Περιεχόμενα
Η Hellenic Train προσφέρει έκπτωση 50% για φοιτητές στα ταξίδια μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης.
Όλοι οι φοιτητές των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων και οι εκπαιδευόμενοι των δημόσιων Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης μπορούν να επωφεληθούν από την προσφορά αυτή. Επιπλέον, όλοι οι νέοι κάτω των 25 ετών μπορούν επίσης να επωφεληθούν από αυτή την έκπτωση. Ενημερωθείτε για τον τρόπο αγοράς των εισιτηρίων και άλλες λεπτομέρειες στην ιστοσελίδα της Hellenic Train.
Ωστόσο, οι πρόσφατες τραγωδίες αποκάλυψαν τους σκελετούς του ελληνικού σιδηροδρομικού συστήματος, συμπεριλαμβανομένης της απαρχαιωμένης τεχνολογίας και της έλλειψης συντήρησης, οδηγώντας σε εκκλήσεις για επείγουσα δράση για την αποτροπή νέων ατυχημάτων.
Η Hellenic Train προσφέρει 50% έκπτωση για τους φοιτητές
Η Hellenic Train προσφέρει έκπτωση 50% σε όλους τους φοιτητές των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (ΑΕΙ) και τους εκπαιδευόμενους των δημόσιων Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΙΕΚ), καθώς και σε όλους τους νέους κάτω των 25 ετών.
Για να επωφεληθείτε από αυτή την προσφορά, τα εισιτήρια μπορούν να αγοραστούν σε όλα τα εκδοτήρια της Hellenic Train και στα κανάλια πώλησης μέσω διαδικτύου & κινητών τηλεφώνων, επιλέγοντας «STUDENT HEI-D. ΙΕΚ» ή «ΝΕΟΙ 25 -27/4 – 15/7».
Hellenic Train: Η αλήθεια για τα Τέμπη
Πρόσφατα λάθη, παραλείψεις και αστοχίες οδήγησαν σε μια τραγωδία στα Τέμπη. Οι συρμοί της Hellenic Train έκοψαν το νήμα της ζωής σε 43 συμπολίτες μας και βύθισαν στο πένθος όλη τη χώρα.
Παρά το γεγονός ότι πιθανόν να προκλήθηκε από ανθρώπινο χέρι, οι ευθύνες και οι παραλείψεις κυβερνήσεων, σιδηροδρομικών εταιρειών και εργολάβων όλα αυτά τα χρόνια των οποίων οι τακτικές και οι τακτικισμοί καθυστέρησαν πολύτιμες συμβάσεις για έργα ασφάλειας και σηματοδότησης στο δίκτυο.
Είναι ειρωνικό το γεγονός ότι τα πολύ ακριβά συστήματα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης που θα είχαν αποτρέψει άλλη μια τραγωδία μετά το περιστατικό στις Άνδεις το 2017 δεν λειτουργούν.
Η συντήρηση του δικτύου μέσω Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) έχει καθυστερήσει. Σιδηροδρομικοί υπάλληλοι υποστηρίζουν ότι επί του παρόντος, ένα μικρό τμήμα του σιδηροδρομικού άξονα Τιθορέα – Λιανοκλάδι – Δομοκός λειτουργεί σήμερα με σηματοδότηση.
Η σηματοδότηση είναι άλλο ένα θύμα της έλλειψης συντήρησης του δικτύου και των παράνομων συστημάτων μίσθωσης εξοπλισμού. Τα συστήματα λειτουργούσαν μέχρι το 2008-2009.
Έκτοτε, έχουν πάψει να λειτουργούν με τους συνδικαλιστές να έχουν στείλει στον ΟΣΕ τρεις προειδοποιητικές επιστολές το τελευταίο διάστημα. Ωστόσο, στοιχεία που ο ΟΣΕ φαίνεται να έχει απορρίψει, χαρακτηρίζοντας τους ισχυρισμούς ως αβάσιμους και ανακριβείς κινδύνους που ενέχουν.
Ο διάσημος εργολάβος του 717 κλήθηκε να αναβαθμίσει τα συστήματα σηματοδότησης και άλλα συστήματα. Όμως, συμπτωματικά, έχουν περάσει σχεδόν δέκα χρόνια από τότε χωρίς να παραδοθεί το έργο.
Πριν από δύο χρόνια, η σύμβαση εκτελέστηκε από την κοινοπραξία TOMI – Alstom. Από το 2021 όμως, το έργο είναι στην αποκλειστική ευθύνη της γαλλικής Alstom, ενώ η ευρωπαϊκή καμπάνα χτυπάει για την επιστροφή των κονδυλίων λόγω καθυστερήσεων.
Το φαινόμενο ντόμινο της τεχνολογικής απαξίωσης του σιδηροδρόμου επεκτείνεται και στην τηλεδιαχείριση, την εξ αποστάσεως διαχείριση της κυκλοφορίας των τρένων από τα τρία κέντρα του ΟΣΕ στην Αθήνα, τη Λάρισα και τη Θεσσαλονίκη.
Ούτε και το σύστημα ECTS για την ασφάλεια της κυκλοφορίας, το οποίο, αν λειτουργούσε, θα προειδοποιούσε εγκαίρως ότι δύο τρένα κινούνταν στην ίδια γραμμή το βράδυ της Τρίτης.
Οι σταθμάρχες ρυθμίζουν την κυκλοφορία στις διακλαδώσεις και αποφασίζουν ποιο τμήμα της διπλής γραμμής θα είναι μονής γραμμής, στην περιοχή ευθύνης τους, έως ότου το τρένο φτάσει στον επόμενο σταθμάρχη.
Σύμφωνα με τους σιδηροδρομικούς αξιωματούχους, αν τα συστήματα φωτεινής σηματοδότησης λειτουργούσαν και ο μηχανοδηγός είχε ένδειξη από τα φανάρια (φωτεινά σήματα) ότι κάτι έρχεται, τα τρένα θα είχαν σταματήσει σε απόσταση 1,5 χλμ. και η τραγωδία θα είχε αποφευχθεί.
Σήμερα, υπολογίζεται ότι για τη συντήρηση του δικτύου από την Πάτρα έως το Ορμένιο απασχολούνται περίπου 30 εργαζόμενοι. Το προσωπικό του οργανισμού ανέρχεται σε περίπου 700 άτομα, πολλά από τα οποία βρίσκονται σε διαδικασία συνταξιοδότησης.
Το οργανόγραμμα του Οργανισμού προβλέπει 2.200 υπαλλήλους.