Περιεχόμενα
Ο κλάδος των σούπερ μάρκετ υφίσταται σημαντικές αλλαγές, με τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ να κερδίζουν έδαφος και τη Σκλαβενίτης να παραμένει ο κυρίαρχος παίκτης.
Σύμφωνα με στοιχεία της Convert Group, τα online σούπερ μάρκετ σημείωσαν αύξηση 10% στον κύκλο εργασιών τους το πρώτο τρίμηνο του 2023 σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2022. Παράλληλα, ο Σκλαβενίτης κατέγραψε διπλάσιο κύκλο εργασιών από τον πλησιέστερο ανταγωνιστή της, με κύκλο εργασιών 4,5 δισ. ευρώ το 2022.
Ωστόσο, οι καταναλωτές βρίσκονται αντιμέτωποι με την αύξηση των τιμών, καθώς 400 προϊόντα, συμπεριλαμβανομένων των φρέσκων προϊόντων και των ειδών οικιακής χρήσης, πρόκειται να γίνουν ακριβότερα.
Απίστευτο: Έτσι θα κάνουμε τώρα τα ψώνια μας
Τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ γίνονται όλο και πιο δημοφιλή, με αύξηση 10% το πρώτο τρίμηνο του 2023 σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2022. Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε η Convert Group, ο κύκλος εργασιών έφτασε τα 76 εκατ. ευρώ σε τιμές λιανικής, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.
Οι παίκτες του Q-Commerce Box, eFood Market, Instashop, Pop Market, Rabbit & Wolt κερδίζουν συνεχώς μερίδιο αγοράς στην Ελλάδα.
Ο αριθμός των παραγγελιών αυξήθηκε κατά 9% σε σχέση με το 2022, με τον αριθμό των ειδών που τοποθετούνται στο καλάθι να μειώνεται κατά 10%, αλλά η μέση αξία κάθε προϊόντος να αυξάνεται κατά 10%.
Οι κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία (σε ευρώ) των ηλεκτρονικών αγορών το πρώτο τρίμηνο του 2023 σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022 περιλαμβάνουν προϊόντα για κατοικίδια ζώα (+33%), χαρτικά και προϊόντα καθαρισμού (+19%), ποτά και αναψυκτικά (+13%), αρτοσκευάσματα (+11%), βρεφικά προϊόντα (+10%), φρέσκα τρόφιμα (+8%), κατεψυγμένα τρόφιμα (+8%), είδη υγιεινής και ομορφιάς (+6%).
Σούπερ μάρκετ: Ο Σκλαβενίτης ισοπέδωσε τους όρους ανταγωνισμού
Ο Σκλαβενίτης είναι ο κυρίαρχος παίκτης στην ελληνική αγορά σούπερ μάρκετ, με κύκλο εργασιών διπλάσιο από τον πλησιέστερο ανταγωνιστή της. Το 2022, μετά την εξαγορά και απορρόφηση της Μαρινόπουλος, έφτασε σε τζίρο-ρεκόρ 4,5 δισ. ευρώ (έναντι 3,98 δισ. ευρώ το 2021).
ΑΒ Βασιλόπουλος είδε τον κύκλο εργασιών της να παραμένει σχεδόν ο ίδιος, ενώ η Lidl αποτελεί επίσης σημαντική δύναμη στην αγορά με εκτιμώμενο κύκλο εργασιών περίπου 1,8 δισ. ευρώ.
Ο όμιλος Metro-My market έκανε τζίρο 1,5 δισ. ευρώ το 2022 και είναι το τέταρτο μεγαλύτερο σούπερ μάρκετ στην ελληνική αγορά, διατηρώντας έναν ισχυρό πόλο δραστηριότητας εκτός από τα καταστήματα My market.
Σούπερ μάρκετ: Αυτά είναι τα 400 προϊόντα που ανεβαίνουν σε τιμές
Θα υπάρξει ένα νέο κύμα αυξήσεων των τιμών στα «καλάθια» των καταναλωτικών αγαθών, με εκατοντάδες κωδικούς προϊόντων να έχουν αυξημένες τιμές.
Οι τιμές χονδρικής θα αυξηθούν κατά μέσο όρο 8-12%, αλλά σε πολλές περιπτώσεις η αύξηση θα είναι κοντά στο 20%. Οι λιανικές τιμές θα αυξηθούν επίσης, αυξάνοντας κατά το ανάλογο μερίδιο κέρδους των σούπερ μάρκετ.
Τα νωπά προϊόντα γίνονται επίσης ακριβότερα λόγω του αυξημένου κόστους ενέργειας, λιπασμάτων, φυτοφαρμάκων και των δυσμενών καιρικών συνθηκών που έχουν μειώσει την παραγωγή. Οι παράγοντες της αγοράς προβλέπουν αυξήσεις τιμών για τα δημητριακά, την τυποποιημένη ζάχαρη, τα προϊόντα προσωπικής φροντίδας, τα σαμπουάν, τα προϊόντα οικιακού καθαρισμού, τα απορρυπαντικά και τις ζωοτροφές, με αναμενόμενες τιμές έως και 20%.
Οι τιμές των τυποποιημένων χυμών, του εμφιαλωμένου και του ανθρακούχου νερού θα αυξηθούν έως και 18%. Οι τιμές των διαφόρων τύπων τυριών θα αυξηθούν κατά περίπου 15% κατά μέσο όρο. Παρόμοιες αυξήσεις αναμένονται για τα κρασιά, τα γαλακτοκομικά προϊόντα, τα αρτοσκευάσματα, τα προϊόντα αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής, τις μαρμελάδες και τις μαρμελάδες.
Οι τιμές των τυποποιημένων ελαιολάδων θα αυξηθούν κατά περίπου 8%, ενώ οι παιδικές τροφές, τα προϊόντα σοκολάτας και τα μπισκότα θα αυξηθούν έως και 10%. Τα κατεψυγμένα λαχανικά και τα κατεψυγμένα αρτοσκευάσματα θα δουν τις τιμές να αυξάνονται κατά 5% έως 7%.