Περιεχόμενα
Η εξαγορά της Debenhams από την Boohoo έναντι 55 εκατομμυρίων λιρών οδήγησε σε άμεσο λουκέτο και απόλυση 12.000 εργαζομένων.
Με την Debenhams να βρίσκεται ήδη σε διαδικασία κλεισίματος, η συμφωνία σημαίνει το τέλος του δικτύου καταστημάτων της 242 ετών αλυσίδας.
Εν τω μεταξύ, η αποχώρηση της Notos Com από το λιανεμπόριο είχε ως αποτέλεσμα το κλείσιμο του καταστήματος Notos Home στο Golden Hall, ενώ οι «κόκκινες» περιοχές στην Ελλάδα οδήγησαν μεγάλα ονόματα του λιανεμπορίου, όπως η Inditex, η H&M και η Jumbo, να διαφοροποιήσουν τον τρόπο λειτουργίας τους.
Νέο σοκ στην αγορά: Debenhams έκλεισε από Boohoo
Η Boohoo, γνωστή εταιρεία ένδυσης, αγόρασε την Debenhams για 55 εκατομμύρια λίρες, αλλά δεν σχεδιάζει να αναλάβει τα 118 καταστήματά της ή το εργατικό δυναμικό της, πράγμα που σημαίνει άμεσο λουκέτο και απολύσεις για 12.000 άτομα.
Η Debenhams, μια αλυσίδα 242 ετών, πάλευε να κρατηθεί όρθια για χρόνια και η πανδημία προκάλεσε την οριστική κατάρρευσή της. Οι πωλήσεις των προϊόντων της στην τιμή κόστους άρχισαν μετά την αποτυχία των διαχειριστών της εταιρείας να εξασφαλίσουν συμφωνία διάσωσης της επιχείρησης.
Η εξαγορά της Debenhams από την Boohoo σημαίνει την απώλεια 12.000 θέσεων εργασίας και ολόκληρου του δικτύου καταστημάτων της.
Η Notos Com αποσύρεται από τη λιανική πώληση οικιακού εξοπλισμού
Η Notos Com, η οποία διαθέτει δίκτυο πολυκαταστημάτων στην Ελλάδα, αποφάσισε να μην ανανεώσει τη σύμβαση μίσθωσης του Notos Home στο Golden Hall.
Το κατάστημα στο γνωστό εμπορικό κέντρο του Αμαρουσίου αναμένεται να κλείσει το προσεχές διάστημα, καθιστώντας το το δεύτερο κατάστημα Notos Home που κλείνει μετά από αυτό στην πλατεία Κοτζιά, το οποίο έκλεισε πριν από δύο χρόνια. Η Notos Com θα συνεχίσει να διατηρεί την παρουσία της στο εμπορικό κέντρο με καταστήματα όπως Gant, Lacoste, Trussardi, La Martina.
Η εταιρεία φιλοδοξεί επίσης να αναπτύξει το concept notoshome μέσω shop in shop εντός των πολυκαταστημάτων της, όπως παρατηρήθηκε στην Ομόνοια και τη Θεσσαλονίκη.
Επαναλειτουργία της αγοράς εν μέσω COVID-19
Η επαναλειτουργία της αγοράς είναι ένα στοίχημα για την ελληνική κυβέρνηση και τα καταστήματα, καθώς η τήρηση των μέτρων και η επιδημιολογική επιβάρυνση από το άνοιγμα των εμπορικών επιχειρήσεων θα καθορίσουν τα επόμενα βήματα για τη χαλάρωση των περιορισμών. Με εξαίρεση τις «κόκκινες» περιοχές, τα καταστήματα έχουν ξεκινήσει τη λειτουργία τους υποδεχόμενα τους πελάτες, ενώ τα καταστήματα στις «κόκκινες περιοχές» λειτουργούν με το «κλικ μακριά».
Η Ελληνική Αστυνομία θα έχει έντονη παρουσία σε όλους τους εμπορικούς δρόμους για να αποφευχθούν τα χειρότερα. Δεν θα υπάρξουν μετακινήσεις για τις δραστηριότητες που θα επαναλειτουργήσουν, εκτός από τις βασικές υπηρεσίες. Η επαναλειτουργία της αγοράς θα πρέπει να παρακολουθείται αυστηρά για να αποφευχθεί η εξάπλωση του ιού.
Οι λιανοπωλητές σε «κόκκινες» περιοχές αναγκάζονται να λειτουργούν σύμφωνα με το μοντέλο Click Away
Το άνοιγμα του λιανεμπορίου οδήγησε σε αναμενόμενη αύξηση των κρουσμάτων COVID-19, ενώ το «κοκκίνισμα» περιοχών όπως η Αττική οδήγησε σε σύσταση για περιορισμό της λειτουργίας των καταστημάτων λιανικής πώλησης και την επανεμφάνιση των «κλικ» στις αγορές.
Μέχρι τις 8 Φεβρουαρίου, το λιανικό εμπόριο στις «κόκκινες» περιοχές θα λειτουργεί με τη μέθοδο του click away, ενώ τα καταστήματα ένδυσης, υπόδησης, βιβλιοπωλεία, κομμωτήρια και καταστήματα προσωπικής φροντίδας θα λειτουργούν κατόπιν ραντεβού (click inside) με ένα άτομο ανά 25 τ.μ. Το δίκτυο της Inditex, που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα με αρκετά καταστήματα και εμπορικά σήματα, όπως τα ZARA, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius και Oysho, αποφάσισε να μην κάνει χρήση αυτής της δυνατότητας.
Άλλοι μεγάλοι εγχώριοι και μη όμιλοι αναζητούν την καταλληλότερη λύση για το πώς θα λειτουργήσουν βραχυπρόθεσμα και ποιο σχέδιο θα ακολουθήσουν μακροπρόθεσμα. Αρκετοί μικροί και μεσαίοι λιανοπωλητές αδυνατούν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις που έχουν συσσωρευτεί, με τον κύκλο εργασιών να έχει μειωθεί τουλάχιστον κατά 50%, όπως υποστηρίζουν στελέχη της αγοράς.
Η H&M υπό βαριά πίεση
Η H&M, η οποία διαθέτει 35 καταστήματα στην Ελλάδα, έχασε πέρυσι το ένα τέταρτο των πωλήσεών της σε σχέση με το 2019, ενώ οι ζημίες διευρύνθηκαν το τελευταίο τρίμηνο του οικονομικού της έτους.
Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε ο σουηδικός όμιλος στις 29 Ιανουαρίου, οι πωλήσεις του στην.