Περιεχόμενα
Επιβλήθηκε πρόστιμο 20.000 ευρώ στους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων. Δείτε ποιοι επηρεάζονται και γιατί.
Μάθετε όλες τις λεπτομέρειες σχετικά με τα πρόστιμα για τους εμπόρους και τους ιδιώτες που εμπλέκονται στην εισαγωγή μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και φορτηγών. Η νομοθεσία περιγράφει πρόστιμα έως και 20.000 ευρώ για τους εμπόρους και τους ιδιώτες καταναλωτές που δεν ταξινομούν εισαγόμενα οχήματα ή υποβάλλουν πλαστά έγγραφα.
Οι επαναλαμβανόμενες παραβάσεις εντός ενός έτους συνεπάγονται διπλασιασμό ή τριπλασιασμό των προστίμων. Μάθετε περισσότερα σχετικά με τις επιπτώσεις στην αυτοκινητοβιομηχανία και την ανάγκη για ένα απλοποιημένο και δίκαιο σύστημα. Πλήρεις λεπτομέρειες για τα πρόστιμα και τις διαδικασίες παρέχονται σε αυτό το άρθρο.
Πρόστιμο 20.000 ευρώ: Ποιος επηρεάζεται και γιατί;
Χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, συμπεριλαμβανομένων τόσο εμπόρων όσο και ιδιωτών, οι οποίοι έχουν εισάγει μεταχειρισμένα αυτοκίνητα ή φορτηγά ενδέχεται να αντιμετωπίσουν πρόστιμα ύψους έως και 20.000 ευρώ.
Αλλά γιατί; Ας διερευνήσουμε τις λεπτομέρειες.
Υποχρεώσεις ταξινόμησης: Εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα
Σύμφωνα με τη νομοθεσία, οι έμποροι ή οι ιδιώτες καταναλωτές εισαγόμενων μεταχειρισμένων οχημάτων πρέπει να συμμορφώνονται με συγκεκριμένες απαιτήσεις ταξινόμησης.
Η μη εκπλήρωση αυτών των υποχρεώσεων ή η προσκόμιση πλαστών εγγράφων μπορεί να επιφέρει σημαντικές κυρώσεις, ιδίως εάν η παράβαση συνεχίζεται επί πέντε έτη.
Η διάρθρωση των προστίμων για τη μη συμμόρφωση έχει ως εξής.
- Για 1 έως 3 μη εγγεγραμμένα οχήματα: 1.000 ευρώ πρόστιμο ανά όχημα.
- Για 4 έως 6 μη εγγεγραμμένα οχήματα: 1.500 ευρώ πρόστιμο ανά όχημα.
- Για 7 έως 9 μη ταξινομημένα οχήματα: 2.000 ευρώ πρόστιμο ανά όχημα.
- Για 10 έως 12 μη ταξινομημένα οχήματα: 4.000 ευρώ πρόστιμο ανά όχημα.
Οι επαναλαμβανόμενες παραβάσεις εντός ενός έτους συνεπάγονται διπλάσια πρόστιμα, ενώ οι επόμενες παραβάσεις εντός ενός έτους από κάθε προηγούμενη απόφαση επιβολής προστίμου τριπλασιάζουν το ποσό του προστίμου.
Ανησυχίες του Συνδέσμου Ελλήνων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων
Ο κ. Κωνσταντίνος Κυράτσος, πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΙΕΑΕ), εξέφρασε ανησυχίες σχετικά με την εφαρμογή του Μητρώου Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Οχημάτων (MEMO).
Επισήμανε διάφορα ζητήματα με το σύστημα, όπως τεχνικά προβλήματα, εσφαλμένη καταχώρηση δεδομένων και καθυστερήσεις στην υποβολή εγγράφων από τις ελληνικές εισαγωγικές εταιρείες.
Υποστήριξε ότι τα πρόστιμα που προβλέπονται από το MEMO είναι δυσανάλογα υψηλά και απειλούν τη βιωσιμότητα των αντιπροσωπειών μεταχειρισμένων οχημάτων.
Ο κ. Κυράτσος τόνισε την ανάγκη για ίση μεταχείριση και ένα λειτουργικό σύστημα που να υποστηρίζει τόσο τα καινούργια όσο και τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.
Επισκόπηση της λεπτής δομής
Η κοινή υπουργική απόφαση του 2021 περιγράφει τα πρόστιμα και τις μεθόδους επιβολής τους. Ακολουθεί περίληψη.
- 1.000 ευρώ για κάθε μη ταξινομημένο όχημα (1 έως 3 περιπτώσεις).
- 1.500 ευρώ για κάθε μη ταξινομημένο όχημα (4 έως 6 περιπτώσεις).
- 2.000 ευρώ για κάθε μη ταξινομημένο όχημα (7 ή περισσότερες περιπτώσεις).
- 100 ευρώ ανά ημέρα καθυστέρησης (έως 30 ημέρες).
- 200 ευρώ ανά ημέρα καθυστέρησης (πέραν των 30 ημερών).
- 1.000 ευρώ για κάθε όχημα (1 έως 3 περιπτώσεις).
- 1.500 ευρώ για κάθε όχημα (4 έως 6 περιπτώσεις).
- 2.000 ευρώ για κάθε όχημα (7 ή περισσότερες περιπτώσεις).
Παρόμοια με τα πρόστιμα για τη μη καταχώριση, οι επαναλαμβανόμενες παραβάσεις εντός ενός έτους οδηγούν σε αυξημένα πρόστιμα.
Διαδικασία είσπραξης προστίμων
Τα πρόστιμα θεωρούνται δημόσια έσοδα και πρέπει να καταβάλλονται εντός του καθορισμένου χρονικού πλαισίου. Η μη πληρωμή οδηγεί σε περαιτέρω μέτρα είσπραξης σύμφωνα με τη σχετική νομοθεσία.
Η πλήρης διαδικασία επιβολής.