Οι τράπεζες ενισχύουν την ασφάλεια κατά της ψηφιακής απάτης | Το κλείσιμο των ΑΤΜ προκαλεί την οργή των καταναλωτών

Οι τράπεζες ενισχύουν την ασφάλεια έναντι της ψηφιακής απάτης, αποφέροντας σημαντικά αποτελέσματα. Οι αλλαγές στη νομοθεσία οδηγούν σε πρόσθετες μεθόδους ταυτοποίησης. Το κλείσιμο των ΑΤΜ προκαλεί την οργή των καταναλωτών.

Οι τράπεζες ενισχύουν την ασφάλεια κατά της ψηφιακής απάτης | Το κλείσιμο των ΑΤΜ προκαλεί την οργή των καταναλωτών>

Περιεχόμενα

  1. Οι τράπεζες ενισχύουν τα μέτρα ασφαλείας για την καταπολέμηση της ψηφιακής απάτης
  2. Μείωση των δόλιων συναλλαγών και εστίαση στην ασφάλεια της ηλεκτρονικής τραπεζικής
  3. Προκλήσεις από το κλείσιμο των ΑΤΜ και η οργή της κοινότητας
  4. Ενίσχυση των τραπεζικών μέτρων ασφαλείας κατά της ψηφιακής απάτης
  5. Ανησυχίες για το κλείσιμο των ΑΤΜ και τη μείωση των υπηρεσιών

Οι τράπεζες ενισχύουν τα μέτρα ασφαλείας για την καταπολέμηση της ψηφιακής απάτης

.

Οι τράπεζες αναλαμβάνουν αποφασιστική δράση για να προστατεύσουν τις ίδιες και τους πελάτες τους από την ψηφιακή απάτη. Η εφαρμογή νέων μέτρων ασφαλείας βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, αποδίδοντας σημαντικά αποτελέσματα.

Μέχρι το 2023, σχεδόν 9 στις 10 απόπειρες δόλιων συναλλαγών θα έχουν αποτραπεί. Στο πλαίσιο αυτών των προσπαθειών, οι τράπεζες ετοιμάζονται να ενεργοποιήσουν πρόσθετες μεθόδους ταυτοποίησης για να περιορίσουν την πιθανή ζημία των καταναλωτών λόγω των αλλαγών στη νομοθεσία.

Τα ενισχυμένα μέτρα ασφαλείας περιλαμβάνουν τη μείωση της ευθύνης των καταναλωτών, τη βελτίωση των χρόνων απόκρισης, την αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης και τη βελτίωση των μηχανισμών πρόληψης της απάτης με βάση τις συστάσεις της Τράπεζας της Ελλάδος.

Μείωση των δόλιων συναλλαγών και εστίαση στην ασφάλεια της ηλεκτρονικής τραπεζικής

.

Στοιχεία από την Τράπεζα της Ελλάδος και τα πιστωτικά ιδρύματα αναδεικνύουν την επιτυχία αυτών των προσπαθειών. Μετά την έξαρση της απάτης το α’ τρίμηνο του 2022, οι απώλειες από μεταφορές μέσω e-banking και χρεώσεις καρτών έχουν επιβραδυνθεί.

Το α’ τρίμηνο του 2023, οι απώλειες ανήλθαν σε 10 εκατ. ευρώ, γεγονός που καταδεικνύει την αποτελεσματικότητα των βελτιωμένων συστημάτων και των εκστρατειών ευαισθητοποίησης του κοινού. Ωστόσο, οι επιθέσεις στις υπηρεσίες e-banking εξακολουθούν να αποτελούν ανησυχία, με σημαντικά ποσά να χάνονται κάθε μήνα.

Το 2022, η κλοπή μέσω δόλιων μεταφορών ξεπέρασε τα 40 εκατ. ευρώ.

Για την καταπολέμηση αυτών των απατών, οι τράπεζες εργάζονται για την εκπαίδευση των χρηστών σχετικά με τις συνήθεις τακτικές, όπως τα επείγοντα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή SMS, που εξαπατούν τα άτομα ώστε να αποκαλύψουν ευαίσθητες πληροφορίες. Είναι ζωτικής σημασίας για τους χρήστες να παραμείνουν σε επαγρύπνηση και να αποφύγουν να πέσουν θύματα αυτών των δόλιων συστημάτων.

Προκλήσεις από το κλείσιμο των ΑΤΜ και η οργή της κοινότητας

.

Οι κοινότητες σε ολόκληρη τη χώρα αντιμετωπίζουν προκλήσεις καθώς οι τράπεζες κλείνουν υποκαταστήματα και καταργούν τα ΑΤΜ.

Τα τελευταία 11 χρόνια, ο αριθμός των τραπεζικών υποκαταστημάτων στις περιφέρειες έχει μειωθεί κατά 2.048 και 867 μεμονωμένα ΑΤΜ έχουν κλείσει. Το κλείσιμο των ΑΤΜ οφείλεται στο λειτουργικό κόστος και στη συχνότητα των επιθέσεων στις αγροτικές περιοχές.

Για να αντιμετωπιστεί αυτό, υπάρχει πρόταση να ανατεθούν όλα τα ΑΤΜ σε μια ειδική εταιρεία που θα είναι υπεύθυνη για την εποπτεία και την ασφάλειά τους. Ωστόσο, αναμένεται το κλείσιμο περισσότερων υποκαταστημάτων και ΑΤΜ, προκαλώντας περαιτέρω δυσκολίες στις χρηματοπιστωτικές συναλλαγές. Οι τοπικοί φορείς εκφράζουν τη δυσαρέσκειά τους στέλνοντας επιστολές διαμαρτυρίας στις διοικήσεις των τραπεζών.

Ενίσχυση των τραπεζικών μέτρων ασφαλείας κατά της ψηφιακής απάτης.

Ενίσχυση των τραπεζικών μέτρων ασφαλείας κατά της ψηφιακής απάτης

Οι τράπεζες αναλαμβάνουν αποφασιστική δράση για την προστασία των πελατών τους από επιθέσεις στο διαδίκτυο, εφαρμόζοντας νέες διασφαλίσεις ασφαλείας.

Οι προσπάθειες αυτές έχουν αποφέρει σημαντικά αποτελέσματα, με σχεδόν 9 στις 10 απόπειρες δόλιων συναλλαγών να αποτρέπονται μέχρι το 2023.

Σε απάντηση στην αλλαγή της νομοθεσίας που αποσκοπεί στη μείωση της ευθύνης των καταναλωτών, οι τράπεζες ετοιμάζονται να ενεργοποιήσουν πρόσθετες μεθόδους ταυτοποίησης.

Από τον Σεπτέμβριο, εάν δεν εφαρμοστούν τρία επίπεδα επαλήθευσης πριν από μια παράνομη συναλλαγή, η ευθύνη των καταναλωτών θα περιορίζεται σε 1.000 ευρώ, γεγονός που καθιστά αναγκαία τη χρήση ενός πρόσθετου κωδικού ή μια τηλεφωνική κλήση από την τράπεζα για την ολοκλήρωση μεταφορών μεγάλης αξίας.

Η Τράπεζα της Ελλάδος, ως εποπτική αρχή, παρακολουθεί την πρόοδο σε θέματα ασφάλειας και έχει διατυπώσει συστάσεις για τη βελτίωση των μηχανισμών πρόληψης της απάτης.

Οι συστάσεις περιλαμβάνουν επαγρύπνηση κατά την εγγραφή νέων συσκευών smartphone σε υπηρεσίες mobile banking, παροχή στους πελάτες της δυνατότητας να απενεργοποιούν εύκολα προϊόντα που έχουν τεθεί σε κίνδυνο και βελτίωση των χρόνων απόκρισης στα τηλεφωνικά κέντρα για την ακύρωση καρτών ή το μπλοκάρισμα του internet banking.

Επιπλέον, αξιοποιώντας τα πλεονεκτήματα της τεχνητής νοημοσύνης, οι τράπεζες χρησιμοποιούν προηγμένους αλγορίθμους για τον εντοπισμό και το πάγωμα ύποπτων συναλλαγών έως ότου επιβεβαιωθεί η εξουσιοδότηση του πελάτη.

Τα μέτρα αυτά εφαρμόζονται ήδη από τις τράπεζες, με συνεχή επικοινωνία και παρακολούθηση από την κεντρική τράπεζα.

Ως αποτέλεσμα, οι απόπειρες χειραγώγησης των θυμάτων και εκτέλεσης δόλιων συναλλαγών εμποδίζονται αποτελεσματικά από τα τραπεζικά συστήματα.

Τα στοιχεία από την Τράπεζα της Ελλάδος και τα πιστωτικά ιδρύματα καταδεικνύουν τον θετικό αντίκτυπο αυτών των προσπαθειών.

Μετά την κορύφωση της απάτης το α’ τρίμηνο του 2022, που οφείλεται στην αύξηση των συνδρομητών ηλεκτρονικής τραπεζικής κατά τη διάρκεια της πανδημίας, τα στοιχεία έχουν επιβραδυνθεί. Το α’ τρίμηνο του 2023, οι απώλειες από μεταφορές μέσω e-banking και χρεώσεις καρτών ανήλθαν σε περίπου 10 εκατ. ευρώ, γεγονός που υποδηλώνει την επιτυχία των βελτιωμένων συστημάτων και των εκστρατειών ευαισθητοποίησης του κοινού.

Η κύρια πρόκληση τώρα είναι να αποτραπούν οι επιθέσεις στις υπηρεσίες ηλεκτρονικής τραπεζικής, καθώς εξακολουθούν να χάνονται σημαντικά ποσά κάθε μήνα. Οι δόλιες μεταφορές ξεπέρασαν τα 40 εκατ. ευρώ το 2022, έναντι 25 εκατ. ευρώ το 2021 και μόλις 6 εκατ.

ευρώ το προηγούμενο έτος. Αυτές οι απάτες συχνά περιλαμβάνουν εξαπάτηση των χρηστών μέσω επειγόντων μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή SMS, που τους οδηγούν σε ψεύτικους ιστότοπους όπου κλέβονται οι ευαίσθητες πληροφορίες τους.

Ανησυχίες για το κλείσιμο των ΑΤΜ και τη μείωση των υπηρεσιών.

Ανησυχίες για το κλείσιμο των ΑΤΜ και τη μείωση των υπηρεσιών

Οι καταναλωτές και οι δήμοι εκφράζουν την απογοήτευσή τους καθώς οι τράπεζες κλείνουν υποκαταστήματα και καταργούν τα ΑΤΜ, αφήνοντας τους ανθρώπους χωρίς πρόσβαση σε χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες.

Τα τελευταία 11 χρόνια, ο αριθμός των τραπεζικών υποκαταστημάτων στις περιφέρειες έχει μειωθεί κατά 2.048 και 867 μεμονωμένα ΑΤΜ έχουν κλείσει.

Το κλείσιμο των ΑΤΜ οφείλεται στο λειτουργικό κόστος και στη συχνότητα των επιθέσεων με στόχο τα μηχανήματα αυτά στις αγροτικές περιοχές.

Μια προτεινόμενη λύση είναι η ανάθεση όλων των ΑΤΜ σε μια ειδική εταιρεία που θα είναι υπεύθυνη για την εποπτεία και την ασφάλειά τους.

Οι αναφορές αναφέρουν ότι αναμένονται περισσότερα κλεισίματα, επιδεινώνοντας τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι κοινότητες στη διενέργεια οικονομικών συναλλαγών.

Οι τοπικοί φορείς εκφράζουν τη δυσαρέσκειά τους στέλνοντας επιστολές διαμαρτυρίας στις διοικήσεις των τραπεζών.

To top