«Νέες ελληνικές ταυτότητες: Αλλαγές και ημερομηνίες λήξης που πρέπει να γνωρίζετε»

Τα πάντα αλλάζουν με τις ταυτότητες: Οι ημερομηνίες λήξης, οι συναλλαγές με τις τράπεζες και πολλά άλλα. Μάθετε τι πρέπει να γνωρίζετε για τους νέους κανόνες και το πορτοφόλι Gov. gr.

«Νέες ελληνικές ταυτότητες: Αλλαγές και ημερομηνίες λήξης που πρέπει να γνωρίζετε»>

Περιεχόμενα

  1. Αλλαγές στις ταυτότητες: Ημερομηνίες λήξης και δικαιολογητικά
  2. Χρήση του Gov. gr Wallet αντί των καρτών ταυτότητας για τραπεζικές συναλλαγές
  3. Γνώση: Η εταιρεία πίσω από την ψηφιοποίηση των δελτίων ταυτότητας και των αδειών οδήγησης

Η ελληνική κυβέρνηση εισήγαγε αλλαγές στις ταυτότητες, συμπεριλαμβανομένης της καθιέρωσης ημερομηνίας λήξης.

Οι πολίτες μπορούν πλέον να χρησιμοποιούν την εφαρμογή Gov.gr Wallet αντί της φυσικής τους ταυτότητας για συναλλαγές με πιστωτικά ιδρύματα, χρηματοπιστωτικά ιδρύματα και παρόχους κινητής και σταθερής τηλεφωνίας. Τα ψηφιακά αντίγραφα των δελτίων ταυτότητας και των αδειών οδήγησης εντός της χώρας θεωρούνται εξίσου έγκυρα με τα φυσικά πιστοποιητικά.

Η εφαρμογή αναπτύχθηκε από την Cognity, ελληνική εταιρεία πληροφορικής, και μπορεί να ενεργοποιηθεί σύμφωνα με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. Ωστόσο, τα ψηφιακά αντίγραφα δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν για διεθνή ταξίδια.

Αλλαγές στις ταυτότητες: Ημερομηνίες λήξης και δικαιολογητικά

Εάν είστε κάτοικος Ελλάδας, πρέπει να γνωρίζετε τις πρόσφατες αλλαγές στις ταυτότητες. Σύμφωνα με ΦΕΚ, οι ταυτότητες έχουν πλέον ημερομηνία λήξης 10 ετών από την ημερομηνία έκδοσης.

Εάν δεν είναι δυνατή η λήψη δακτυλικών αποτυπωμάτων από τον αιτούντα, η διάρκεια ισχύος της κάρτας ορίζεται σε 12 μήνες. Για την αντικατάσταση μιας απολεσθείσας ή κατεστραμμένης κάρτας, απαιτείται ηλεκτρονικό τέλος 9,00 ευρώ επιπλέον του τέλους αντικατάστασης.

Για να υποβάλετε αίτηση για έκδοση νέας ή αντικατάστασης ταυτότητας, πρέπει να προσέλθετε αυτοπροσώπως στο αστυνομικό τμήμα και να προσκομίσετε τα ακόλουθα έγγραφα.

  • Μία (1) ψηφιακή φωτογραφία σύμφωνα με τις προδιαγραφές του εγγράφου 9303 της ΔΟΠΑ
  • Αίτηση-Δήλωση ευθύνης όπως ορίζεται στο παράρτημα Β του άρθρου 14 του νόμου
  • Αίτηση για έκδοση-αντικατάσταση, όπως ορίζεται στο παράρτημα Γ του άρθρου 14 του παρόντος νόμου
  • Παλιό δελτίο ταυτότητας σε περίπτωση αντικατάστασης (εκτός από τις περιπτώσεις απώλειας και κλοπής)
  • Ηλεκτρονικό παραστατικό για την πιστοποίηση της πληρωμής
  • Ταξιδιωτικό ή άλλο έγγραφο εθνικής ή ξένης αρχής
  • Πιστοποιητικό από νοσηλευτικό ίδρυμα ή υγειονομικό εργαστήριο που αναφέρει την ομάδα αίματος και το RHESUS
  • Δήλωση Ευθύνης του νόμου 1599/1986 που αναφέρει τις περιστάσεις της απώλειας ή της ζημίας
  • Απόφαση σχετικά με τον καθορισμό της επιμέλειας ή τον διορισμό κηδεμόνα ή δικαστικού αντιπροσώπου, κατά περίπτωση

Εάν πρέπει να αλλάξετε οποιαδήποτε πληροφορία στην ταυτότητά σας ή εάν η κάρτα σας έχει υποστεί ζημιά ή κλαπεί, πρέπει επίσης να φέρετε έναν μάρτυρα για να επαληθεύσει τις αλλαγές.

Σημειώστε ότι αν είστε κάτοικος εξωτερικού, πρέπει να υποβάλετε αίτηση για έκδοση ελληνικής εθνικής ταυτότητας εάν παραμείνετε στην Ελλάδα για περισσότερες από 90 ημέρες.

Χρήση του Gov. gr Wallet αντί των καρτών ταυτότητας για τραπεζικές συναλλαγές

Οι πολίτες της Ελλάδας μπορούν πλέον να χρησιμοποιούν την εφαρμογή Gov. gr Wallet αντί της ταυτότητάς τους για τραπεζικές συναλλαγές.

Από την 1η Νοεμβρίου, η εφαρμογή είναι διαθέσιμη για συναλλαγές με πιστωτικά και χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, παρόχους σταθερής και κινητής τηλεφωνίας. Οι πολίτες μπορούν να χρησιμοποιούν την εφαρμογή Gov. gr Wallet για να πιστοποιούν τις συναλλαγές χρησιμοποιώντας τον κωδικό QR του ψηφιακού αντιγράφου.

Μετά τη σάρωση του κωδικού QR του πολίτη, ο επαληθευτής πρέπει να λάβει την έγκριση του πολίτη για να επαληθεύσει τις πληροφορίες. Στη συνέχεια, ο πολίτης θα λάβει έναν εξαψήφιο κωδικό τον οποίο θα υπαγορεύσει ή θα δείξει στον επαληθευτή. Μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία επαλήθευσης, τα δεδομένα εμφανίζονται μία μόνο φορά στη συσκευή του ελεγκτή.

Επιπλέον, εάν μια τράπεζα ή μια εταιρεία κινητής και σταθερής τηλεφωνίας απαιτεί φωτοαντίγραφο της ταυτότητάς σας, μπορείτε να ζητήσετε ένα ψηφιακό έγγραφο που περιέχει όλα τα απαραίτητα στοιχεία.

Ο υπάλληλος της εταιρείας θα εισάγει τον αριθμό της ταυτότητας του φυσικού προσώπου στο σύστημα και θα ζητήσει την έκδοση του εγγράφου. Στη συνέχεια, ο πολίτης θα λάβει ειδοποίηση για το αίτημα στο Gov. gr Wallet και, αφού το εγκρίνει, θα εμφανιστεί ένας εξαψήφιος κωδικός στην οθόνη της εφαρμογής, τον οποίο θα υπαγορεύσει ή θα επιδείξει στον υπάλληλο.

Το αυτόματα εκδιδόμενο έγγραφο έχει μοναδικό κωδικό εγγράφου και κωδικό QR και θα διατηρείται στα πληροφοριακά συστήματα των φορέων με δική τους ευθύνη, για όσο χρονικό διάστημα απαιτείται.

Γνώση: Η εταιρεία πίσω από την ψηφιοποίηση των δελτίων ταυτότητας και των αδειών οδήγησης

Η Cognity είναι μια ελληνική εταιρεία που ειδικεύεται στο σχεδιασμό και την ανάπτυξη ολοκληρωμένων λύσεων διαχείρισης πελατειακών σχέσεων (CRM) εδώ και τουλάχιστον 15 χρόνια.

Η εταιρεία έχει υλοποιήσει διάφορα έργα μεγάλης κλίμακας για λογαριασμό πολλών.

To top