Περιεχόμενα
Προστατέψτε τα χρήματά σας: Μάθετε πώς οι απατεώνες κλέβουν εύκολα τα τραπεζικά σας χρήματα και γιατί οι συνηθισμένοι κωδικοί PIN είναι επικίνδυνοι. Μείνετε ασφαλείς με τυχαίους και μοναδικούς κωδικούς.
Συναγερμός: Προστατέψτε τις κάρτες σας από απατεώνες
Οι χρεωστικές και πιστωτικές κάρτες είναι απαραίτητες για τις αγορές, αλλά μπορεί επίσης να είναι ευάλωτες σε κλοπές και απάτες. Πολλοί από εμάς χρησιμοποιούμε εύκολους στην απομνημόνευση κωδικούς PIN που είναι επίσης εύκολο να σπάσουν οι απατεώνες.
Στην πραγματικότητα, μια μελέτη της DataGenetics διαπίστωσε ότι οι κλέφτες μπορούν να μαντέψουν τους κωδικούς PIN με ποσοστό επιτυχίας άνω του 25% μέσα σε μόλις 20 προσπάθειες. Επομένως, είναι ζωτικής σημασίας να λάβετε μέτρα για την ασφάλεια των καρτών σας και να αλλάξετε αμέσως το PIN σας, εάν έχετε κάποιον από τους ακόλουθους συχνά χρησιμοποιούμενους και μη ασφαλείς κωδικούς πρόσβασης.
1234, 1111, 0000, 1212, 7777, 1004, 2000, 4444, 2222, 6969.
Θυμηθείτε, είναι προτιμότερο να επιλέγετε τυχαίους αριθμούς χωρίς προσωπική σημασία αντί να χρησιμοποιείτε ημερομηνίες γέννησης, επετείους ή άλλους εύκολα μαντεύσιμους συνδυασμούς.
Προστατέψτε τα χρήματα που κερδίσατε με κόπο εξασφαλίζοντας ότι ο κωδικός PIN σας είναι ισχυρός και μοναδικός.
Επαναστατικό νομοσχέδιο: Αποζημίωση για τα θύματα Phishing
Ένα νέο νομοσχέδιο που προτάθηκε από το Υπουργείο Ανάπτυξης αποσκοπεί στην παροχή αποζημίωσης στα θύματα ηλεκτρονικής απάτης, συγκεκριμένα απάτης phishing.
Σύμφωνα με τη νομοθεσία αυτή, τα θύματα που χάνουν χρήματα λόγω κλοπής κωδικών πρόσβασης, ακόμη και αν αυτό είναι αποτέλεσμα δικής τους αμέλειας, μπορούν πλέον να ζητούν αποζημίωση από τις τράπεζές τους για ποσά που υπερβαίνουν τα 1.000 ευρώ. Ο νόμος αυτός αντιμετωπίζει περιπτώσεις όπου οι χρεωστικές κάρτες χάνονται ή κλέβονται και πραγματοποιούνται δόλιες αγορές πριν αναφερθεί η απώλεια ή η κλοπή.
Εάν ο πελάτης αναφέρει αμέσως την απώλεια ή την κλοπή, ευθύνεται για τα πρώτα 50 ευρώ μη εξουσιοδοτημένων συναλλαγών.
Ωστόσο, εάν το άτομο που βρίσκει την κάρτα πραγματοποιήσει αγορές που υπερβαίνουν τα 200-300 €, η τράπεζα καλύπτει τη διαφορά μεταξύ των 50 € και του συνολικού ποσού που δαπανήθηκε. Επιπλέον, τα θύματα ηλεκτρονικού «ψαρέματος» μπορούν πλέον να αποζημιωθούν έως και 1.000 € από τις τράπεζές τους, παρέχοντας κάποια δικαιοσύνη και προστασία από την ηλεκτρονική απάτη.
Το νομοσχέδιο περιλαμβάνει επίσης αυστηρότερους κανονισμούς για τα ηλεκτρονικά καταστήματα, απαιτώντας από αυτά να εμφανίζουν τον αριθμό ΦΠΑ, τον αριθμό του εμπορικού μητρώου και τον αριθμό της επαγγελματικής τους άδειας στις ιστοσελίδες τους για την ενίσχυση της διαφάνειας και την αποτροπή δόλιων δραστηριοτήτων.
Απάτη Catfishing εκτίθεται στο Instagram
Οι απατεώνες ανακάλυψαν μια νέα τακτική απάτης που στοχεύει τους χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, γνωστή ως catfishing.
Μια πρόσφατη υπόθεση στη Θεσσαλονίκη οδήγησε στη σύλληψη ενός ατόμου που εμπλέκεται σε διαδικτυακό εκφοβισμό, συκοφαντίες, απειλές και παράνομη πρόσβαση σε ηλεκτρονικά δεδομένα. Η απάτη ξεκίνησε όταν ένας άνδρας άρχισε να συνομιλεί στο Instagram με ένα προφίλ που πίστευε ότι ανήκε σε μια γυναίκα. Ωστόσο, το άτομο που βρισκόταν πίσω από το προφίλ αποδείχθηκε ότι ήταν ένας άνδρας που αναζητούσε εκδίκηση.
Αφού το θύμα έχασε το ενδιαφέρον του και σταμάτησε να ανταποκρίνεται, ο απατεώνας δημοσίευσε τις φωτογραφίες του θύματος σε μια ιστοσελίδα γνωριμιών για ομοφυλόφιλους, με αποτέλεσμα το θύμα να λάβει ανεπιθύμητα μηνύματα από αγνώστους.
Το θύμα κατήγγειλε το περιστατικό στην αστυνομία, γεγονός που οδήγησε σε έρευνες και στη σύλληψη του δράστη. Η υπόθεση αυτή αναδεικνύει τη σημασία του να παραμένουμε προσεκτικοί και να προστατεύουμε τις προσωπικές πληροφορίες κατά την επαφή με άλλους σε πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης.
Καταπολέμηση της διαδικτυακής απάτης: Εκστρατεία ευαισθητοποίησης του κοινού
Μια συλλογική προσπάθεια μεταξύ του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, της Τράπεζας της Ελλάδος, της Ελληνικής Αστυνομίας και της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών (ΕΕΤΤ) έχει ως στόχο την ευαισθητοποίηση του κοινού σχετικά με την ηλεκτρονική απάτη και τη μείωση της εμφάνισής της. Αυτή η εκστρατεία ενημέρωσης έχει ελαχιστοποιήσει σημαντικά τα περιστατικά απάτης, χάρη στις κοινές προσπάθειες των εν λόγω οργανισμών.
Τόσο η ΕΕΤΤ όσο και ο Ελληνικός Χρηματοοικονομικός Διαμεσολαβητής έχουν ασχοληθεί με συχνές ερωτήσεις σχετικά με την ηλεκτρονική απάτη και έχουν δώσει κατατοπιστικές απαντήσεις στους δικτυακούς τους τόπους.
Ακολουθούν ορισμένες βασικές συμβουλές για να αποφύγετε να πέσετε θύμα ηλεκτρονικής απάτης.