Περιεχόμενα
Σεισμός στην αγορά: Ανησυχία για την ελληνική σούπερ μάρκετ
.Μεγάλες απώλειες και το διαφαινόμενο ενδεχόμενο λουκέτου αντιμετωπίζει ένα μεγάλο ελληνικό σούπερ μάρκετ, προκαλώντας ανησυχία στην αγορά.
Το σούπερ μάρκετ λειτουργεί ως μέλος του ομίλου αγορών ΕΛΟΜΑΣ, ο οποίος παρέχει οφέλη στις επιχειρήσεις που τον απαρτίζουν, όπως καλύτερους όρους διαπραγμάτευσης και κοινές προσφορές. Ωστόσο, οι πρόσφατες εξελίξεις, όπως η αποχώρηση της ΣΥΝΚΑ και οι προηγούμενες αποχωρήσεις μεγάλων αλυσίδων, έχουν αποδυναμώσει τη διαπραγματευτική δύναμη του ομίλου.
Από την άλλη πλευρά, η ΑΒ Βασιλόπουλος σχεδιάζει να επεκτείνει το δίκτυο καταστημάτων AB Shop&Go, με στόχο να ανοίξει 50 νέα καταστήματα το 2022 και να καλύψει την αγορά convenience στην Αθήνα, τον Πειραιά και τη Θεσσαλονίκη. Εν τω μεταξύ, το σούπερ μάρκετ LIDL αντιμετωπίζει επικρίσεις για τις φερόμενες αντεργατικές μεθόδους του και την άδικη μεταχείριση των εργαζομένων.
Ο Σύλλογος Εμποροϋπαλλήλων Αθήνας καταγγέλλει ανυπόστατες κατηγορίες για κλοπές και εκμεταλλευτικές πολιτικές. Οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να συμμετάσχουν σε μαζική συγκέντρωση για να υπερασπιστούν τα δικαιώματα και την αξιοπρέπεια.
«Σεισμός» στην αγορά: Φόβοι για μόνιμο λουκέτο –.
«Σεισμός» στην αγορά: Φόβοι για μόνιμο λουκέτο –
Σούπερ μάρκετ: Μαμούθ ελληνικό σούπερ μάρκετ καταγράφει απώλειες και οι φόβοι για άμεσο λουκέτο έχουν προκαλέσει ανησυχία στην αγορά.
Η βασική αρχή λειτουργίας του ομίλου αγορών σούπερ μάρκετ, ELOMAS, είναι ότι οι επιχειρήσεις που τον απαρτίζουν – μικρές και μεσαίες αλυσίδες – βρίσκονται κάτω από την ευρύτερη ομπρέλα του.
Με την ένταξή τους σε αυτήν, επωφελούνται από καλύτερους όρους διαπραγμάτευσης με τη βιομηχανία για την προμήθεια των προϊόντων τους.
Κοινές προωθητικές ενέργειες – προσφορές στα ράφια τους. Παράλληλα, είναι σε θέση να κάνουν κινήσεις σε ενιαία βάση, όπως διαφήμιση στην τηλεόραση ή σε άλλα μέσα, κοινό φυλλάδιο αγορών – προσφορές προϊόντων.
Κάτι που ίσως οι μεμονωμένες επιχειρήσεις που απαρτίζουν τον όμιλο δεν θα μπορούσαν να κάνουν χωρίς τη δυναμική που τους δίνει η σύμπραξη υπό την ομπρέλα του ΕΛΟΜΑΣ.
Η προέλευση των επιχειρήσεων αυτών εντοπίζεται σε όλες τις περιοχές της Ελλάδας από την Αττική.
Για παράδειγμα, όπου δραστηριοποιείται η αλυσίδα Yegos, στην Κρήτη, όπου δραστηριοποιείται η συνεταιριστική επιχείρηση ΣΥΝΚΑ με έδρα τα Χανιά.
Η τελευταία συμφώνησε πρόσφατα να συστήσει μια νέα κοινοπραξία με τον Μασούτη, με τη συμμετοχή των δύο εταίρων να μοιράζεται 50-50.
Στο ELOMAS συμμετέχουν επίσης αλυσίδες από τη βόρεια Ελλάδα, όπως ο όμιλος Hellenic Market με κύκλο εργασιών που προσεγγίζει τα 100 εκατ. ευρώ.
Family Super Market με έδρα τη Θεσσαλονίκη, αλλά και επιχειρήσεις από την Πελοπόννησο όπως οι Ανδρικόπουλος και Παναγιωτόπουλος ή από τη Μύκονο όπως η Flora Market και αρκετές άλλες περιοχές όπως ο Γκουντσίδης με έδρα τη Δράμα.
Το συνολικό δίκτυο των καταστημάτων που ανήκουν σήμερα στον όμιλο ΕΛΟΜΑΣ, τουλάχιστον σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέχει στην ιστοσελίδα του, ανέρχεται σε 831 σημεία πώλησης.
Οι εταιρείες-μέλη που απαρτίζουν τον όμιλο έχουν συνολικά 28 διαφορετικούς αριθμούς ΦΠΑ.
Όπως έγινε γνωστό στα μέλη της ΕΛΟΜΑΣ, ο ΣΥΝΚΑ, μετά την πρόσφατη συμφωνία με τον Μασούτη. Η έγκριση της οποίας εκκρεμεί η τοποθέτηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Πρόκειται να αποχωρήσει από τον όμιλο.
Στην πράξη, αυτό σημαίνει περαιτέρω αποδυνάμωση της ομάδας αγορών.
Θα χάσει 231 εκατομμύρια ευρώ, όσο δηλαδή και ο κύκλος εργασιών της ΣΥΝΚΑ για το 2021.
Και επί της ουσίας, ο συνολικός κύκλος εργασιών των επιχειρήσεων εντός του ΕΛΟΜΑΣ θα μειωθεί στα 615 εκατ. ευρώ.
Το γεγονός αυτό εκ των πραγμάτων μειώνει τη διαπραγματευτική δύναμη της ομάδας.
Είχε ήδη υποστεί ισχυρό πλήγμα στον τομέα αυτό μετά την αποχώρηση των δύο μεγάλων αλυσίδων ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός και Bazaar το φθινόπωρο του 2020.
Η αποχώρηση αυτή κόστισε στον Κρητικό 390 εκατ. ευρώ σε κύκλο εργασιών (με βάση τα οικονομικά στοιχεία του 2020).
Αλλά και επιπλέον 190 ευρώ πωλήσεις (ισολογισμός 2020) του Bazaar. Έτσι, από τα 1,2 δισ. ευρώ που πουλούσαν συνολικά τα μέλη του ΕΛΟΜΑΣ μέχρι το 2020, το ποσό αυτό μειώθηκε ξαφνικά σχεδόν στο μισό, δηλαδή στα 620 εκατ. ευρώ.
Το 2021 έγιναν στοχευμένες κινήσεις με την προσθήκη νέων μελών που αποχώρησαν από μικρότερες ομάδες αγορών. Όπως η Star, η ΕΛΕΤΑ ή άλλες.
Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την ένταξη έντεκα νέων μελών. Με τζίρους που κυμαίνονται από 9 εκατ. ευρώ για το μικρότερο έως 33 εκατ. ευρώ για το μεγαλύτερο.
Αυτό είχε ως αποτέλεσμα ο κύκλος εργασιών να αυξηθεί σε λίγο πάνω από 200 εκατομμύρια ευρώ και σε.