Περιεχόμενα
Ετοιμαστείτε για τις επερχόμενες αλλαγές στις ταυτότητες! Οι νέες ταυτότητες σε μέγεθος πιστωτικής κάρτας θα εκδοθούν σε δύο μήνες, αρχής γενομένης από τα μέσα Σεπτεμβρίου.
Ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Νότης Μηταράκης, ανακοίνωσε το σχέδιο για την παρουσίασή τους στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης στις αρχές Σεπτεμβρίου. Οι νέες κάρτες θα έχουν 10ετή ισχύ και θα χρησιμεύουν ως ταξιδιωτικό έγγραφο. Δεν θα υπάρξουν αλλαγές στο κόστος έκδοσης νέων δελτίων ταυτότητας ή διαβατηρίων.
Μάθετε περισσότερα για τα δικαιολογητικά και τον τρόπο που θα γίνονται οι συναλλαγές με τις τράπεζες. Επίσης, μάθετε για την εταιρεία Cognity, που βρίσκεται πίσω από την ψηφιοποίηση των δελτίων ταυτότητας και των αδειών οδήγησης. Δείτε τι ισχύει για όσους έχουν κατεβάσει την ταυτότητα και το δίπλωμα οδήγησης στο κινητό τους τηλέφωνο.
Μείνετε ενημερωμένοι και αξιοποιήστε στο έπακρο την ψηφιοποίηση των δελτίων ταυτότητας.
Ταυτότητες: Τα νέα δελτία ταυτότητας θα είναι διαθέσιμα πολύ σύντομα
«Στόχος μας είναι να τα παρουσιάσουμε στο ευρύ κοινό στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης στις αρχές Σεπτεμβρίου», ενημέρωσε και την επόμενη ημέρα θα αρχίσει η έκδοσή τους.
Σχετικά με τις παλιές ταυτότητες, είπε ότι «ισχύουν για 10 χρόνια και ως ταξιδιωτικό έγγραφο. Τώρα αυτό θα φαίνεται επίσημα στην ταυτότητα. Τα διαβατήρια ίσχυαν για πέντε χρόνια, αλλά πέρυσι το αλλάξαμε.
Η λογική θα είναι ότι στο μέλλον με μια κοινή εφαρμογή θα επανεκδίδετε ταυτότητες και διαβατήρια κάθε 10 χρόνια από τα ίδια συστήματα.
«Δεν υπάρχει πρόθεση να αλλάξει το κόστος έκδοσης νέας ταυτότητας, ούτε το κόστος του διαβατηρίου», σημείωσε επίσης ο κ. Μηταράκης.
Ταυτότητες: Πώς θα γίνονται οι συναλλαγές με τις τράπεζες
Σύμφωνα με την κοινή υπουργική απόφαση αριθ. 5003/28-10-2022, ρυθμίζονται τα εξής.
- Η διαδικασία ταυτοποίησης με το Gov. gr Wallet σε τράπεζες και εταιρείες κινητής και σταθερής τηλεφωνίας και
- Η διαδικασία έκδοσης του δελτίου ταυτότητας για τους προαναφερόμενους φορείς στις περιπτώσεις που υποχρεούνται να τηρούν φωτοαντίγραφο του δελτίου ταυτότητας.
Ειδικότερα, από την 1η Νοεμβρίου, οι πολίτες μπορούν να χρησιμοποιούν το Gov. gr Wallet για συναλλαγές με πιστωτικά ιδρύματα και χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς, καθώς και με παρόχους σταθερής και κινητής τηλεφωνίας.
Η πιστοποίηση της ταυτότητας κάθε ψηφιακού αντιγράφου είναι ακριβώς η ίδια που ισχύει από τον Ιούλιο για όλες τις υπόλοιπες συναλλαγές και γίνεται με τη χρήση του κωδικού QR του ψηφιακού αντιγράφου.
Μόλις κάποιος σαρώσει τον κωδικό QR ενός πολίτη μέσω της εφαρμογής Gov. gr Wallet, ο τελευταίος λαμβάνει μια ειδοποίηση από την εφαρμογή για να δώσει στον ελεγκτή την έγκριση να επαληθεύσει τις πληροφορίες.
Μόλις ο πολίτης εγκρίνει την επαλήθευση, η οθόνη της εφαρμογής εμφανίζει έναν εξαψήφιο κωδικό, τον οποίο ο πολίτης πρέπει να υπαγορεύσει ή να δείξει στον επαληθευτή και ο επαληθευτής με τη σειρά του πρέπει να τον εισάγει στη δική του συσκευή.
Μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία, τότε και μόνο τότε τα δεδομένα του ψηφιακού αντιγράφου εμφανίζονται μία μόνο φορά στη συσκευή του ελεγκτή, χωρίς δυνατότητα αποθήκευσης.
Επιπλέον, για τις συναλλαγές με τις τράπεζες και τις εταιρείες κινητής και σταθερής τηλεφωνίας για τις οποίες ήταν απαραίτητη η διατήρηση φωτοτυπίας του δελτίου ταυτότητας, καθιερώνεται πλέον η δυνατότητα έκδοσης ψηφιακού εγγράφου που περιέχει όλα τα απαραίτητα στοιχεία.
Το έγγραφο θα δημιουργηθεί με την έγκριση του πολίτη μέσω του Gov. gr Wallet, με την ακόλουθη διαδικασία.
Μετά την ταυτοποίηση του πολίτη μέσω της εφαρμογής Gov.
gr Wallet, ο υπάλληλος της τράπεζας ή της εταιρείας κινητής ή σταθερής τηλεφωνίας θα εισάγει τον αριθμό του δελτίου ταυτότητας του φυσικού προσώπου στο ειδικά σχεδιασμένο σύστημα του φορέα και θα ζητήσει την έκδοση του εγγράφου.
Στη συνέχεια, ο πολίτης θα λάβει ειδοποίηση για την αίτηση στο Gov.
gr Wallet και, αφού την εγκρίνει, θα εμφανιστεί στην οθόνη της αίτησης ένας εξαψήφιος κωδικός, τον οποίο θα πρέπει να υπαγορεύσει ή να δείξει στον υπάλληλο και αυτός με τη σειρά του θα τον εισάγει στο σύστημα.
Το έγγραφο που εκδίδεται αυτόματα έχει μοναδικό κωδικό εγγράφου και κωδικό QR και θα διατηρείται στα συστήματα πληροφοριών των προαναφερόμενων φορέων, με δική τους ευθύνη, για όσο χρονικό διάστημα απαιτείται.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, «υπενθυμίζεται ότι το Gov. gr Wallet ξεκίνησε να λειτουργεί στα τέλη Ιουλίου, επιτρέποντας τη δημιουργία, αποθήκευση και πιστοποίηση ψηφιακών αντιγράφων της ταυτότητας και της άδειας οδήγησης στο κινητό μας τηλέφωνο.
Μέχρι στιγμής, περισσότεροι από 1.500. 000 ψηφιακά αντίγραφα ταυτοτήτων και αδειών οδήγησης έχουν δημιουργηθεί και αποθηκευτεί σε κινητά τηλέφωνα.
Τα ψηφιακά αντίγραφα έχουν ακριβώς την ίδια ισχύ με τα χάρτινα πιστοποιητικά εντός της χώρας, με μόνη εξαίρεση τα διεθνή ταξίδια.
Η εφαρμογή σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε από το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας ΕΔΥΤΕ Α.Ε. (GRNET), εποπτευόμενο φορέα του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Όλα τα απαραίτητα δεδομένα λαμβάνονται μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης».
Ταυτότητες: Αυτή είναι η εταιρεία που μας παρακολουθεί όλους.
Ταυτότητες: Αυτή είναι η εταιρεία που μας παρακολουθεί όλους
Μια ελληνική εταιρεία που δραστηριοποιείται στον τομέα της πληροφορικής βρίσκεται πίσω από τη δημιουργία της εφαρμογής gov.gr wallet, της εφαρμογής που είναι διαθέσιμη και δίνει τη δυνατότητα στους πολίτες να έχουν την ταυτότητα και το δίπλωμα οδήγησης στο κινητό τους τηλέφωνο.
Ο λόγος είναι η Cognity, η οποία ειδικεύεται εδώ και τουλάχιστον 15 χρόνια στο σχεδιασμό και την ανάπτυξη ολοκληρωμένων λύσεων διαχείρισης πελατειακών σχέσεων (CRM).
Η Cognity έχει υλοποιήσει μια σειρά σημαντικών έργων για λογαριασμό μεγάλων εταιρειών από ένα ευρύ φάσμα κλάδων, όπως οι τράπεζες, οι τηλεπικοινωνίες, οι ασφάλειες και η ενέργεια.
Με έδρα την Αθήνα και παρουσία σε περισσότερες από 10 χώρες, αποστολή της είναι ο μετασχηματισμός των ψηφιακών υποδομών μεγάλων οργανισμών, με μια ομάδα 450 στελεχών υψηλής εξειδίκευσης με υψηλό επίπεδο τεχνογνωσίας.
Ταυτότητες: Τι ισχύει για όσους κατέβασαν την ταυτότητά τους και την άδεια οδήγησης στο κινητό
Τα ψηφιακά αντίγραφα των ταυτοτήτων και των αδειών οδήγησης εντός της ελληνικής επικράτειας έχουν την ίδια ισχύ με τα αντίστοιχα φυσικά πιστοποιητικά, τα οποία ενεργοποιούνται καθημερινά από εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες, καθώς η σχετική διαδικασία βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη.
Συνεπώς, οι πολίτες μπορούν να τα προσκομίζουν αντί της αστυνομικής τους ταυτότητας ή της άδειας οδήγησης.
Σύμφωνα με την κοινή υπουργική απόφαση για τις συναλλαγές των πολιτών με τράπεζες, άλλα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα και παρόχους υπηρεσιών σταθερής και κινητής τηλεφωνίας, τα ψηφιακά αντίγραφα των δελτίων ταυτότητας θα ισχύουν από την 1η Οκτωβρίου 2022.
Μέχρι τον Οκτώβριο, οπότε και θα ανακοινωθούν οι λεπτομέρειες για τη χρήση των ψηφιακών αντιγράφων των δελτίων ταυτότητας στις συναλλαγές με τις τράπεζες και τις εταιρείες τηλεπικοινωνιών, οι πολίτες που συναλλάσσονται με τις τράπεζες και τις εταιρείες σταθερής και κινητής τηλεφωνίας θα συνεχίσουν να χρησιμοποιούν τα απαιτούμενα έγγραφα σε έντυπη μορφή.
Υπενθυμίζεται ότι η πλατφόρμα έχει ήδη τεθεί σε λειτουργία και μέχρι σήμερα, Τετάρτη, είναι διαθέσιμη για τους πολίτες των οποίων ο ΑΦΜ λήγει σε ψηφία από το 1 έως το 8 και οι οποίοι επιθυμούν να ενεργοποιήσουν την ψηφιακή ταυτότητα ή/και την ψηφιακή άδεια οδήγησης.