Περιεχόμενα
- Σούπερ μάρκετ: Πληθωρισμός και η άνοδος των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας
- Σούπερ μάρκετ: Κατηγορίες με σημαντικές αυξήσεις και μειώσεις
- Σούπερ μάρκετ: Πότε θα πέσουν οι τιμές;
- Σούπερ μάρκετ: Γεωγραφικές περιοχές και κατηγορίες προϊόντων
- Φτώχεια: Σούπερ μάρκετ
- Σούπερ μάρκετ: Έρευνες καταναλωτών και βιομηχανίας
Τα σούπερ μάρκετ βρίσκονται αντιμέτωπα με τον έλεγχο για την αύξηση των τιμών παρά τη χαλάρωση των διεθνών τιμών του πετρελαίου.
Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας σημείωσαν σημαντική αύξηση, που έφτασε το 25,4%, ενώ η κατανάλωση μειώθηκε κατά 3,5% σε όγκο, αλλά οι τιμές αυξήθηκαν κατά 12,2%. Ο κύκλος εργασιών του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων αυξάνεται κατά 8,2% το πρώτο τρίμηνο του 2023, με σημαντική αύξηση στα μεγαλύτερα καταστήματα.
Εν τω μεταξύ, οι πολίτες αγωνίζονται να τα βγάλουν πέρα, καθώς η ακρίβεια των βασικών τροφίμων παραμένει άλυτος γρίφος. Η χαλάρωση των τιμών της ενέργειας αυξάνει τις προσδοκίες για μείωση του πληθωρισμού, αλλά μένει να φανεί πότε οι τιμές θα αρχίσουν να πέφτουν και πάλι.
Σούπερ μάρκετ: Πληθωρισμός και η άνοδος των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας
Παρά τη χαλάρωση των διεθνών τιμών του πετρελαίου, τα σούπερ μάρκετ αυξάνουν τις τιμές. Το πρώτο τρίμηνο του 2023, σημειώθηκε μείωση της κατανάλωσης κατά 3,5% σε όρους όγκου, αλλά αύξηση των τιμών κατά 12,2%, σύμφωνα με την NielsenIQ.
Ο κύκλος εργασιών του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων συνεχίζει την ανοδική του πορεία, με θετική τάση +8,2% σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Η αύξηση συνεχίζει να είναι αποκλειστικά πληθωριστική, με τις τιμές να αυξάνονται κατά 12,2% και τον όγκο να μειώνεται κατά 3,5%.
Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας σημείωσαν σημαντική αύξηση, ανερχόμενα σε 25,4%, ενώ οι κατασκευαστές επώνυμων προϊόντων εντείνουν την ένταση των προωθητικών τους ενεργειών.
Σούπερ μάρκετ: Κατηγορίες με σημαντικές αυξήσεις και μειώσεις
Οι τιμές για τα γαλακτοκομικά και τα αυγά, τα έλαια και τα λίπη και το κρέας αυξήθηκαν κατά 25,2%, 22,9% και 20%, αντίστοιχα, σε ετήσια βάση.
Οι κατηγορίες που σχετίζονται με την πανδημία, όπως τα αντισηπτικά χεριών και τα λαστιχένια γάντια, συνεχίζουν την πτωτική τους τάση, ενώ η κατηγορία των σπορέλαιων παρουσιάζει επίσης σημαντική μείωση των συνολικών πωλήσεών της.
Σούπερ μάρκετ: Πότε θα πέσουν οι τιμές;
Η αποκλιμάκωση των τιμών της ενέργειας αυξάνει τις προσδοκίες για μείωση του πληθωρισμού τους επόμενους μήνες. Ωστόσο, η ακρίβεια των τιμών στα σούπερ μάρκετ παραμένει μια ανησυχία για τους καταναλωτές.
Οι εκτιμήσεις δείχνουν ότι τον Φεβρουάριο θα σημειωθεί ελαφρά επιβράδυνση της αύξησης των τιμών των τροφίμων και ότι είναι πιθανό να πέσουν κάτω από το όριο του 15% που ισχύει τους τελευταίους τρεις μήνες. Πραγματική πτώση των τιμών θα πρέπει να αναμένεται μετά το Πάσχα, όταν θα έχουν κεφαλαιοποιηθεί οι μειώσεις στις τιμές της ενέργειας.
Σούπερ μάρκετ: Γεωγραφικές περιοχές και κατηγορίες προϊόντων
Οι περιφέρειες της Κρήτης και της Πελοποννήσου συνεχίζουν να παρουσιάζουν τις πιο θετικές τάσεις ανάπτυξης. Κατηγορίες όπως τα χαρτικά παρουσιάζουν ιδιαίτερα υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης.
Φτώχεια: Σούπερ μάρκετ
Το χάσμα μεταξύ των καλύτερα αμειβόμενων εργαζομένων και των φτωχότερων ανοίγει, με περισσότερους από έναν στους δύο ανθρώπους να αναμένουν ότι η οικονομική τους κατάσταση θα επιδεινωθεί το 2023.
Το μηνιαίο επίδομα είναι αρκετό για να καλύψει μόλις 18 ημέρες βασικών εξόδων και το 11,9% των νοικοκυριών ζει σε συνθήκες ακραίας φτώχειας. Τα μέτρα για την αντιμετώπιση της φτώχειας περιλαμβάνουν την αύξηση των μισθών και των συντάξεων και τη μείωση των φόρων και των τελών στα καύσιμα.
Σούπερ μάρκετ: Έρευνες καταναλωτών και βιομηχανίας
Οι καταναλωτές αντιμετωπίζουν μεγάλες δυσκολίες, ιδίως με την αύξηση των τιμών των τροφίμων.
Η οικονομική κατάσταση της χώρας έχει βελτιωθεί κάπως, αλλά το 2023 θα είναι επίσης μια δύσκολη χρονιά για το λιανεμπόριο τροφίμων, σύμφωνα με στελέχη του λιανεμπορίου τροφίμων και της βιομηχανίας τροφίμων. Εννέα στις 10 επιχειρήσεις έχουν απορροφήσει τουλάχιστον ένα μέρος των προσαυξήσεων που έχουν λάβει από τους προμηθευτές, ενώ ορισμένες απορροφούν πάνω από 50%.