Περιεχόμενα
Με τις τιμές των καυσίμων να έχουν εκτοξευθεί στα ύψη, είναι ζωτικής σημασίας να γνωρίζετε πώς να εξοικονομείτε βενζίνη κατά την οδήγηση.
Από την αποφυγή κακών οδηγικών συνηθειών έως τη συντήρηση του αυτοκινήτου σας, υπάρχουν απλοί τρόποι για να μειώσετε την περιττή κατανάλωση. Μάθετε πώς να καίτε λιγότερη βενζίνη και να διατηρείτε το όχημά σας σε άριστη κατάσταση για να αποφύγετε τις δαπανηρές επισκευές.
Μην αφήσετε τις υψηλές τιμές των καυσίμων να κάνουν ζημιά στο πορτοφόλι σας – διαβάστε παρακάτω συμβουλές για το πώς να οδηγείτε πιο έξυπνα και αποδοτικά.
Γιατί πρέπει να διατηρείτε το ρεζερβουάρ καυσίμου του αυτοκινήτου σας γεμάτο
Με το υψηλό κόστος των καυσίμων, η ιδιοκτησία αυτοκινήτου μπορεί να είναι ένας πραγματικός εφιάλτης για τους περισσότερους από εμάς.
Ωστόσο, είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι το να αφήνετε τη δεξαμενή καυσίμου του αυτοκινήτου σας με μικρή ποσότητα καυσίμου για πολύ καιρό μπορεί να αποβεί επιζήμιο.
Η εξάπλωση των υβριδικών αυτοκινήτων plug-in έφερε στο φως μια κατάσταση που πολλοί οδηγοί δεν γνωρίζουν – η βενζίνη γερνάει όταν μένει στο ρεζερβουάρ για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Αυτό δεν αποτελεί πρόβλημα μόνο για τα σύγχρονα PHEV, αλλά και για τα συμβατικά αυτοκίνητα που μένουν αδρανή για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Η βενζίνη έχει περιορισμένη διάρκεια ζωής και αρχίζει να γερνάει μόλις βγει από το διυλιστήριο.
Ενώ είναι σε καλή κατάσταση για περίπου τρεις μήνες έως ένα χρόνο, η διαδικασία γήρανσης ξεκινά όταν εκτίθεται στο φως και τον αέρα και υπόκειται σε διακυμάνσεις του καυσίμου. Η βενζίνη γερνάει πιο γρήγορα σε ένα ανοιχτό δοχείο απ’ ό,τι σε ένα κλειστό, και η δεξαμενή βενζίνης αποτελεί μια ενδιάμεση κατάσταση.
Επομένως, είναι σημαντικό να διατηρείτε το ρεζερβουάρ καυσίμου του αυτοκινήτου σας γεμάτο για να κρατάτε τον αέρα μακριά από τη βενζίνη.
Όσο περισσότερος αέρας υπάρχει στο ρεζερβουάρ, τόσο μεγαλύτερος είναι ο κίνδυνος οξείδωσης και σχηματισμού λάσπης, που μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στον κινητήρα. Εάν οδηγείτε ένα PHEV που χρησιμοποιεί τακτικά την ηλεκτροκίνηση, είναι καλύτερο να διατηρείτε το ρεζερβουάρ πάντα γεμάτο.
Το τεράστιο λάθος με τον συμπλέκτη
Μια από τις πιο συνηθισμένες βλάβες του αυτοκινήτου είναι ο συμπλέκτης και η επισκευή του μπορεί να κοστίσει εκατοντάδες ευρώ.
Ο συμπλέκτης βρίσκεται μεταξύ της εισόδου ισχύος και του κιβωτίου ταχυτήτων και απεμπλέκεται όταν πατηθεί το πεντάλ του συμπλέκτη, επιτρέποντας την ασφαλή αλλαγή ταχυτήτων.
Οι συμπλέκτες τριβής στα σύγχρονα αυτοκίνητα αποτελούνται από ένα δίσκο, μια πλάκα πίεσης και ένα έδρανο.
Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι ο συμπλέκτης είναι αναλώσιμο εξάρτημα και η συχνότητα αντικατάστασής του εξαρτάται από τον τρόπο χρήσης και οδήγησης. Η κίνηση στην πόλη, για παράδειγμα, αυξάνει τη φθορά του συμπλέκτη.
Ένας άλλος παράγοντας που συμβάλλει στην αστοχία του συμπλέκτη είναι η οδήγηση με μισό συμπλέκτη, όπου το πόδι παραμένει ακριβώς πάνω από τον συμπλέκτη όταν το αυτοκίνητο κινείται.
Είναι σημαντικό να ακουμπάτε το αριστερό σας πόδι στο ειδικό υποπόδιο που έχουν δημιουργήσει οι κατασκευαστές για να αποφύγετε αυτό το λάθος.
Η οδήγηση σε αστική συμφόρηση είναι επίσης μια κοινή αιτία φθοράς του συμπλέκτη. Η εκκίνηση του αυτοκινήτου όταν υπάρχει αρκετός χώρος μπροστά του και η μη οδήγηση πολύ κοντά σε άλλα οχήματα μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη της φθοράς του συμπλέκτη.
Τα σημάδια φθοράς είναι σταδιακά και η έγκαιρη διάγνωση μπορεί να βοηθήσει στην αποφυγή δαπανηρών επισκευών. Η ολίσθηση του συμπλέκτη, τα υψηλά σημεία λειτουργίας, η αδυναμία αλλαγής ταχυτήτων και η δυσάρεστη οσμή είναι μερικά από τα συνηθισμένα σημάδια βλάβης του συμπλέκτη.
Το κουμπί στα αυτοκίνητα που μειώνει την κατανάλωση βενζίνης
Σύμφωνα με δημοσίευμα της Express, ένα μικρό κουμπί σε ορισμένα οχήματα μπορεί να μειώσει την κατανάλωση βενζίνης έως και 12%.
Πρόκειται για το σύστημα αυτόματης διακοπής της εκκίνησης, το οποίο απενεργοποιεί τον κινητήρα όταν το αυτοκίνητο είναι ακινητοποιημένο για μεγάλο χρονικό διάστημα, όπως π.χ. σε κόκκινο φανάρι. Η τεχνολογία είναι εντελώς αυτόματη και ενεργοποιείται όταν το αυτοκίνητο έχει σταματήσει να κινείται, ο οδηγός έχει πατήσει το φρένο και ο μοχλός ταχυτήτων είναι στη νεκρά.
Όταν το όχημα είναι έτοιμο να κινηθεί ξανά, ο κινητήρας τίθεται και πάλι σε λειτουργία.
Χιλιάδες αυτοκίνητα αποκλεισμένα από την ΑΑΔΕ
Η ΑΑΔΕ επιβάλλει μπλόκο σε χιλιάδες οχήματα και απαγορεύει την κυκλοφορία τους στους ελληνικούς δρόμους. Οι έλεγχοι που ετοιμάζει η ΑΑΔΕ περιλαμβάνουν ελέγχους σε πολυτελή αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Ελλάδα με πινακίδες από γειτονικές χώρες.
Πολλοί Έλληνες ιδιοκτήτες οχημάτων έχουν ιδρύσει «εταιρείες-φαντάσματα» σε γειτονικές χώρες για να αλλάξουν τις πινακίδες κυκλοφορίας του οχήματός τους και να αποφύγουν να πληρώσουν.