Περιεχόμενα
- Όλες οι ελληνικές ταυτότητες αλλάζουν: Αυτές είναι οι νέες – Πότε να τις αλλάξετε –
- AMKA – AFM: ‘Chip’ και επίσημα στην Ελλάδα
- ΑΜΚΑ – ΑΦΜ: Τι αλλάζει σε ταυτότητες, άδειες οδήγησης, διαζύγια, μεταβιβάσεις
- AMKA – VAT: Ψηφιακές υπογραφές
- μεταβιβάσεις ακινήτων: ΑΜΚΑ – Αριθμός Φορολογικού Μητρώου
- ΑΜΚΑ – ΑΦΜ: Ίδρυση ατομικής επιχείρησης
- AMKA – TIN
- AMKA – AFM: Εθνικό Μητρώο Διαδικασιών
Δείτε το νέο σύστημα ταυτότητας στην Ελλάδα, που φέρνει ψηφιακές αλλαγές και έναν Ενιαίο Αριθμό Πολίτη. Η φάση της εφαρμογής βρίσκεται σε εξέλιξη, αντικαθιστώντας τον ΑΜΚΑ και τον ΑΦΜ.
Με αυτόν τον μοναδικό αριθμό, οι πολίτες θα έχουν ψηφιακή πρόσβαση σε διάφορες κυβερνητικές υπηρεσίες και αλληλεπιδράσεις. Μάθετε περισσότερα για τις επερχόμενες αλλαγές και τον αντίκτυπό τους.
Όλες οι ελληνικές ταυτότητες αλλάζουν: Αυτές είναι οι νέες – Πότε να τις αλλάξετε –
Επιτέλους, οι νέες ταυτότητες είναι προ των πυλών και φέρνουν μεγάλες αλλαγές στην καθημερινή μας ζωή. Όλα θα γίνονται πλέον ψηφιακά με τον Ενιαίο Αριθμό Δημότη. Όλα τα στοιχεία είναι πλέον διαθέσιμα στη νέα ψηφιακή μορφή.
Ο αριθμός αυτός θα αναγράφεται στις νέες ταυτότητες και όλα θα γίνονται ψηφιακά. Οι αλλαγές που είναι προ των πυλών.
Ο Ενιαίος Αριθμός Πολίτη έρχεται σύντομα για να «τελειώσει» με τον ΑΜΚΑ και την ΑΦΜ.
Σύμφωνα με τον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκο Πιερρακάκη, μέσα στους επόμενους μήνες θα βρίσκεται σε φάση υλοποίησης ο Ενιαίος Αριθμός Δημότη, ο οποίος θα αντικαταστήσει τον ΑΜΚΑ και τον ΑΦΜ.
Διευκρίνισε ότι οι πολίτες θα πρέπει να γνωρίζουν μόνο έναν μοναδικό αριθμό «θα έχουμε τον αριθμό ΦΠΑ συν τρία ψηφία μπροστά από τον αριθμό ΦΠΑ.
Ο αριθμός αυτός θα αναγράφεται στα νέα δελτία ταυτότητας. Με τη νέα ταυτότητα, θα μπορώ να βλέπω τον κωδικό QR που θα έχει και ο αρμόδιος κυβερνητικός υπάλληλος θα αλληλεπιδρά με αυτόν τον κωδικό», είπε ο κ. Πιερρακάκης.
Πρόσθεσε: «Η ταυτότητα είναι ένα μέσο ταυτοποίησης στον φυσικό κόσμο, η πιο ουσιαστική ταυτότητα είναι η ταυτότητα που έχουμε για τις ψηφιακές υπηρεσίες. Τα πάντα γίνονται πλέον ψηφιακά».
AMKA – AFM: ‘Chip’ και επίσημα στην Ελλάδα
Αρχίζει το «περιτύλιγμα των εργαζομένων. Τι ανακοίνωσε το υπουργείο Εργασίας. Η διαδικασία αρχίζει. Όλες οι λεπτομέρειες σε .
Η εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας ξεκινά στους τομείς των τραπεζών και των σούπερ μάρκετ με περισσότερους από 250 υπαλλήλους, ενώ η πρώτη φάση της εφαρμογής του ERGANI II ξεκινά για όλες τις επιχειρήσεις.
Η Κάρτα Εργασίας, που καθιερώθηκε με το νόμο 4808/2021 για την προστασία της εργασίας, διασφαλίζει το ωράριο εργασίας και τις υπερωρίες, καθώς θα σημαίνει καθημερινή και άμεση (σε πραγματικό χρόνο) γνωστοποίηση στην Π.Σ.
ΕΡΓΑΝΗ της έναρξης και λήξης της εργασίας για κάθε εργαζόμενο.
Για την προετοιμασία των επιχειρήσεων και την ενημέρωση των εργαζομένων, το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων κοινοποιεί τις βασικές προδιαγραφές για την εφαρμογή των νέων κανονισμών. Ειδικότερα, προβλέπονται τα ακόλουθα.
- Από την 1/6/2022, η διαδικασία απογραφής των ωρών απασχόλησης ξεκινά από όλες τις εργοδοτικές επιχειρήσεις που απασχολούν μισθωτούς εξαρτημένους εργαζόμενους. Στο πλαίσιο αυτό, ο εργοδότης θα δηλώνει για κάθε εργαζόμενο τα γενικά στοιχεία που αφορούν τη σχέση εργασίας, τις ώρες εργασίας (είτε σταθερές εβδομαδιαίες είτε μεταβλητές ανά ημέρα), τις έκτακτες τροποποιήσεις του ωραρίου, τις υπερωρίες και τις αργίες. Μετά την υποβολή της δήλωσης, το Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ θα εμφανίζει τις Προγραμματισμένες Ώρες Εργασίας ανά εργαζόμενο, οι οποίες θα είναι άμεσα διαθέσιμες στον εργοδότη και τον εργαζόμενο σε μορφή ψηφιακού ημερολογίου.
- Οι εργαζόμενοι θα έχουν άμεση πρόσβαση σε αυτό, μέσω της εφαρμογής για κινητά myErgani ή της διαδικτυακής πύλης myErgani (https://myErgani. gov. gr).
- Η διαδικασία απογραφής θα ολοκληρωθεί στις 30 Νοεμβρίου 2022 για όλες τις επιχειρήσεις, με εξαίρεση τις τράπεζες και τα σούπερ μάρκετ, οι οποίες – λόγω της εφαρμογής της ψηφιακής κάρτας εργασίας από την 1η Ιουλίου – θα πρέπει να την ολοκληρώσουν έως τις 30 Ιουνίου.
- Οι επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν ήδη ένα σύστημα χρονοχρέωσης θα μπορούν να διασυνδεθούν άμεσα με τον νέο μηχανισμό της Κάρτας Εργασίας στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ.
- Αναπτύσσεται και θα διατεθεί στις επιχειρήσεις η νέα εφαρμογή για κινητά myErgani CardScanner, η οποία θα χρησιμοποιείται για την ανάγνωση της Κάρτας Εργασίας των εργαζομένων (σε μορφή QR Code) κατά την άφιξη/αποχώρηση από την εργασία και την αυτόματη υποβολή των πληροφοριών στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ. Η Κάρτα Εργασίας του κάθε εργαζόμενου θα είναι διαθέσιμη μέσω της αντίστοιχης mobile εφαρμογής myErgani για τους εργαζόμενους, η οποία θα διατεθεί στο άμεσο μέλλον.
Η ανακοίνωση των βασικών προδιαγραφών παρατίθεται κατωτέρω, ενώ θα ακολουθήσει η δημοσίευση λεπτομερών τεχνικών προδιαγραφών στο εγγύς μέλλον.
ΑΜΚΑ – ΑΦΜ: Τι αλλάζει σε ταυτότητες, άδειες οδήγησης, διαζύγια, μεταβιβάσεις
Το 2022 έρχεται μια δέσμη νέων ψηφιακών υπηρεσιών με επίκεντρο τον πολίτη.
Όπως έχει επισημάνει ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης, οι προτεραιότητες της στρατηγικής του υπουργείου είναι να γίνει η ζωή των πολιτών ευκολότερη, να χρησιμοποιηθούν απλά τεχνολογικά εργαλεία για να αλλάξει ο τρόπος με τον οποίο παρέχονται οι κυβερνητικές υπηρεσίες στους πολίτες και ο τρόπος με τον οποίο αλληλεπιδρούν με το κράτος.
Οι νέες εφαρμογές αναμένεται να ολοκληρωθούν και να λειτουργήσουν το πρώτο εξάμηνο του νέου έτους.
Ειδικότερα, οι υπηρεσίες που θα γίνονται ηλεκτρονικά θα είναι.
AMKA – VAT: Ψηφιακές υπογραφές
Από την αρχή του νέου έτους, τον Ιανουάριο, θα διατεθούν συνολικά 376. 500 υπογραφές για συγκεκριμένες επαγγελματικές ομάδες, όπως διευθυντές επιχειρήσεων, λογιστές, δικηγόροι, συμβολαιογράφοι. Αυτό έχει υπογραμμίσει ο κ. Πιερρακάκης.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την APE, οι υπογραφές που πρέπει να διατεθούν είναι.
- 270. 270 000 σε διευθυντές επιχειρήσεων.
- 60.000 σε λογιστές.
- 43. 43.500 σε δικηγόρους
- 3 000 σε συμβολαιογράφους.
μεταβιβάσεις ακινήτων: ΑΜΚΑ – Αριθμός Φορολογικού Μητρώου
Όπως έχει ήδη αναφέρει ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, έχει σχεδιαστεί ένα σύστημα «ο ψηφιακός φάκελος μεταβίβασης ακινήτων.
Όλα θα γίνουν στον συμβολαιογράφο». Το σύστημα με τη σύμφωνη γνώμη των ενδιαφερομένων θα αντλεί όλα τα απαιτούμενα πιστοποιητικά από τα πληροφοριακά συστήματα του κράτους.
ΑΜΚΑ – ΑΦΜ: Ίδρυση ατομικής επιχείρησης
Η όλη διαδικασία θα ολοκληρωθεί με μία ενέργεια, αποφεύγοντας όλες τις γραφειοκρατικές διαδικασίες και την ταλαιπωρία των ενδιαφερομένων. «Ψηφιοποιούμε και απλοποιούμε τις διαδικασίες, ενδυναμώνοντας τους επαγγελματίες» έχει επισημάνει ο υπουργός.
AMKA – TIN
Έρχεται μια εφαρμογή που θα επιτρέπει στα ζευγάρια που επιθυμούν να τραβήξουν χωριστούς δρόμους να προχωρήσουν γρήγορα και από το σπίτι τους στην έκδοση συναινετικού διαζυγίου.
Η όλη διαδικασία θα πραγματοποιηθεί μέσω ηλεκτρονικής αίτησης.
Αυτό που προβλέπεται είναι ότι τα δύο μέρη, μέσω πληρεξουσίου δικηγόρου, θα μπορούν ηλεκτρονικά από την πλατφόρμα της ενιαίας ψηφιακής πύλης gov. gr να λύσουν το γάμο τους εντός 10 ημερών χωρίς να προσφύγουν στο δικαστήριο.
AMKA – AFM: Εθνικό Μητρώο Διαδικασιών
Για πρώτη φορά, το κράτος καταγράφει και τυποποιεί όλες τις διοικητικές του διαδικασίες.
Πρόκειται για «ένα έργο στρατηγικής σημασίας», όπως το χαρακτήρισε ο υπουργός, καθώς θα αποτυπώνονται βήμα προς βήμα όλες οι διαδικασίες του Ελληνικού Δημοσίου, τα απαραίτητα έγγραφα, πότε δίνονται ψηφιακά ή φυσικά και πού.
Το Εθνικό Μητρώο Διαδικασιών θα είναι δημόσια προσβάσιμο σε όλους, ώστε.