Περιεχόμενα
- Νέο σοκ στην αγορά: Γνωστή εταιρεία ένδυσης κλείνει, προκαλώντας απώλεια θέσεων εργασίας και κλείσιμο καταστημάτων
- Νέο σοκ στην αγορά – Μια γνωστή εταιρεία ένδυσης έκλεισε
- Επιχειρήσεις: Το λοκ άουτ που συγκλόνισε την ελληνική αγορά
- Λιανική πώληση: Το άνοιγμα του τομέα του λιανικού εμπορίου έφερε επίσης μια (αναμενόμενη) αύξηση των περιπτώσεων, με τα μεγαλύτερα καταστήματα της χώρας να διαφοροποιούν τον τρόπο λειτουργίας τους.
Νέο σοκ στην αγορά: Γνωστή εταιρεία ένδυσης κλείνει, προκαλώντας απώλεια θέσεων εργασίας και κλείσιμο καταστημάτων
.Η εξαγορά της εταιρείας ένδυσης Boohoo από την Debenhams έναντι 55 εκατομμυρίων λιρών άφησε 12.000 εργαζόμενους άνεργους και το δίκτυο καταστημάτων της σε κίνδυνο.
Η Debenhams, μια αλυσίδα 242 ετών, βρισκόταν ήδη σε διαδικασία κλεισίματος πριν από τη συμφωνία. Παρά τις προσπάθειες να εξασφαλιστεί μια συμφωνία διάσωσης, το κλείσιμο των καταστημάτων της Debenhams και η απώλεια θέσεων εργασίας κατέστησαν αναπόφευκτες.
Η Boohoo, η οποία ιδρύθηκε το 2006, έχει ήδη καταστεί σημαντικός παίκτης στην αγορά με κεφαλαιοποίηση 4,4 δισεκατομμυρίων λιρών.
Νέο σοκ στην αγορά – Μια γνωστή εταιρεία ένδυσης έκλεισε.
Νέο σοκ στην αγορά – Μια γνωστή εταιρεία ένδυσης έκλεισε
Η εταιρεία ένδυσης Boohoo ανακοίνωσε ότι αγόρασε την Debenhams για 55 εκατομμύρια λίρες, αλλά διευκρίνισε ότι δεν θα αναλάβει κανένα από τα 118 καταστήματά της ή το εργατικό δυναμικό της. Αυτό σημαίνει άμεσο λουκέτο και απολύσεις για 12.000 άτομα.
Η Boohoo λέει ότι αυτό είναι ένα μεγάλο βήμα, αλλά αυτή η συμφωνία σημαίνει ότι θα χαθούν 12.000 θέσεις εργασίας και το δίκτυο καταστημάτων της.
Η 242 ετών αλυσίδα Debenhams βρίσκεται ήδη σε διαδικασία κλεισίματος από τότε που οι διαχειριστές της απέτυχαν να εξασφαλίσουν συμφωνία διάσωσης της επιχείρησης.
Οι πωλήσεις των προϊόντων της στην τιμή κόστους λόγω του κλεισίματος των καταστημάτων Debenhams είχαν αρχίσει, ενώ οι διαχειριστές της εταιρείας προσπαθούσαν να αναζητήσουν προσφορές για τη διάσωση είτε του συνόλου είτε μέρους της επιχείρησης.
Τα καταστήματα Debenhams θα κλείσουν οριστικά μετά τη συμφωνία με την Boohoo. Η Boohoo, η οποία ιδρύθηκε το 2006, έχει ήδη κεφαλαιοποίηση 4,4 δισεκατομμυρίων λιρών.
Η Debenhams παλεύει εδώ και χρόνια να επιβιώσει, ωστόσο ο κοροναϊός είχε ως αποτέλεσμα την οριστική κατάρρευσή της.
Η εταιρεία είχε ήδη μειώσει τα καταστήματά της και είχε απολύσει 6.500 άτομα από τον Μάιο, καθώς προσπαθούσε να παραμείνει σε λειτουργία.
Επιχειρήσεις: Το λοκ άουτ που συγκλόνισε την ελληνική αγορά.
Επιχειρήσεις: Το λοκ άουτ που συγκλόνισε την ελληνική αγορά
Λιανική πώληση: H&M.
Λιανική πώληση: Zara: Στροφή 180 μοιρών.
Επιχειρήσεις: Το λοκ άουτ που συγκλόνισε την ελληνική αγορά.
Η απόσυρση της Notos Com από το λιανικό εμπόριο στον τομέα του οικιακού εξοπλισμού εξυπηρετείται από την απόφαση της εταιρείας να μην ανανεώσει τη σύμβαση μίσθωσης του Notos Home στο Golden Hall.
Το κατάστημα στο γνωστό εμπορικό κέντρο στο Μαρούσι αναμένεται να κλείσει το επόμενο διάστημα και θα είναι το δεύτερο Notos Home που κλείνει μετά το Notos Home στην πλατεία Κοτζιά, το οποίο έκλεισε πριν από δύο χρόνια.
Σημειώνεται ότι στην Ελλάδα η Notos Com διαθέτει δίκτυο πολυκαταστημάτων Notos Com στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη, τον Πειραιά και την Καλαμάτα.
Όταν τον Ιανουάριο του 2019 αποφάσισε να κλείσει το Notoshome στην πλατεία Κοτζιά, προκάλεσε αίσθηση, καθώς επρόκειτο για μια επένδυση που είχε κάνει το 2002 μαζί με τον Κλαουδάτο, στο πλαίσιο του σχεδίου αναδιοργάνωσης της ιστορικής αλυσίδας Λαμπρόπουλος.
Το Notos Home στο Golden Hall λειτουργεί από το 2008, ενώ ο χώρος που απελευθερώνεται με την αποχώρησή του αναμένεται να καταληφθεί από νέο μεγάλο λιανεμπόριο.
Όσον αφορά τη Notos Com, διατηρεί παρουσία στο εμπορικό κέντρο με καταστήματα όπως Gant, Lacoste, Trussardi, La Martina.
Επίσης, στις φιλοδοξίες της εταιρείας είναι να αναπτύξει το concept notoshome μέσω shop-in-shop εντός των πολυκαταστημάτων της, όπως συμβαίνει με το κατάστημα στην Ομόνοια και τη Θεσσαλονίκη.
Με εξαίρεση τις «κόκκινες» περιοχές της χώρας, τα καταστήματα ξεκίνησαν τη λειτουργία τους καλωσορίζοντας τους πελάτες τους. Στις «κόκκινες περιοχές», τα καταστήματα λειτουργούν με βάση το click-away.
Η επαναλειτουργία της αγοράς είναι ένα στοίχημα τόσο για την κυβέρνηση, καθώς η τήρηση των μέτρων και η επιδημιολογική επιβάρυνση από το άνοιγμα των εμπορικών επιχειρήσεων θα καθορίσει τα επόμενα βήματα για τη χαλάρωση των περιορισμών, όσο και για τα καταστήματα που καλούνται να σώσουν τον τζίρο τους κάνοντας γενναίες εκπτώσεις και ξεφορτώνοντας εμπορεύματα που έμειναν αναξιοποίητα το προηγούμενο διάστημα.
Υπενθυμίζεται ότι τα ταξίδια για τις δραστηριότητες που επαναλειτουργούν (εξαιρουμένων των επισκέψεων σε κομμωτήρια, των υπηρεσιών προσωπικής υγιεινής, της αποτρίχωσης, των θεραπειών με υπεριώδεις και υπέρυθρες ακτίνες, του μανικιούρ, του πεντικιούρ και της περιποίησης νυχιών κ.λπ.), ισχύουν για δύο ώρες, αρχής γενομένης από την ώρα που αναγράφεται στη βεβαίωση μετακίνησης ή από τη στιγμή της έκδοσής της με μήνυμα.
Προκειμένου να διασφαλιστεί η «ασφαλής» επαναλειτουργία της αγοράς, η ελληνική αστυνομία θα έχει ισχυρή παρουσία σε όλους τους εμπορικούς δρόμους, σύμφωνα με τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη.
Όπως εξήγησε, η ΕΛΑΣ θα παρακολουθεί την αγορά για να αποφύγει τα χειρότερα.
Να σημειωθεί ότι νωρίτερα, ο Παθολόγος – Λοιμωξιολόγος, Καθηγητής Παθολογίας του Ιατρικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Πατρών Χαράλαμπος Γώγος υποστήριξε ότι το δίωρο όριο στην αγορά πρέπει να τηρείται αυστηρά, προσθέτοντας ότι η επιτήρηση είναι απαραίτητη για να διασφαλιστεί αυτό.
«Το δίωρο πρέπει να είναι αυστηρά δίωρο. Θέλουμε μια εφαρμογή (στα κινητά τηλέφωνα) για το δίωρο όριο, αλλά υπάρχουν δυσκολίες με τα προσωπικά δεδομένα», είπε.
«Πρέπει να υπάρχει εκτεταμένη επιτήρηση στους διαδρόμους στους κοινόχρηστους χώρους τα πράγματα μπορεί να είναι πιο δύσκολα», προειδοποίησε.
Αν περάσουμε το στάδιο με αυστηρά ή απλά μέτρα προστασίας, «από εκεί και πέρα τα πράγματα θα γίνουν πιο δύσκολα λόγω των καιρικών συνθηκών», πρόσθεσε, εκτιμώντας ότι μέχρι τον Φεβρουάριο μπορεί να αρχίσει να ανοίγει το εστιατόριο, αν τα πράγματα συνεχίσουν ως έχουν.
Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Νίκος Παπαθανάσης, υποστήριξε ότι δεν μπορεί να υπάρξει «αποκοπή» των γραπτών μηνυμάτων για τη μετακίνηση προκειμένου οι πολίτες να κάνουν τις αγορές τους, διότι η κυβέρνηση σέβεται τα προσωπικά δεδομένα των πολιτών μέσω των γραπτών μηνυμάτων.
Λιανική πώληση: Το άνοιγμα του τομέα του λιανικού εμπορίου έφερε επίσης μια (αναμενόμενη) αύξηση των περιπτώσεων, με τα μεγαλύτερα καταστήματα της χώρας να διαφοροποιούν τον τρόπο λειτουργίας τους.
Λιανική πώληση: Το άνοιγμα του τομέα του λιανικού εμπορίου έφερε επίσης μια (αναμενόμενη) αύξηση των περιπτώσεων, με τα μεγαλύτερα καταστήματα της χώρας να διαφοροποιούν τον τρόπο λειτουργίας τους.
Η αύξηση των κρουσμάτων και το «κοκκίνισμα» περιοχών όπως η Αττική, για παράδειγμα, οδήγησαν τελικά την Επιτροπή να εισηγηθεί τον περιορισμό της λειτουργίας των καταστημάτων λιανικής πώλησης και την επανεμφάνιση των «κλικ» στις αγορές, αναφέρει το capital.gr.
Μέχρι την ερχόμενη Δευτέρα, 8 Φεβρουαρίου, το λιανικό εμπόριο στις «κόκκινες» περιοχές, ο αριθμός των οποίων έχει φτάσει τις 13 – χθες προστέθηκαν στη λίστα η Χαλκιδική, το Λασίθι και η Ζάκυνθος – θα λειτουργεί με τη μέθοδο του click-away (παραγγελία από απόσταση και παραλαβή από το κατάστημα), ενώ τα καταστήματα ένδυσης, υπόδησης, βιβλιοπωλεία, κομμωτήρια και καταστήματα προσωπικής φροντίδας θα μπορούν να λειτουργούν με ραντεβού (click inside) και με 1 άτομο ανά 25 τ. μ.
Μια επιλογή την οποία το δίκτυο της Inditex, που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα με πολλά καταστήματα και εμπορικά σήματα όπως ZARA, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho κ.λπ., αποφάσισε να μην ασκήσει.
Όσον αφορά την Jumbo, ενώ το Σάββατο άνοιξε κανονικά τα καταστήματά της, εκμεταλλευόμενη την ευκαιρία που δόθηκε στους λιανοπωλητές να λειτουργήσουν σε «κόκκινες περιοχές» με κωδικούς ένδυσης, υπόδησης και γραφικής ύλης, και λειτούργησε με το μοντέλο click-inside, στο τέλος της ημέρας, μάλλον διαπίστωσε ότι το z της ταμειακής μηχανής δεν κάλυπτε τα λειτουργικά έξοδα. Έτσι αποφάσισε ότι τα καταστήματά της σε Αττική, Χαλκίδα και Πάτρα θα παραμείνουν κλειστά από τη Δευτέρα 1 Φεβρουαρίου.
Ωστόσο, η αλυσίδα αποφάσισε τελικά να λειτουργήσει από αύριο Τρίτη, τόσο με το μοντέλο click-away όσο και με το σύστημα click-inside. Το.