Περιεχόμενα
Δείτε την πρωτοποριακή επιτυχία της efood, της πλατφόρμας που αψηφά τα πρότυπα στην αγορά της online παράδοσης. Με σταθερή καθαρή κερδοφορία και εντυπωσιακά μερίσματα, στέκεται ως μια «μηχανή παραγωγής χρήματος».
Εξερευνήστε τις λεπτομέρειες της εξαιρετικής ανάπτυξής της και τον επόμενο μεγάλο στόχο στον κλάδο.
Ευρώ.: Ο κόσμος της efood
Η efood, η δημοφιλής διαδικτυακή πλατφόρμα παράδοσης, αψήφησε τα διεθνή πρότυπα επιτυγχάνοντας καθαρή κερδοφορία, ενώ παράλληλα πραγματοποίησε στρατηγικές επενδύσεις.
Με την πρόσφατη εξαγορά του ομίλου Mouchalis και τα εντυπωσιακά μερίσματα που ξεπερνούν τα 20 εκατομμύρια ευρώ, η efood συνεχίζει να ξεπερνά τις προσδοκίες. Ας εντρυφήσουμε στις λεπτομέρειες.
Σπάζοντας το καλούπι: η επιτυχία της efood στην αγορά της online παράδοσης
Ενώ η αγορά της ηλεκτρονικής παράδοσης είναι διαβόητη για τις σημαντικές απώλειες που υφίσταται λόγω των εκτεταμένων επενδύσεων και της επέκτασης, η efood ξεχωρίζει ως μια ακμάζουσα «μηχανή παραγωγής χρημάτων».
Η πλατφόρμα όχι μόνο έχει σημειώσει αξιοσημείωτη ανάπτυξη, αλλά έχει επίσης διατηρήσει σημαντική κερδοφορία. Αυτό το επίτευγμα επέτρεψε στη μητρική εταιρεία της efood, τη γερμανική πολυεθνική Delivery Hero, να λαμβάνει σταθερά μεγάλα μερίσματα (22 εκατ.
ευρώ το 2022) και να έχει πρόσβαση σε πιστωτικές διευκολύνσεις όταν χρειάζεται, κάτι που είναι εξαιρετικό σε αυτόν τον κλάδο.
Εντυπωσιακές οικονομικές επιδόσεις το 2022
Οι οικονομικές καταστάσεις της Online Delivery για το 2022 αποτελούν παράδειγμα της επιτυχίας της. Ο καθαρός κύκλος εργασιών της πλατφόρμας αυξήθηκε κατά 20% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, φθάνοντας τα 135,61 εκατομμύρια ευρώ.
Η αύξηση αυτή μπορεί να αποδοθεί σε τρεις πρωταρχικούς παράγοντες.
- Η συνολική αύξηση των παραγγελιών.
- Η μεγαλύτερη αξιοποίηση των υπηρεσιών του efood από τα καταστήματα (B2B) για την προώθηση των επιχειρήσεων και των προϊόντων τους στην πλατφόρμα.
- Η γενική αύξηση των ηλεκτρονικών αγορών των καταναλωτών.
Επιπλέον, το EBITDA αυξήθηκε κατά 27%, φθάνοντας τα 36,77 εκατ. ευρώ, αντανακλώντας τα υψηλότερα έσοδα από τις υπηρεσίες που παρέχονται στα καταστήματα και την αυξημένη χρήση αυτών των υπηρεσιών.
Τα κέρδη προ φόρων και τόκων (EBIT) παρουσίασαν επίσης σημαντική αύξηση, ξεπερνώντας τα 35,67 εκατ. ευρώ. Τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν στα 31,89 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας σημαντική αύξηση σε σχέση με τα 23,245 εκατ. ευρώ του προηγούμενου έτους. Τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα ανήλθαν σε 34,773 εκατ. ευρώ.
Εξαγορά και επέκταση: Καταλύτης της επιτυχίας
Τα οικονομικά αποτελέσματα αντικατοπτρίζουν επίσης την ολοκλήρωση της εξαγοράς των εταιρειών του ομίλου Mouchalis, συμπεριλαμβανομένων των etable και delivery.gr.
Η εξαγορά αυτή, η οποία πραγματοποιήθηκε τον Ιούλιο, συνέβαλε στη συνολική απόδοση της Online Delivery. Επιπλέον, η Delivery Hero, η μητρική εταιρεία, σημείωσε σημαντική αύξηση των καθαρών εσόδων, φτάνοντας τα 8,57 δισ. ευρώ το 2022, από 5,85 δισ. ευρώ το προηγούμενο έτος. Η αύξηση αυτή τροφοδοτήθηκε από τις νέες εξαγορές και την επέκταση του ομίλου.
Ωστόσο, η Delivery Hero ανακοίνωσε καθαρές λειτουργικές ζημίες ύψους 2,27 δισ. ευρώ και καθαρές ζημίες ύψους 2,97 δισ. ευρώ.
efood: Ποικίλες πηγές εισοδήματος και αύξηση εσόδων
Οι οικονομικές καταστάσεις καταδεικνύουν ότι η αύξηση των εσόδων της Online Delivery προέρχεται από διάφορες πηγές. Τα έσοδα από προμήθειες από συνεργαζόμενες επιχειρήσεις εστίασης αντιπροσωπεύουν σημαντικό μέρος, ξεπερνώντας τα 88,2 εκατ.
ευρώ το 2022, έναντι 77,15 εκατ. ευρώ το 2021. Τα έσοδα από υπηρεσίες μάρκετινγκ προς τους πελάτες της πλατφόρμας αυξήθηκαν επίσης στα 32 εκατ. ευρώ, ενώ οι υπηρεσίες προς συνδεδεμένες οντότητες έφτασαν τα 3,8 εκατ. ευρώ.
Επιπλέον, τα έσοδα από λοιπές παρεχόμενες υπηρεσίες ανήλθαν σε 11,55 εκατ. ευρώ. Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι ο ισολογισμός περιλαμβάνει πλέον δανειακές υποχρεώσεις ύψους 7 εκατομμυρίων ευρώ, οι οποίες σχετίζονται κυρίως με εγγυήσεις για υφιστάμενες δανειακές υποχρεώσεις των εξαγορασθέντων εταιρειών του ομίλου Mouchalis.
Ένα υβριδικό μοντέλο: Μετασχηματισμός της efood
Η Online Delivery βρίσκεται σήμερα σε φάση μετασχηματισμού με τη δημιουργία του δικού της φυσικού δικτύου λιανικής πώλησης τόσο στον τομέα της διανομής όσο και στον τομέα των σημείων πώλησης. Η επέκταση αυτή βασίζεται στις προηγούμενες εταιρείες της.