Περιεχόμενα
Λαμβάνετε συνεχώς κλήσεις από εισπρακτικές εταιρείες; Δείτε τα δικαιώματά σας και μάθετε πώς να αναλάβετε δράση εναντίον τους. Έχουν τεθεί σε εφαρμογή νέες διατάξεις για την προστασία των καταναλωτών από τους εισπράκτορες.
Ισχύουν πλέον αυστηρότεροι κανόνες και περιορισμοί, που απαγορεύουν την παρενόχληση και τις εκβιαστικές πρακτικές από τις εισπρακτικές εταιρείες και τα δικηγορικά γραφεία. Κατανοήστε τι επιτρέπεται και τι απαγορεύεται, και διερευνήστε τις επιλογές σας για τη διευθέτηση του χρέους. Ενημερωθείτε για τα δικαιώματα και τους κανονισμούς που σας προστατεύουν από άδικες πρακτικές. Πάρτε τον έλεγχο της οικονομικής σας ευημερίας.
Λαμβάνετε κλήσεις από οργανισμούς είσπραξης; Γνωρίστε τα δικαιώματά σας
Οι εισπράκτορες χρέους έχουν νέες διατάξεις για την προστασία των καταναλωτών. Αυστηρότεροι κανόνες και περιορισμοί έχουν τεθεί σε εφαρμογή βάσει του νέου Κώδικα για την οργάνωση των δικαστηρίων και την κατάσταση των δικαστικών λειτουργών.
Ο κώδικας αυτός περιλαμβάνει ειδικές διατάξεις για τις εταιρείες και τα δικηγορικά γραφεία που εμπλέκονται σε δραστηριότητες είσπραξης οφειλών. Τα μέτρα αυτά αποσκοπούν στην καταπολέμηση της παρενόχλησης και των εκβιαστικών πρακτικών κατά των «κόκκινων» οφειλετών, οι οποίοι βρίσκονται συνεχώς στο στόχαστρο.
Κατανόηση του ρόλου των οργανισμών είσπραξης
Ο Κώδικας ορίζει το ρόλο των εισπρακτικών εταιρειών, ο οποίος περιλαμβάνει.
- Ενημέρωση των οφειλετών για τα χρέη τους
- Διαπραγμάτευση των όρων αποπληρωμής με εντολή και εξουσιοδότηση από τον πιστωτή
Οι πρακτικές που ακολουθούσαν προηγουμένως οι οργανισμοί είσπραξης οφειλών περιορίζονται και απαγορεύονται πλέον. Ορισμένοι από τους βασικούς περιορισμούς περιλαμβάνουν.
- Απαγόρευση χρήσης ψυχολογικής πίεσης ή απειλής των περιουσιακών στοιχείων ή των συγγενών του οφειλέτη
- Περιορισμός των υπαλλήλων των γραφείων είσπραξης οφειλών να εκτελούν πράξεις που προορίζονται για δικηγόρους, όπως πλειστηριασμοί εγγράφων
Βασικές διατάξεις για τις δραστηριότητες είσπραξης οφειλών
Ο νέος κώδικας εισάγει διατάξεις για την αντιμετώπιση του συστηματικού κυνηγιού και της παρενόχλησης των οφειλετών. Οι βασικές διατάξεις περιλαμβάνουν.
- Απαγόρευση κλήσης στο χώρο εργασίας του οφειλέτη, εκτός εάν είναι ο μοναδικός αριθμός επικοινωνίας που έχει δοθεί
- Περιορισμός των κλήσεων σε εργάσιμες ημέρες και το πολύ τρεις φορές την εβδομάδα, μεταξύ 9 π.μ. και 8 μ.μ.
- Απαγόρευση κοινοποίησης των προσωπικών δεδομένων του οφειλέτη σε άλλους, συμπεριλαμβανομένων των θυγατρικών εταιρειών
Η μη συμμόρφωση με αυτούς τους κανόνες μπορεί να οδηγήσει σε πρόστιμα που κυμαίνονται από 5.000 έως 500.000 ευρώ, με διπλάσιο πρόστιμο για επαναλαμβανόμενες παραβάσεις.
Οι οφειλέτες έχουν το δικαίωμα να κινηθούν νομικά κατά των οργανισμών είσπραξης οφειλών σε περίπτωση απειλών, εκβιασμού ή προσβολών.
Εισπράκτορες οφειλών: Τι πρέπει να γνωρίζετε
Μετά τη λήξη του κυβερνητικού μορατόριουμ στις διαδικασίες είσπραξης οφειλών, οι εισπρακτικές εταιρείες έχουν εντείνει τις δραστηριότητές τους. Έχουν υποβληθεί αρκετές καταγγελίες κατά εταιρειών ενημέρωσης οφειλετών και δικηγορικών γραφείων.
Έχουν επιβληθεί διοικητικές κυρώσεις ύψους 45.000 ευρώ. Για να προστατεύσετε τα δικαιώματά σας, είναι σημαντικό να κατανοήσετε τα ακόλουθα.
Τι ισχύει: Γραφεία είσπραξης οφειλών
Σύμφωνα με τον νόμο αριθ. 3758/2009, οι οργανισμοί είσπραξης οφειλών πρέπει.
- Τηλεφωνήστε στους οφειλέτες μία φορά κάθε δύο ημέρες ή λιγότερο συχνά, μόνο κατά τις εργάσιμες ημέρες (9 π.μ. έως 8 μ.μ.)
- Πρόσκληση με σκοπό την ενημέρωση και τη διαπραγμάτευση πιθανών ρυθμίσεων
- Δώστε τα στοιχεία τους, όπως το όνομα, την ιδιότητα, την επωνυμία της εταιρείας, τον αριθμό μητρώου και τον λόγο της κλήσης.
- Ενημερώστε τους οφειλέτες ότι η κλήση καταγράφεται και τα δεδομένα διατηρούνται για ένα έτος
- Συμπεριλάβετε όλα τα στοιχεία της εταιρείας στη γραπτή επικοινωνία, χωρίς να χρησιμοποιείτε την επωνυμία της τράπεζας
Τι απαγορεύεται: Γραφεία είσπραξης οφειλών
Απαγορεύεται στις εταιρείες είσπραξης οφειλών να.