Εξαπάτηση στο σούπερ μάρκετ: Πώς παραπλανούν τους πελάτες σχετικά με τις τιμές

Δείτε τη σκληρή αλήθεια για την τιμολόγηση των σούπερ μάρκετ: Πώς οι πελάτες παραπλανούνται και εξαπατώνται. Επιπλέον, μάθετε ποια 400 προϊόντα πρόκειται να γίνουν πιο ακριβά.

Εξαπάτηση στο σούπερ μάρκετ: Πώς παραπλανούν τους πελάτες σχετικά με τις τιμές>

Περιεχόμενα

  1. Οι παραπλανητικές πρακτικές των σούπερ μάρκετ και πώς να τις αποφύγετε
  2. Κορυφαία σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα
  3. Αύξηση της τιμής 400 προϊόντων

Μάθετε πώς τα σούπερ μάρκετ παραπλανούν τους πελάτες και τους εξαπατούν στις τιμές. Δείτε την αλήθεια πίσω από κοινές τακτικές όπως οι εκπτώσεις και οι ειδικές προσφορές.

Επιπλέον, μάθετε ποιο ελληνικό σούπερ μάρκετ κυριαρχεί στην αγορά και ποια 400 προϊόντα πρόκειται να αυξηθούν σε τιμές.

Οι παραπλανητικές πρακτικές των σούπερ μάρκετ και πώς να τις αποφύγετε

Οι καταναλωτές συχνά παραπλανούνται από τις παραπλανητικές πρακτικές των σούπερ μάρκετ, με αποτέλεσμα να αυξάνονται οι τιμές και να δημιουργείται σύγχυση σχετικά με τις εκπτώσεις. Ορισμένες από τις συνήθεις πρακτικές περιλαμβάνουν.

  • Ένδειξη τιμής με εκπτωτικό αυτοκόλλητο, αλλά η τελική τιμή εξακολουθεί να είναι υψηλότερη από την αναμενόμενη.
  • Προσφέρει εκπτώσεις αποκλειστικά σε μέλη με ειδικές κάρτες.
  • Επισήμανση εξαιρέσεων με μικρά γράμματα για προϊόντα που βρίσκονται σε πώληση.
  • Χρήση μικρότερων μεγεθών γραμματοσειράς για την τιμή ανά κιλό ή λίτρο στα φυλλάδια.

Ωστόσο, η πρόσφατη νομοθεσία απαιτεί από τα σούπερ μάρκετ να παρέχουν σαφή και έντονη επισήμανση των τιμών που περιλαμβάνει την τιμή ανά συσκευασία και τη μονάδα μέτρησης, καθώς και την ονομασία του προϊόντος.

Οι τιμές πρέπει να εκφράζονται σε ευρώ, με δύο δεκαδικά ψηφία, και να περιλαμβάνουν τον ΦΠΑ. Η τιμή πώλησης ανά χιλιόγραμμο, λίτρο κ.λπ. πρέπει να είναι τουλάχιστον το 70% του μεγέθους των χαρακτήρων που υποδεικνύουν την τιμή πώλησης ανά συσκευασία.

Τα σούπερ μάρκετ πρέπει επίσης να αναγράφουν ετικέτα για κάθε προϊόν, στην οποία να αναγράφεται το κόστος της συσκευασίας, ώστε να αποφεύγονται τυχόν παραπλανητικές πληροφορίες για τις τιμές.

Οι παραβάσεις μπορούν να οδηγήσουν σε πρόστιμα, τα οποία ανέρχονται σε 20.000 ευρώ για τους πρώτους τέσσερις μήνες του 2023.

Κορυφαία σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα

Ο Σκλαβενίτης παραμένει ο κυρίαρχος παίκτης στην αγορά των σούπερ μάρκετ με κύκλο εργασιών 4,5 δισ. ευρώ το 2022, ακολουθούμενος από την ΑΒ Βασιλόπουλος, τη Lidl και τον όμιλο αγοράς Metro-My.

Η Σκλαβενίτης εξαγόρασε και απορρόφησε τη Μαρινόπουλος, συμβάλλοντας στη σταθερή ανάπτυξή της τα τελευταία χρόνια.

Αύξηση της τιμής 400 προϊόντων

Οι καταναλωτές μπορούν να αναμένουν υψηλότερες τιμές για 400 προϊόντα, συμπεριλαμβανομένων των τροφίμων, των ποτών και των ειδών οικιακής χρήσης. Οι τιμές χονδρικής αυξήθηκαν κατά μέσο όρο 8-12%, προσεγγίζοντας το 20% σε ορισμένες περιπτώσεις.

Οι λιανικές τιμές θα αυξηθούν επίσης για να συμπεριλάβουν το μερίδιο κέρδους των σούπερ μάρκετ. Επιπλέον, οι τιμές των φρέσκων προϊόντων θα αυξηθούν λόγω της αύξησης του κόστους της ενέργειας, των λιπασμάτων, των φυτοφαρμάκων και των δυσμενών καιρικών συνθηκών που έχουν μειώσει την παραγωγή και έχουν αυξήσει το κόστος διανομής.

Για να αποφευχθεί η σύγχυση, οι καταναλωτές πρέπει να προσέχουν τις ετικέτες και να ελέγχουν τις τιμές ανά μονάδα μέτρησης.

Συνιστάται επίσης να συγκρίνουν τις τιμές σε διάφορα σούπερ μάρκετ και να επιλέγουν φθηνότερες εναλλακτικές λύσεις, όπου αυτό είναι δυνατόν.

To top