκαλεί διακοπές στο διαδίκτυο σε ορισμένους συνδρομητές. Επίσης, κατανοήστε τον νέο Κώδικα Δεοντολογίας των εταιρειών τηλεπικοινωνιών έναντι των καταναλωτών.

Διακοπή του δικτύου 3G της Vodafone στην Ελλάδα: Τι πρέπει να γνωρίζετε και αλλαγές στον Κώδικα Δεοντολογίας για τις Τηλεπικοινωνίες>

Περιεχόμενα

  1. Βόμβα: Χιλιάδες κινητά τηλέφωνα στην Ελλάδα χωρίς Ίντερνετ σε λίγες μέρες – Τι συνέβη
  2. Κώδικας δεοντολογίας για τις εταιρείες τηλεπικοινωνιών στην Ελλάδα

Η σταδιακή απενεργοποίηση του δικτύου 3G της Vodafone έχει ως αποτέλεσμα χιλιάδες κινητά τηλέφωνα στην Ελλάδα να χάνουν την πρόσβαση στο διαδίκτυο. Η αναβάθμιση σε δίκτυα 4G και 5G αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το πρώτο εξάμηνο του 2023.

Η Vodafone έχει παράσχει στους συνδρομητές της επιλογές για την αντικατάσταση καρτών SIM παλαιάς τεχνολογίας και προσφέρει αποζημίωση στους πληγέντες. Επιπλέον, δημοσιεύτηκε ο Κώδικας Δεοντολογίας για την Παροχή Υπηρεσιών Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών σε Καταναλωτές, ο οποίος θέτει κανόνες και κυρώσεις για τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους στην επικοινωνία και τη συμπεριφορά τους με τους καταναλωτές.

Βόμβα: Χιλιάδες κινητά τηλέφωνα στην Ελλάδα χωρίς Ίντερνετ σε λίγες μέρες – Τι συνέβη

Η Vodafone ανακοίνωσε ότι βρίσκεται σε εξέλιξη η σταδιακή απενεργοποίηση του δικτύου 3G, η οποία αποτελεί μέρος της αναβάθμισης των δικτύων 4G και 5G. Η απενεργοποίηση αυτή αναμένεται να ολοκληρωθεί σε όλη τη χώρα εντός του πρώτου εξαμήνου του 2023.

Για την αποφυγή οποιασδήποτε ταλαιπωρίας, η Vodafone έχει εξασφαλίσει ότι όλοι οι συνδρομητές της που χρησιμοποιούν κάρτα SIM παλαιάς τεχνολογίας μπορούν να την αντικαταστήσουν άμεσα και δωρεάν σε οποιοδήποτε κατάστημα δικτύου Vodafone.

Η πρόσβαση στο διαδίκτυο (Internet) θα είναι διαθέσιμη μέσω των προηγμένων δικτύων 4G και 5G από συσκευές που υποστηρίζουν δίκτυο 4G ή 5G, με κάρτες τεχνολογίας U-SIM, ενώ οι υπηρεσίες φωνής και ανταλλαγής μηνυμάτων (SMS) δεν επηρεάζονται και θα συνεχίσουν να εξυπηρετούνται κανονικά. Οι συνδρομητές που επηρεάζονται από τη διακοπή του δικτύου 3G στην περιοχή τους έχουν το δικαίωμα να καταγγείλουν το συμβόλαιό τους χωρίς προειδοποίηση εντός δύο (2) μηνών από την ημερομηνία της διακοπής.

Κώδικας δεοντολογίας για τις εταιρείες τηλεπικοινωνιών στην Ελλάδα

Ο Κώδικας Δεοντολογίας για την Παροχή Υπηρεσιών Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών σε Καταναλωτές υποχρεώνει παρόχους όπως η Cosmote-OTE, η Vodafone, η Wind και η Nova να ακολουθούν ορισμένους κανόνες «συμπεριφοράς» και θέτει όρους που πρέπει να τηρούνται, διαφορετικά θα επιβάλλονται κυρώσεις. Μερικοί από τους κανόνες είναι οι εξής: Η συμπεριφορά των επιχειρήσεων είναι η καλύτερη δυνατή.

  • Ο πάροχος διασφαλίζει ότι η προώθηση και η πώληση των υπηρεσιών του γίνεται με σεβασμό στους καταναλωτές.
  • Οι επαφές με τους καταναλωτές πραγματοποιούνται σε κατάλληλες ώρες και δεν πραγματοποιούνται σε ώρες κοινής ησυχίας, εκτός εάν ο καλούμενος συμφωνεί με αυτό.
  • Όλα τα δεδομένα που χρησιμοποιούνται για την επικοινωνία με τους καταναλωτές κατά την αναζήτηση υποψήφιων πελατών πρέπει να συλλέγονται, να υποβάλλονται σε επεξεργασία και να διατηρούνται κατά τρόπο που να συμμορφώνεται με τη νομοθεσία περί προστασίας δεδομένων.
  • Το προσωπικό του παρόχου, όταν επικοινωνεί με τους καταναλωτές, γνωστοποιεί αμέσως στην αρχή της επικοινωνίας το επώνυμό του, τον πάροχο που εκπροσωπεί και τον σκοπό της επικοινωνίας του.
  • Το προσωπικό των παρόχων δεν εκμεταλλεύεται την ευαλωτότητα των καταναλωτών που ανήκουν σε ευάλωτες ομάδες, όπως οι ηλικιωμένοι, οι ανήλικοι, τα άτομα που δεν γνωρίζουν επαρκώς την ελληνική γλώσσα και τα άτομα με αναπηρία, προκειμένου να πραγματοποιήσουν πωλήσεις.
  • Ο πάροχος γνωστοποιεί τους κύριους όρους και τους σημαντικούς περιορισμούς που ισχύουν για την παροχή των προσφορών του, όπως η διάρκεια και η ημερομηνία λήξης της προσφοράς, καθώς και τυχόν ειδικούς όρους για την αγορά της προσφοράς, όπως η σύνδεση με άλλα προϊόντα και υπηρεσίες ή ο περιορισμός της προσφοράς σε συγκεκριμένη κατηγορία καταναλωτών.
  • Ο πάροχος διασφαλίζει ότι τα ερωτήματα και τα παράπονα/καταγγελίες των καταναλωτών αντιμετωπίζονται εγκαίρως και αποτελεσματικά. Τα τμήματα χειρισμού παραπόνων πρέπει να διαθέτουν επαρκείς πόρους και προσωπικό με επαρκή επίπεδα εξουσίας.

Σε περίπτωση παράβασης των διατάξεων του παρόντος Κώδικα, η ΕΕΤΤ μπορεί να επιβάλει κυρώσεις εφαρμόζοντας τις διατάξεις των άρθρων 137 και 138 του Ν. 4727/2020.

Για περισσότερες πληροφορίες, καλέστε την Εξυπηρέτηση Πελατών Vodafone (13830 για ιδιώτες και 1399 για εταιρικούς πελάτες) ή επισκεφθείτε οποιοδήποτε κατάστημα Vodafone.

To top