Περιεχόμενα
Μάθετε για τη σημασία των ετήσιων ελέγχων ΚΤΕΟ για τα οχήματα στην Ελλάδα, όπου η μέση ηλικία του στόλου υπερβαίνει τα 15 έτη.
Με πάνω από το 45-50% των αυτοκινήτων να περνούν τα ΚΤΕΟ με τεχνικά ελαττώματα, οι αρμόδιοι εξετάζουν την υιοθέτηση ετήσιων ελέγχων ΚΤΕΟ για τα οχήματα που έχουν ήδη συμπληρώσει 10 ή 15 χρόνια από την ημερομηνία πρώτης ταξινόμησής τους. Μάθετε τι κάνουν άλλες ευρωπαϊκές χώρες σχετικά με τους ελέγχους ΚΤΕΟ και πώς εργάζονται για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.
MOT: Προσοχή! Αυτά τα αυτοκίνητα θα ελέγχονται κάθε χρόνο
Κάθε χρόνο, οι ιδιοκτήτες οχημάτων είναι πιθανό να περνούν τα οχήματά τους από ΚΤΕΟ για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, αλλά και για περιβαλλοντικούς λόγους. Ποια οχήματα είναι αυτά και τι πρέπει να κάνουν οι ιδιοκτήτες τους.
Όλες οι λεπτομέρειες είναι διαθέσιμες στη διεύθυνση.
Η Ελλάδα διαθέτει έναν από τους παλαιότερους στόλους οχημάτων στην ΕΕ και πολλά ευρωπαϊκά κράτη μέλη έχουν ήδη υιοθετήσει τον ετήσιο τεχνικό έλεγχο όλων των οχημάτων που κυκλοφορούν εδώ και 8 χρόνια.
Ακόμα και η γειτονική Βουλγαρία απαιτεί από τους ιδιοκτήτες καινούργιων αυτοκινήτων ηλικίας 5 ετών να υποβάλλονται σε έλεγχο ΚΤΕΟ κάθε χρόνο!.
Στην Ελλάδα, ο πρώτος έλεγχος ΚΤΕΟ ενός καινούργιου αυτοκινήτου πραγματοποιείται μετά από 4 χρόνια και στη συνέχεια ο έλεγχος πραγματοποιείται κάθε 2 χρόνια.
Τώρα λόγω της αποτυχίας των ιδιοκτητών οχημάτων από τον περιοδικό έλεγχο, της αύξησης του μέσου όρου ηλικίας του στόλου όλων των οχημάτων και της μείωσης του αριθμού των νέων αυτοκινήτων στην αγορά το κυβερνητικό επιτελείο εξετάζει την υιοθέτηση του ετήσιου ελέγχου ΚΤΕΟ των παλαιών οχημάτων.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr, το σχέδιο που επεξεργάζονται οι κυβερνητικοί αξιωματούχοι περιλαμβάνει τον ετήσιο έλεγχο των οχημάτων που έχουν ήδη συμπληρώσει 10 χρόνια από την ημερομηνία πρώτης κυκλοφορίας τους ή 15 χρόνια από την ημερομηνία πρώτης κυκλοφορίας τους.
Αν τελικά αποφασιστεί ότι τα οχήματα ηλικίας 10 ετών θα περνούν από ΚΤΕΟ κάθε χρόνο, τότε αυτό θα επηρεάσει πάνω από 2,5 εκατομμύρια ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, ενώ αν αποφασιστεί ότι τα αυτοκίνητα ηλικίας 15 ετών θα περνούν από ΚΤΕΟ κάθε χρόνο, τότε ο αριθμός θα μειωθεί σε περίπου 2 εκατομμύρια ιδιοκτήτες.
ΚΤΕΟ: Το 50% των αυτοκινήτων που περνούν τα ΚΤΕΟ έχουν τεχνικά ελαττώματα!
Εκατομμύρια αυτοκίνητα περνούν από τα ΚΤΕΟ σε όλη τη χώρα με κάθε είδους τεχνικά ελαττώματα, με το ποσοστό των αυτοκινήτων με τεχνικά ελαττώματα να ξεπερνά το 45-50%! Εκτός από τα παραπάνω, βέβαια, θα πρέπει να συμπεριλάβουμε και ένα 40% του στόλου των κυκλοφορούντων οχημάτων, οι ιδιοκτήτες των οποίων δεν πηγαίνουν καθόλου στα ΚΤΕΟ για έλεγχο, προφανώς λόγω της κακής τους κατάστασης….
Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Ιδιωτικών ΚΤΕΟ Ελλάδας, κ. Κωνσταντίνος Βίκας, τονίζει στο Newsauto.gr ότι: «Αναμφίβολα, η εντατικοποίηση των τεχνικών ελέγχων των ΚΤΕΟ θα ενισχύσει περαιτέρω την οδική ασφάλεια της χώρας μας καθώς και την ποιότητα του αέρα που αναπνέουμε. Σε πολλές χώρες μέλη της ΕΕ, ο τεχνικός έλεγχος παρέχεται αρχικά με τη συμπλήρωση 2 ή 3 ετών και στη συνέχεια περιοδικά κάθε χρόνο, πρακτικά τα οχήματα ηλικίας 5 ετών και μετά ελέγχονται κάθε χρόνο».
Σύμφωνα με τους κανονισμούς που ισχύουν στη χώρα μας, ο αρχικός έλεγχος ΚΤΕΟ ενός καινούργιου οχήματος προγραμματίζεται για 4 χρόνια και αυτό, μεταξύ άλλων, αφήνει τεράστια περιθώρια παραποίησης των στοιχείων των χιλιομέτρων από επιτήδειους, δεδομένου ότι τα χιλιόμετρα ενός οχήματος καταγράφονται επίσημα και συστηματικά και τηρούνται μόνο στις βάσεις δεδομένων του ΚΤΕΟ κατά τη διαδικασία του τεχνικού ελέγχου και μπορούν να ελεγχθούν μεταξύ τους.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα των τεχνικών ελέγχων από τα ΚΤΕΟ στην Ελλάδα, τεχνικές ελλείψεις όλων των βαθμίδων διαπιστώνονται σε πάνω από το 45-50% των οχημάτων που υποβάλλονται σε έλεγχο ΚΤΕΟ, και όλα αυτά στο 60% των οχημάτων που υποβάλλονται σε έλεγχο, καθώς το υπόλοιπο 40% του στόλου δεν παρουσιάζεται για έλεγχο στα ΚΤΕΟ, προφανώς λόγω της κακής κατάστασής τους.
Αν υποθέσουμε ότι το 100% του στόλου που υπόκειται σε τεχνικό έλεγχο συμμετέχει στους τεχνικούς ελέγχους, οι ελλείψεις που διαπιστώνονται αναμένεται να ξεπεράσουν το 80% των οχημάτων που ελέγχονται, και αυτό επιβεβαιώνει σαφώς την ανάγκη αύξησης του αριθμού των ελέγχων ΚΤΕΟ σε μια χώρα όπως η Ελλάδα, όπου η μέση ηλικία του στόλου των κυκλοφορούντων οχημάτων είναι πάνω από 15.