Παρουσιάστηκε το σχέδιο εξηλεκτρισμού: Μεγάλα τέλη και κίνητρα για τα αστικά κέντρα

Ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης: Φιλόδοξος στόχος μηδενικών εκπομπών.

Παρουσιάστηκε το σχέδιο εξηλεκτρισμού: Μεγάλα τέλη και κίνητρα για τα αστικά κέντρα>

Περιεχόμενα

  1. Πώς θα μας επηρεάσουν; Βόμβα! Διοδίων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
  2. Ηλεκτροκίνηση: Ζώνες χαμηλών εκπομπών
  3. Σενάρια εξηλεκτρισμού: Διαμόρφωση της αγοράς
  4. Σενάριο 1: «Σενάριο αναφοράς»
  5. Σενάριο 2: Σενάριο με βάση την ΕΠΑΑ
  6. Σενάριο 3: Φιλόδοξος στόχος μηδενικών εκπομπών
  7. Υποδομή φόρτισης: Ενεργοποίηση της ηλεκτροκίνησης
  8. Κατάργηση διοδίων: Μια απόφαση-ορόσημο
  9. Αυξήσεις διοδίων: Μια διαφορετική έκθεση

Βόμβα! Αυξάνονται τα διόδια σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, προωθώντας τα ηλεκτρικά οχήματα. Δείτε τις προτάσεις του Εθνικού Σχεδίου Ηλεκτροκίνησης και τις επιπτώσεις τους στα αστικά κέντρα και την ηλεκτροκίνηση του στόλου οχημάτων.

Πώς θα μας επηρεάσουν; Βόμβα! Διοδίων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Το Εθνικό Σχέδιο για τον εξηλεκτρισμό εισάγει προτάσεις για διόδια στα μεγάλα αστικά κέντρα, περιγράφοντας σχέδια για την επιδότηση της διάλυσης παλαιών οχημάτων και την προώθηση ηλεκτρικών λεωφορείων.

Για να μάθετε όλες τις λεπτομέρειες, επισκεφθείτε την ιστοσελίδα μας.

Ηλεκτροκίνηση: Ζώνες χαμηλών εκπομπών

Το Εθνικό Σχέδιο για τον εξηλεκτρισμό του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, το οποίο βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση, προτείνει την εφαρμογή ζωνών χαμηλών εκπομπών στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και σταδιακά σε μικρότερους δήμους και νησιά.

Οι ζώνες αυτές θα ενθαρρύνουν την υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων αυξάνοντας το κόστος συντήρησης των συμβατικών οχημάτων και προσφέροντας κίνητρα για τα ηλεκτρικά.

Στην Αθήνα, η Πράσινη Περιφερειακή Οδός θα μπορούσε να χρησιμεύσει ως πρότυπο για μια ζώνη χαμηλών εκπομπών ρύπων, περιορίζοντας την είσοδο οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης και επιβάλλοντας τέλη.

Η Θεσσαλονίκη μπορεί να ακολουθήσει το παράδειγμα, ευθυγραμμιζόμενη με την προτεραιότητα του υπουργείου για την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης.

Σενάρια εξηλεκτρισμού: Διαμόρφωση της αγοράς

Στο πλαίσιο του σχεδίου για τον εξηλεκτρισμό του στόλου οχημάτων, έχουν εκπονηθεί τρία σενάρια για τον προσδιορισμό της διείσδυσης των ηλεκτρικών οχημάτων στην ελληνική αγορά.

Σενάριο 1: «Σενάριο αναφοράς»

Το «σενάριο αναφοράς» υποθέτει ότι δεν υπάρχουν περαιτέρω πολιτικές ή κίνητρα μετά το 2023 για τη στήριξη της ηλεκτροκίνησης. Βασίζεται αποκλειστικά στο συνολικό κόστος ιδιοκτησίας ως τον κύριο παράγοντα της αγοράς.

Ωστόσο, το σενάριο αυτό θα καθυστερήσει την ανάπτυξη της αγοράς ηλεκτροκίνησης κατά 7 έως 10 χρόνια, με αποτέλεσμα να μην επιτευχθούν οι στόχοι του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα έως το 2030.

Σενάριο 2: Σενάριο με βάση την ΕΠΑΑ

Με βάση τους στόχους του υφιστάμενου σχεδίου, το σενάριο αυτό στοχεύει σε μερίδιο 30% των ηλεκτρικών οχημάτων στις νέες ταξινομήσεις έως το 2030. Από το 2030 και μετά αναμένεται μέτρια αύξηση της ηλεκτροκίνησης.

Σενάριο 3: Φιλόδοξος στόχος μηδενικών εκπομπών

Το σενάριο αυτό στοχεύει σε ένα μερίδιο 100% των πωλήσεων νέων οχημάτων μηδενικών εκπομπών έως το 2035, σύμφωνα με την πρόταση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου.

Αν και μεταθέτει τις τιμές-στόχους του εθνικού νόμου για το κλίμα κατά πέντε χρόνια (από το 2030 στο 2035), αποτελεί την πιο φιλόδοξη προσέγγιση για την ηλεκτροκίνηση.

Υποδομή φόρτισης: Ενεργοποίηση της ηλεκτροκίνησης

Η ανάπτυξη υποδομών φόρτισης είναι ζωτικής σημασίας για την ευρεία υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων.

Χωρίς επαρκείς δημόσια προσβάσιμες δυνατότητες φόρτισης, οι οδηγοί που δεν διαθέτουν ιδιωτικούς χώρους στάθμευσης θα διστάσουν να στραφούν σε ηλεκτρικά οχήματα. Το σχέδιο αναγνωρίζει ότι το 66% των νοικοκυριών στην Αθήνα και το 67% στη Θεσσαλονίκη δεν διαθέτουν ιδιωτικό χώρο στάθμευσης, τονίζοντας την ανάγκη για επαρκή αριθμό σταθμών φόρτισης σε όλη τη χώρα.

Για την κάλυψη αυτών των αναγκών, το σχέδιο κανονισμού για τις υποδομές εναλλακτικών καυσίμων απαιτεί πάρκα φόρτισης σε τακτά χρονικά διαστήματα κατά μήκος του κεντρικού διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών (ΔΕΔ-Μ) και του διευρυμένου ΔΕΔ-Μ, με ειδικές κατευθυντήριες γραμμές για τα ελαφρά και βαρέα οχήματα.

Κατάργηση διοδίων: Μια απόφαση-ορόσημο

Η Πολωνία έκανε ένα σημαντικό βήμα καταργώντας τα διόδια στους κρατικούς αυτοκινητόδρομους, ευθυγραμμιζόμενη με τη δέσμευσή της να εξυπηρετεί τους πολίτες.

Η απόφαση αυτή φέρνει μεγάλη ανακούφιση στον πληθυσμό της χώρας και αποδεικνύει την αφοσίωση της κυβέρνησης στην ευημερία τους.

Αυξήσεις διοδίων: Μια διαφορετική έκθεση

Αντίθετα με τις προσδοκίες για μείωση των διοδίων, οι αναφορές δείχνουν ότι οι τιμές των διοδίων ενδέχεται να αυξηθούν.

Η κυβέρνηση επιδιώκει να αναβάλει τις αυξήσεις αυτές, ιδίως κατά τη διάρκεια προεκλογικών περιόδων, εκφράζοντας ανησυχία για τη χρονική τους στιγμή. Παρ’ όλα αυτά, οι εταιρείες παραχώρησης διοδίων έχουν ήδη αποφασίσει αυξήσεις της τάξης των.

To top