Περιεχόμενα
- Εξηγήσεις για τα βαριά πρόστιμα: Αφήνοντας τα παράθυρα του αυτοκινήτου ανοιχτά το καλοκαίρι
- Μάθετε γιατί: Πρόστιμα έως και 173 ευρώ για την αφή των παραθύρων του αυτοκινήτου ανοιχτά το καλοκαίρι
- Κατανόηση των κανονισμών: Το γνωρίζατε; Πίσω παράθυρα αυτοκινήτου και φιμέ παράθυρα
- Αποκαλύπτοντας την αιτία: Γιατί τα πίσω παράθυρα του αυτοκινήτου δεν ανοίγουν πλήρως
Εξηγήσεις για τα βαριά πρόστιμα: Αφήνοντας τα παράθυρα του αυτοκινήτου ανοιχτά το καλοκαίρι
Δείτε γιατί η φαινομενικά αθώα συνήθεια να αφήνετε τα παράθυρα του αυτοκινήτου ελαφρώς ανοιχτά κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού ποινικοποιείται πλέον στην Ιταλία, συνοδευόμενη από πρόστιμα έως και 173 ευρώ. Προηγουμένως αποτελούσε μια αποτελεσματική πρακτική για την καταπολέμηση των υψηλών θερμοκρασιών στο εσωτερικό της καμπίνας, η πράξη αυτή κινδυνεύει τώρα με κυρώσεις μετά τον αναθεωρημένο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας της χώρας.
Τα ανοιχτά παράθυρα παρέχουν την ευκαιρία για κλοπές αυτοκινήτων, με αποτέλεσμα οι ασφαλιστικές εταιρείες να αρνούνται την αποζημίωση για κλεμμένα οχήματα. Δεν είναι μόνο οι οδηγοί αυτοκινήτων που αντιμετωπίζουν πρόστιμα- οι αναβάτες μοτοσικλετών που αφήνουν τα οχήματά τους αφύλακτα κινδυνεύουν επίσης με κυρώσεις. Μάθετε περισσότερα για τις επιπτώσεις και το σκεπτικό πίσω από αυτή τη ρύθμιση.
Μάθετε γιατί: Πρόστιμα έως και 173 ευρώ για την αφή των παραθύρων του αυτοκινήτου ανοιχτά το καλοκαίρι
Στην Ιταλία, η φαινομενικά αθώα συνήθεια να αφήνεις τα παράθυρα του αυτοκινήτου ελαφρώς ανοιχτά κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού έχει πλέον ποινικοποιηθεί και συνοδεύεται από ένα βαρύ πρόστιμο.
Πολλοί οδηγοί επιλέγουν να αφήνουν τα παράθυρά τους ανοιχτά κατά τη διάρκεια του παρκαρίσματος για να αποφύγουν τη συσσώρευση υπερβολικής θερμότητας στην καμπίνα. Η πρακτική αυτή είναι αποτελεσματική, καθώς διατηρεί το αυτοκίνητο πιο δροσερό όταν επιστρέφουν σε αυτό.
Ωστόσο, από τις 29 Οκτωβρίου του περασμένου έτους, όποιος αφήνει ηθελημένα ή αθέλητα ανοιχτά τα παράθυρα του αυτοκινήτου του στην Ιταλία κινδυνεύει να αντιμετωπίσει ένα σημαντικό πρόστιμο λόγω αναθεώρησης του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας της χώρας.
Σύμφωνα με την παράγραφο 4 του άρθρου 158 παράγραφος 4 του ιταλικού Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, το να αφήνετε τα παράθυρα του αυτοκινήτου ανοιχτά θεωρείται αδίκημα και μπορεί να επιφέρει διοικητικό πρόστιμο που κυμαίνεται από 42 έως 173 ευρώ.
Ο κύριος λόγος πίσω από αυτή την απόφαση είναι ότι τα ανοιχτά παράθυρα δημιουργούν την ευκαιρία για κλοπή αυτοκινήτων από διάφορες εγκληματικές ομάδες. Επιπλέον, η διάταξη αυτή διασφαλίζει ότι εάν ένα αυτοκίνητο κλαπεί και είχε ανοιχτά παράθυρα, ο ιδιοκτήτης θα αποζημιωθεί από την ασφαλιστική εταιρεία.
Οι ασφαλιστικές εταιρείες μπορούν να αρνηθούν την αποζημίωση εάν το αυτοκίνητο είχε κλαπεί με ανοιχτά παράθυρα, θεωρώντας τον οδηγό υπεύθυνο για το συμβάν.
Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι ο κίνδυνος επιβολής προστίμου δεν ισχύει μόνο για τους οδηγούς αυτοκινήτων αλλά και για τους αναβάτες μοτοσικλετών.
Παρόλο που οι μοτοσικλέτες δεν έχουν παράθυρα, οι αναβάτες κινδυνεύουν από κλοπή όταν αφήνουν τα οχήματά τους αφύλακτα για μεγάλα χρονικά διαστήματα. Κατά συνέπεια, τα πρόστιμα για τους αναβάτες κυμαίνονται από 24 έως 97 ευρώ.
Κατανόηση των κανονισμών: Το γνωρίζατε; Πίσω παράθυρα αυτοκινήτου και φιμέ παράθυρα
Τα σύγχρονα αυτοκίνητα πωλούνται συχνά με φιμέ τζάμια, αλλά είναι σημαντικό να κατανοήσετε τους κανονισμούς και να αποφύγετε τα πρόστιμα.
Τα φιμέ τζάμια προσφέρουν σημαντική προστασία από την υπεριώδη ακτινοβολία του ήλιου και μπορούν να μειώσουν τη θερμοκρασία στο εσωτερικό του οχήματος. Ελαχιστοποιούν επίσης την αντανάκλαση, βελτιώνοντας την ορατότητα. Ωστόσο, υπάρχουν συγκεκριμένες απαιτήσεις και νομοθεσία που διέπουν τη χρήση φιμέ μεμβρανών στα παράθυρα των οχημάτων.
Σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία, ο ελάχιστος συντελεστής φωτοπερατότητας για τους κρυστάλλους αυτοκινήτων έχει ως εξής.
Α) Μπροστινό παρμπρίζ: 75%.
Β) Παράθυρα οδηγού και συνοδηγού: 70%.
C) Πίσω πλαϊνό και πίσω παρμπρίζ (εάν δεν έχουν τοποθετηθεί πλευρικοί καθρέπτες): 70%.
Ειδικότερα, δεν υπάρχουν περιορισμοί για τα πίσω πλευρικά παράθυρα και το πίσω παρμπρίζ.
Ωστόσο, τα άτομα με προβλήματα υγείας που επηρεάζονται από την ηλιακή ακτινοβολία μπορούν να εγκαταστήσουν φιμέ μεμβράνες, εφόσον έχουν υποβληθεί σε εξέταση από αρμόδια αρχή (D.I.E.) και διαθέτουν έγκυρο πιστοποιητικό.
Είναι ζωτικής σημασίας να γνωρίζετε ότι η χρήση μη εξουσιοδοτημένων μεμβρανών στα μπροστινά παράθυρα, χωρίς στοιχεία εξέτασης, μπορεί να οδηγήσει σε πρόστιμο.
Οι αρχές επιβολής του νόμου διαθέτουν λεπτομερή γνώση των προδιαγραφών, με αποτέλεσμα να εντοπίζονται πολυάριθμα αδικήματα για παράνομα φιμέ τζάμια. Κατά την τοποθέτηση φιμέ μεμβρανών, καλό είναι να κρατάτε έγγραφο που να πιστοποιεί τη συμμόρφωσή τους για να αποφύγετε τα πρόστιμα.
Αποκαλύπτοντας την αιτία: Γιατί τα πίσω παράθυρα του αυτοκινήτου δεν ανοίγουν πλήρως
Έχετε αναρωτηθεί ποτέ γιατί τα πίσω παράθυρα πολλών αυτοκινήτων δεν ανοίγουν πλήρως; Η εξήγηση μπορεί να σας εκπλήξει.
Σε αντίθεση με τη θέση του συνοδηγού, τα πίσω καθίσματα συχνά δεν έχουν την ελευθερία κινήσεων, συμπεριλαμβανομένης της δυνατότητας να ανοίγουν πλήρως τα παράθυρα. Αυτό μπορεί να είναι ιδιαίτερα άβολο για τους ενήλικες και τα κλειστοφοβικά άτομα.
Ενώ πολλές δημοσιεύσεις υποδηλώνουν ότι η σχεδιαστική επιλογή γίνεται κυρίως για την ασφάλεια των πίσω επιβατών, ο πραγματικός λόγος βρίσκεται στη δομή των θυρών του αυτοκινήτου.
Σε πολλά αυτοκίνητα, το πάνελ της πόρτας είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε να προσαρμόζεται στο πίσω τόξο του τροχού, με αποτέλεσμα να υπάρχει μικρότερος χώρος για να χαμηλώσει εντελώς το παράθυρο. Για να αντιμετωπίσουν αυτό το ζήτημα, οι σύγχρονοι σχεδιαστές αυτοκινήτων έχουν χωρίσει τα πλευρικά πίσω παράθυρα σε δύο μέρη.