Περιεχόμενα
- Συναγερμός: Οι πελάτες της Εθνικής Τράπεζας να προσέχουν τις δόλιες δραστηριότητες
- Προσοχή στην απάτη: Ειδοποίηση για τους κατόχους λογαριασμών Εθνικής Τράπεζας
- 1. Μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και SMS που προκαλούν «ψάρεμα» ή απάτη
- 2. Απατηλές προσφορές για παράνομες μεταφορές χρημάτων
- 3. Απάτη με το πρόσχημα της επισκευής ηλεκτρονικών υπολογιστών
- 4. Επενδυτική απάτη
- 5. Catfishing και διαδικτυακός εκφοβισμός
- Προστατεύοντας τον εαυτό σας από τη διαδικτυακή απάτη
Συναγερμός: Οι πελάτες της Εθνικής Τράπεζας να προσέχουν τις δόλιες δραστηριότητες
Τις τελευταίες ημέρες παρατηρείται αύξηση των πλαστών μηνυμάτων με στόχο την εξαπάτηση των κατόχων λογαριασμών της Εθνικής Τράπεζας.
Οι απατεώνες προσπαθούν να αποκτήσουν μη εξουσιοδοτημένη πρόσβαση σε λογαριασμούς εξαπατώντας τα άτομα να μοιραστούν τους τραπεζικούς τους κωδικούς. Αυτά τα απατηλά μηνύματα ισχυρίζονται ότι η πρόσβαση στο λογαριασμό έχει ανακληθεί και προτρέπουν τους παραλήπτες να κάνουν κλικ σε συγκεκριμένο σύνδεσμο για να επαληθεύσουν την ταυτότητά τους και να ενεργοποιήσουν την κάρτα τους.
Ωστόσο, μια πιο προσεκτική εξέταση αποκαλύπτει ότι πρόκειται για μια προσπάθεια κλοπής κωδικών πρόσβασης. Οι απατεώνες του κυβερνοχώρου εξελίσσουν συνεχώς τις τακτικές τους, χρησιμοποιώντας μεθόδους SMS και ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για να δελεάσουν τα θύματα. Μάθετε περισσότερα για αυτές τις δόλιες δραστηριότητες και πώς να προστατευτείτε.
Προσοχή στην απάτη: Ειδοποίηση για τους κατόχους λογαριασμών Εθνικής Τράπεζας
Εάν έχετε λογαριασμό στην Εθνική Τράπεζα, δώστε προσοχή στις πρόσφατες εξελίξεις σχετικά με τις δραστηριότητες απάτης.
Οι απατεώνες στέλνουν ψεύτικα μηνύματα σε μια προσπάθεια να εξαπατήσουν τα άτομα και να αποκτήσουν μη εξουσιοδοτημένη πρόσβαση στα χρήματά τους. Ένα τέτοιο μήνυμα ισχυρίζεται ότι προέρχεται από την Εθνική Τράπεζα και ενημερώνει τους παραλήπτες ότι η πρόσβαση στο λογαριασμό τους έχει ανακληθεί.
Το μήνυμα τους δίνει οδηγίες να πατήσουν σε συγκεκριμένο σύνδεσμο για να επιβεβαιώσουν την ταυτότητά τους και να ενεργοποιήσουν την κάρτα τους.
Ωστόσο, κάνοντας κλικ στον σύνδεσμο, ο παραλήπτης οδηγείται σε ένα ψεύτικο περιβάλλον e-banking που έχει ως στόχο την κλοπή των κωδικών πρόσβασης.
Οι απατεώνες του κυβερνοχώρου εξελίσσουν συνεχώς τις τακτικές τους, χρησιμοποιώντας μηνύματα SMS και μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για να παρασύρουν τα ανυποψίαστα θύματα στα σχέδιά τους. Ακολουθούν ορισμένες κοινές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται.
1. Μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και SMS που προκαλούν «ψάρεμα» ή απάτη
Οι απατεώνες στέλνουν μηνύματα προσποιούμενοι ότι είναι μια αξιόπιστη πηγή, όπως μια τράπεζα, για να εξαπατήσουν τα άτομα ώστε να αποκαλύψουν τις προσωπικές και οικονομικές τους πληροφορίες.
2. Απατηλές προσφορές για παράνομες μεταφορές χρημάτων
Οι απατεώνες παριστάνουν τους μεσάζοντες, υποσχόμενοι προμήθειες για τη μεταφορά χρημάτων που αποκτήθηκαν παράνομα.
3. Απάτη με το πρόσχημα της επισκευής ηλεκτρονικών υπολογιστών
Οι απατεώνες ισχυρίζονται ότι είναι τεχνικοί εμπειρογνώμονες και προσφέρουν βοήθεια για την επίλυση προβλημάτων υπολογιστή. Στην πραγματικότητα, έχουν ως στόχο να αποκτήσουν πρόσβαση σε ευαίσθητες πληροφορίες.
4. Επενδυτική απάτη
Οι απατεώνες δελεάζουν τα θύματα με υποσχέσεις για υψηλές αποδόσεις των επενδύσεων, χρησιμοποιώντας συχνά επιθετικές τακτικές και ψευδείς πληροφορίες.
5. Catfishing και διαδικτυακός εκφοβισμός
Μια πρόσφατη υπόθεση στη Θεσσαλονίκη αποκάλυψε μια απάτη όπου ένα άτομο δημιούργησε ένα ψεύτικο διαδικτυακό προφίλ για να εξαπατήσει και να βλάψει ένα άλλο άτομο. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τη σύλληψη του δράστη από την Ελληνική Αστυνομία.
Εάν αντιμετωπίσετε οποιαδήποτε ύποπτη δραστηριότητα ή λάβετε απατηλά μηνύματα, είναι ζωτικής σημασίας να.
- Ποτέ μην μοιράζεστε προσωπικές πληροφορίες ή κωδικούς πρόσβασης με οποιονδήποτε σας τα ζητάει.
- Επαληθεύστε τη νομιμότητα των αιτημάτων μέσω επίσημων διαύλων, όπως επικοινωνώντας απευθείας με την τράπεζά σας.
- Να είστε προσεκτικοί όταν μοιράζεστε λεπτομέρειες στο διαδίκτυο, ιδίως σε πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης.
- Αναφέρετε τυχόν περιστατικά στις αρχές, συμπεριλαμβανομένης της αστυνομίας και των αρμόδιων μονάδων για το έγκλημα στον κυβερνοχώρο.
Προστατεύοντας τον εαυτό σας από τη διαδικτυακή απάτη
Ακολουθούν ορισμένες γενικές οδηγίες για να ελαχιστοποιήσετε τον κίνδυνο να πέσετε θύμα ηλεκτρονικής απάτης.
- Αποκτήστε πρόσβαση στις υπηρεσίες e-banking πληκτρολογώντας απευθείας τη διεύθυνση URL της τράπεζάς σας αντί να βασίζεστε στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.
- Βεβαιωθείτε ότι βρίσκεστε σε ασφαλές περιβάλλον, ελέγχοντας τη διεύθυνση URL του ιστότοπου και αναζητώντας το εικονίδιο του λουκέτου.
- Επαληθεύετε πάντα τις συναλλαγές με τον παρεχόμενο κωδικό μιας χρήσης (OTP) πριν τις επιβεβαιώσετε.
- Αποφύγετε τη χρήση δημόσιων ή κοινόχρηστων δικτύων για ευαίσθητες συναλλαγές.
- Αλλάζετε τακτικά τους κωδικούς πρόσβασης και διατηρείτε τις συσκευές και το λογισμικό σας ενημερωμένα με τα πιο πρόσφατα μέτρα ασφαλείας.
- Να είστε προσεκτικοί όταν λαμβάνετε ύποπτα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή μηνύματα και να αποφεύγετε να κάνετε κλικ σε άγνωστους συνδέσμους.
- Ποτέ μην μοιράζεστε εμπιστευτικές πληροφορίες, όπως ονόματα χρηστών, κωδικούς πρόσβασης, στοιχεία καρτών ή OTP, με άγνωστα άτομα ή εταιρείες.
Εάν υποψιάζεστε ηλεκτρονική απάτη ή έχετε πέσει θύμα της, αναφέρετε το περιστατικό στην τράπεζά σας και επικοινωνήστε με την αστυνομία ή τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος (ΔΔΗΕ) της Ελληνικής Αστυνομίας.
Ενημερωθείτε για τις τρέχουσες εκστρατείες ενημέρωσης του κοινού σχετικά με την ηλεκτρονική απάτη, επισκεπτόμενοι την ιστοσελίδα της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών.