Περιεχόμενα
Δείτε πώς η έλλειψη θεσμικής υποστήριξης και ο παιδαγωγικός λαϊκισμός στο ελληνικό σχολικό σύστημα έχει ως αποτέλεσμα την έλλειψη σεβασμού από τους γονείς προς τους εκπαιδευτικούς.
Η οπτική γωνία ενός εκπαιδευτικού ρίχνει φως στην τρέχουσα κατάσταση.
Το ελληνικό σχολείο χρειάζεται ισχυρότερα όρια και κανόνες, λέει ο δάσκαλος
Μια ανησυχητική τάση έχει εμφανιστεί στο ελληνικό σχολικό σύστημα, όπου οι γονείς γίνονται όλο και πιο επιθετικοί απέναντι στους εκπαιδευτικούς για τους βαθμούς ή την τοποθέτηση των παιδιών τους στην τάξη.
Σύμφωνα με τον εκπαιδευτικό σε σχολείο της Αττικής, κ. Ευθύμιο Δημόπουλο, αυτό οφείλεται στην έλλειψη θεσμικής υποστήριξης και στην κουλτούρα του παιδαγωγικού λαϊκισμού που έχει καταλάβει το σύστημα.
Το πρόβλημα με την Παιδαγωγική σήμερα
Ο κ. Δημόπουλος υποστηρίζει ότι το ελληνικό σχολικό σύστημα έχει στραφεί πολύ μακριά προς την αντίθετη κατεύθυνση από την αυταρχική προσέγγιση που υπήρχε πριν από την ανεξαρτησία.
Η σημερινή παιδαγωγική είναι πολύ αδύναμη, με τους εκπαιδευτικούς να διστάζουν να θέσουν όρια και τα παιδιά να μην διδάσκονται τη σημασία της ανάληψης ευθύνης για τις πράξεις τους. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα εγωκεντρικά παιδιά που δεν σέβονται τα όρια.
Η υπευθυνότητα και ο σεβασμός πρέπει να είναι αμφίδρομοι
Ενώ το σχολείο έχει την ευθύνη να θέτει όρια, είναι δύσκολο για τους εκπαιδευτικούς να το πράξουν όταν δεν τους παρέχεται η υποστήριξη που χρειάζονται για να αντιμετωπίσουν τους γονείς που δεν σέβονται τους γονείς.
Πρέπει να υπάρχει ένας πρακτικός τρόπος για τους εκπαιδευτικούς και τα σχολεία να θωρακιστούν απέναντι σε αυτού του είδους τη συμπεριφορά. Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να αξιολογούνται αυστηρά και να εφοδιάζονται με τα εργαλεία που χρειάζονται για να κάνουν αποτελεσματικά τη δουλειά τους, ώστε να κερδίσουν τον σεβασμό που τους αξίζει.
Γονική συμμετοχή έναντι υπέρβασης ορίων
Παρόλο που είναι σημαντικό οι γονείς να συμμετέχουν στην εκπαίδευση του παιδιού τους, δεν θα πρέπει να ξεπερνούν τα όρια και να προσπαθούν να αξιολογούν οι ίδιοι τους εκπαιδευτικούς.
Η ευθύνη αυτή ανήκει στο Υπουργείο Παιδείας, το οποίο πρέπει να υιοθετήσει μια πιο έγκυρη προσέγγιση για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και να διασφαλίσει ότι οι επιδόσεις τους είναι υψηλές.
Συμπερασματικά, το ελληνικό σχολικό σύστημα χρειάζεται ισχυρότερα όρια και κανόνες και οι εκπαιδευτικοί πρέπει να είναι καλύτερα εξοπλισμένοι για να αντιμετωπίζουν τους γονείς που δεν σέβονται τους γονείς.
Συνεργαζόμενοι και υιοθετώντας μια πιο αυταρχική προσέγγιση στην εκπαίδευση, μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα σύστημα που θα καλλιεργεί το σεβασμό και την υπευθυνότητα στα παιδιά μας.