Ψηφιακή κάρτα εργασίας στην Ελλάδα: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για το νέο σύστημα διαχείρισης των ωρών εργασίας

Ψηφιακή κάρτα εργασίας: Έλληνες εργαζόμενοι παρακολουθούνται με ευκολία. Όλα τα στοιχεία εργασίας, από τις ώρες μέχρι τις άδειες, δηλώνονται πλέον ηλεκτρονικά». – 90 χαρακτήρες.

Ψηφιακή κάρτα εργασίας στην Ελλάδα: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για το νέο σύστημα διαχείρισης των ωρών εργασίας>

Περιεχόμενα

  1. Η ψηφιακή κάρτα εργασίας στην Ελλάδα: Παρακολούθηση του χρόνου εργασίας των εργαζομένων
  2. Προγραμματισμένες ώρες εργασίας και δηλώσεις
  3. Νέες διαδικασίες για την υποβολή δεδομένων για το χρόνο εργασίας
  4. Η ψηφιακή κάρτα εργασίας: Επαναστατικοποίηση του χρόνου εργασίας
  5. Οφέλη της ψηφιακής κάρτας εργασίας
  6. Νέα χαρακτηριστικά της ψηφιακής κάρτας εργασίας
  7. Χρονοδιάγραμμα υλοποίησης

Η Ελλάδα εισήγαγε την ψηφιακή κάρτα εργασίας, η οποία έχει μπει στη ζωή πολλών εργαζομένων και επεκτείνεται σταδιακά σε όλους τους τομείς, ξεκινώντας από τις μεταφορές.

Η κάρτα θα παρέχει στους εργαζόμενους, τους εργοδότες και τις ελεγκτικές αρχές όλες τις πληροφορίες σχετικά με τις ώρες εργασίας, τις υπερωρίες, τις βάρδιες, τα διαλείμματα, τα ρεπό και τις αργίες και θα είναι διαθέσιμη με το πάτημα ενός κουμπιού. Πρόκειται για ένα πάγιο αίτημα της Γενικής Συνομοσπονδίας Εργατών Ελλάδας και θα διασφαλίσει τα συμφέροντα των εργαζομένων, την εφαρμογή της νομοθεσίας και τα έσοδα του συστήματος κοινωνικής ασφάλισης.

Η ψηφιακή κάρτα εργασίας στην Ελλάδα: Παρακολούθηση του χρόνου εργασίας των εργαζομένων

Με την εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας, η Ελλάδα εισήγαγε ένα νέο σύστημα παρακολούθησης του χρόνου εργασίας των εργαζομένων, το οποίο θα επεκταθεί σε όλους τους τομείς.

Αυτή τη στιγμή εφαρμόζεται στον τομέα των μεταφορών και αναμένεται να τεθεί σε πλήρη λειτουργία μέχρι το τέλος Απριλίου σε εταιρείες όπως η ΟΣΕ ΑΕ, η ΕΡΓΟΣΕ και η Αττικό Μετρό. Στόχος είναι το σύστημα να είναι πλήρως λειτουργικό σε όλες τις εταιρείες μέχρι το τέλος του 2024.

Προγραμματισμένες ώρες εργασίας και δηλώσεις

Το νέο σύστημα διαχείρισης χρόνου εργασίας της P.S. Ergani θα εμφανίζει με πλήρη τρόπο τις προγραμματισμένες ώρες εργασίας ανά εργαζόμενο, οι οποίες θα είναι άμεσα διαθέσιμες στον εργοδότη και τον εργαζόμενο σε μορφή ψηφιακού ημερολογίου.

Μετά την επεξεργασία των δηλώσεων του εργοδότη για το ωράριο εργασίας, τις έκτακτες τροποποιήσεις του ωραρίου, τις υπερωρίες και τις άδειες, το σύστημα θα παρέχει επίσης άμεση πρόσβαση στο προγραμματισμένο ωράριο εργασίας για τους εργαζόμενους μέσω της εφαρμογής για κινητά myErgani και της διαδικτυακής πύλης.

Νέες διαδικασίες για την υποβολή δεδομένων για το χρόνο εργασίας

Το νέο σύστημα οργάνωσης του χρόνου εργασίας της P.S. Ergani θα χρησιμοποιεί διάφορες διαδικασίες για την υποβολή των δεδομένων του χρόνου εργασίας. Οι εργοδότες θα μπορούν να υποβάλλουν τα δεδομένα μέσω φόρμας στο P.S.

Ergani, με μεταφόρτωση αρχείων XML στο σύστημα ERP ή μέσω αυτοματοποιημένης προγραμματιστικής διεπαφής (API). Μεμονωμένες τροποποιήσεις μπορούν επίσης να υποβληθούν μέσω SMS.

Η ψηφιακή κάρτα εργασίας: Επαναστατικοποίηση του χρόνου εργασίας

Η ψηφιακή κάρτα εργασίας αποτελεί μία από τις σημαντικότερες μεταρρυθμίσεις του νόμου 4808/2021 για την προστασία της εργασίας, ο οποίος αποσκοπεί στην προστασία των δικαιωμάτων των εργαζομένων και στη διασφάλιση ισότιμων όρων ανταγωνισμού για τις επιχειρήσεις. Με το νέο σύστημα, όλες οι πληροφορίες σχετικά με τις ώρες εργασίας, τις υπερωρίες, τις βάρδιες, τα διαλείμματα, τα ρεπό και τις αργίες θα δηλώνονται ηλεκτρονικά και θα είναι διαθέσιμες στους εργαζόμενους, τους εργοδότες και τις εποπτικές αρχές.

Η ψηφιακή κάρτα εργασίας θα τεθεί σε λειτουργία από την 1η Ιουλίου 2022 σε τράπεζες και σούπερ μάρκετ με περισσότερους από 250 υπαλλήλους και θα επεκταθεί σταδιακά και σε άλλες επιχειρήσεις.

Οφέλη της ψηφιακής κάρτας εργασίας

Η ψηφιακή κάρτα εργασίας θα διασφαλίσει τα συμφέροντα των εργαζομένων, θα επιβάλει τη νομοθεσία και θα αυξήσει τα έσοδα του συστήματος κοινωνικής ασφάλισης.

Θα συμβάλει επίσης στην καταπολέμηση του φαινομένου της αδήλωτης και υποδηλωμένης εργασίας, καθιστώντας τον εργασιακό χώρο πιο διαφανή και συνεπή.

Το σύστημα θα παρέχει επίσης στους εργαζόμενους σημαντικά δεδομένα, συμπεριλαμβανομένου του προγραμματισμού και του πραγματικού χρόνου εργασίας, τα οποία θα είναι διαθέσιμα με τη μορφή ημερολογίου στην εφαρμογή για κινητά myErgani και στη διαδικτυακή πύλη.

Νέα χαρακτηριστικά της ψηφιακής κάρτας εργασίας

Η ψηφιακή κάρτα εργασίας θα καταγράφει για πρώτη φορά τον πραγματικό χρόνο εργασίας, επιτρέποντας στους εργαζόμενους να αναφέρουν την άφιξη και την αναχώρησή τους από την εργασία τους μέσω μιας εφαρμογής σαρώνοντας την κάρτα εργασίας τους σε μορφή κώδικα QR. Με το σύστημα αυτό, οι ώρες εργασίας και οι μισθοί των εργαζομένων θα διασφαλίζονται και θα εισαχθούν δύο νέες διασφαλίσεις.

Η έναρξη της εργασίας θα κοινοποιείται αυτόματα στο σύστημα ERGANI II και η λήξη της περιόδου εργασίας θα γνωστοποιείται στον εργοδότη. Ο επιθεωρητής θα γνωρίζει επίσης ποιοι εργαζόμενοι θα πρέπει να είναι παρόντες πριν επισκεφθεί έναν χώρο εργασίας, καθιστώντας τον έλεγχο πιο αυτόματο και αντικειμενικό.

Χρονοδιάγραμμα υλοποίησης

Η απογραφή για τις τράπεζες και τα σούπερ μάρκετ με περισσότερους από 250 υπαλλήλους θα πραγματοποιηθεί από την 1η Ιουνίου έως τις 30 Ιουνίου, ενώ θα ακολουθήσει η εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας την 1η Ιουλίου.

Οι υπόλοιπες επιχειρήσεις θα απογραφούν από την 1η Οκτωβρίου 2022 έως τις 30 Νοεμβρίου 2022. Η εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας θα πραγματοποιηθεί σε δύο στάδια: απογραφή των εργαζομένων/προγραμματισμός εργασίας και καταγραφή του πραγματικού χρόνου εργασίας.

To top