Το μέλλον των πληρωμών: Τάσεις που διαμορφώνουν το τοπίο των ψηφιακών πληρωμών στην Ελλάδα

Δείτε τις επόμενες τάσεις στις ψηφιακές πληρωμές που αναδιαμορφώνουν το τοπίο των πληρωμών στην Ελλάδα. Η χρήση μετρητών μειώνεται, ενώ οι κωδικοί QR και η ενσωματωμένη χρηματοδότηση κερδίζουν δημοτικότητα.

Το μέλλον των πληρωμών: Τάσεις που διαμορφώνουν το τοπίο των ψηφιακών πληρωμών στην Ελλάδα>

Περιεχόμενα

  1. Η άνοδος των ψηφιακών πληρωμών στην Ελλάδα
  2. Πληρωμές με κάρτα στο επίκεντρο
  3. Αύξηση των ψηφιακών συναλλαγών
  4. Κώδικες QR και νέες λύσεις πληρωμών
  5. Ενσωματωμένη χρηματοδότηση και τραπεζική ως υπηρεσία
  6. Άνοδος των πληρωμών μέσω κινητών τηλεφώνων
  7. Καινοτόμες τάσεις: Το μέλλον των πληρωμών
  8. 1. Ένας Tokenized κόσμος
  9. 2. Πανταχού παρόντα πορτοφόλια
  10. 3. Προγραμματιζόμενες πληρωμές
  11. 4. Συνδεδεμένα οικονομικά
  12. 5. Rails χωρίς σύνορα
  13. 6. Απελευθέρωση της αποδοχής
  14. 7. Πίστωση χωρίς αποκλεισμούς
  15. 8. Συνειδητός καταναλωτισμός
  16. 9. Ενσωματωμένη εμπιστοσύνη

Το μέλλον των πληρωμών στην Ελλάδα υφίσταται μια μετασχηματιστική αλλαγή, με τις ψηφιακές συναλλαγές και τις καινοτόμες τάσεις να αναδιαμορφώνουν το τοπίο.

Η χρήση των κωδικών QR και της ενσωματωμένης χρηματοδότησης κερδίζει έδαφος, μειώνοντας την εξάρτηση από τα μετρητά και τις παραδοσιακές κάρτες. Σύμφωνα με πρόσφατες μελέτες, οι κάρτες αντιπροσωπεύουν πλέον ένα σημαντικό μέρος των καταναλωτικών δαπανών, ενώ οι μεταφορές από άτομο σε άτομο και οι πληρωμές με QR codes παρουσιάζουν εντυπωσιακή ανάπτυξη.

Καθώς οι επιχειρήσεις και οι τράπεζες επιδιώκουν ενεργά νέες λύσεις, η ενσωμάτωση των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών και η άνοδος των πληρωμών μέσω smartphone γίνονται κυρίαρχες. Κοιτάζοντας μπροστά, η έρευνα της Mastercard περιγράφει εννέα αναδυόμενες τάσεις που θα φέρουν επανάσταση στις πληρωμές, προσφέροντας μεγαλύτερη ευελιξία, ασφάλεια και ευκολία στους καταναλωτές.

Τέρμα τα μετρητά και οι κάρτες: Όλα αλλάζουν στις πληρωμές μας.

Η άνοδος των ψηφιακών πληρωμών στην Ελλάδα

Η χρήση των ψηφιακών πληρωμών βρίσκεται σε άνοδο στην Ελλάδα, με τις νέες τάσεις και τεχνολογίες να μεταμορφώνουν το τοπίο των πληρωμών.

Οι κωδικοί QR και η ενσωματωμένη χρηματοδότηση κερδίζουν έδαφος, φέρνοντας επανάσταση στον τρόπο διεξαγωγής των συναλλαγών.

Πληρωμές με κάρτα στο επίκεντρο

Πρόσφατη μελέτη του ΙΟΒΕ αποκαλύπτει ότι οι πληρωμές με κάρτες αντιπροσωπεύουν το 37,1% των συνολικών καταναλωτικών δαπανών στην Ελλάδα, φτάνοντας τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Η αξία των συναλλαγών με κάρτες το 2022 πλησίασε τα 50 δισ.

ευρώ, γεγονός που υποδηλώνει την ευρεία χρήση των καρτών ακόμη και για συναλλαγές μικρής αξίας.

Αύξηση των ψηφιακών συναλλαγών

Οι ψηφιακές συναλλαγές, συμπεριλαμβανομένων των άμεσων μεταφορών χρημάτων από άτομο σε άτομο (P2P), παρουσιάζουν σημαντική ανάπτυξη.

Οι IRIS P2P συναλλαγές, που διευκολύνονται από τη DIAS, παρουσίασαν αύξηση 214% το 2022 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Ο αριθμός των χρηστών IRIS P2P αναμένεται να ξεπεράσει τα 2 εκατομμύρια μέχρι το τέλος του 2023.

Κώδικες QR και νέες λύσεις πληρωμών

Οι κωδικοί QR κερδίζουν ολοένα και μεγαλύτερη δημοτικότητα στην Ελλάδα ως μια βολική μέθοδος πληρωμής.

Εταιρείες όπως η Nexi και η Cardlink προωθούν ενεργά λύσεις που βασίζονται σε κωδικούς QR, ωφελώντας τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, τους ελεύθερους επαγγελματίες και τα ηλεκτρονικά καταστήματα. Οι επιλογές πληρωμής μέσω συνδέσμου επιτρέπουν στις επιχειρήσεις να προσφέρουν περισσότερες επιλογές πληρωμής στους πελάτες τους.

Ενσωματωμένη χρηματοδότηση και τραπεζική ως υπηρεσία

Οι ελληνικές τράπεζες διερευνούν την έννοια της ενσωματωμένης χρηματοδότησης, επιτρέποντας στις επιχειρήσεις να ενσωματώσουν τις χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες στις δραστηριότητές τους.

Οι συνεργασίες μεταξύ τραπεζικών ιδρυμάτων και παρόχων τεχνολογίας, όπως η συνεργασία μεταξύ της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδος και της Epsilon Net, διαμορφώνουν το μέλλον της χρηματοδότησης.

Άνοδος των πληρωμών μέσω κινητών τηλεφώνων

Οι πληρωμές μέσω κινητού κερδίζουν έδαφος στην Ελλάδα, με το 33% των καταναλωτών να δηλώνουν ότι διαθέτουν ψηφιακό πορτοφόλι στα smartphones τους.

Οι κύριες τράπεζες καταργούν σταδιακά τα ιδιόκτητα πορτοφόλια τους υπέρ δημοφιλών επιλογών όπως το Google Pay και το Apple Pay.

Καινοτόμες τάσεις: Το μέλλον των πληρωμών

Η έρευνα της Mastercard με θέμα «Το μέλλον των πληρωμών» αναδεικνύει εννέα καινοτόμες τάσεις που θα διαμορφώσουν το τοπίο των πληρωμών.

1. Ένας Tokenized κόσμος

Η ψηφιοποίηση των περιουσιακών στοιχείων, πέραν του χρήματος, θα δημιουργήσει νέες μορφές αξίας και θα καταστήσει δυνατή την ανταλλαξιμότητα, οδηγώντας στην εμφάνιση νέων επιχειρηματικών μοντέλων.

2. Πανταχού παρόντα πορτοφόλια

Τα ψηφιακά πορτοφόλια επόμενης γενιάς θα γίνουν πλατφόρμες «όλα-σε-ένα» για τη διαχείριση προσωπικών εγγράφων, ακινήτων και πληρωμών, προσφέροντας απρόσκοπτη πρόσβαση σε υπηρεσίες και πληρωμές σε οποιοδήποτε περιβάλλον.

3. Προγραμματιζόμενες πληρωμές

Οι προγραμματιζόμενες πληρωμές θα εξορθολογήσουν τις πολύπλοκες συναλλαγές, φέρνοντας επανάσταση στις αλυσίδες εφοδιασμού και επιτρέποντας μεγαλύτερη αποδοτικότητα μέσω της αυτοματοποίησης και των υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας.

4. Συνδεδεμένα οικονομικά

Η ανοικτή τραπεζική και η ενσωματωμένη χρηματοδότηση θα συγκλίνουν, δημιουργώντας συνδεδεμένες χρηματοοικονομικές λύσεις που θα διευκολύνουν τις πληρωμές σε φυσικά, ψηφιακά και εικονικά περιβάλλοντα.

5. Rails χωρίς σύνορα

Τα εμπόδια που περιορίζουν τη ροή χρημάτων, δεδομένων, αγαθών και υπηρεσιών στις γεωγραφικές και ψηφιακές αγορές θα ξεπεραστούν, προωθώντας το απρόσκοπτο εμπόριο.

6. Απελευθέρωση της αποδοχής

Η εμπειρία πληρωμής θα βελτιωθεί με ταχύτερες και πιο ευέλικτες επιλογές πληρωμών, παρέχοντας στους εμπόρους μεγαλύτερη ευελιξία αποδοχής και στους καταναλωτές μια ανώτερη εμπειρία πληρωμών.

7. Πίστωση χωρίς αποκλεισμούς

Τα νέα μοντέλα βαθμολόγησης πιστοληπτικής ικανότητας και οι λύσεις δανεισμού θα ενισχύσουν τις υποβαθμισμένες κοινότητες σε παγκόσμιο επίπεδο, προωθώντας την οικονομική ανάπτυξη και προωθώντας την οικονομική ένταξη.

8. Συνειδητός καταναλωτισμός

Οι καταναλωτές θα προτιμούν τις εταιρείες που ευθυγραμμίζονται με τις κοινωνικές και περιβαλλοντικές αξίες τους, προωθώντας ηθικές επιχειρηματικές πρακτικές και επιβραβεύοντας κοινωνικά υπεύθυνες πρωτοβουλίες.

9. Ενσωματωμένη εμπιστοσύνη

Η εμπιστοσύνη και η ασφάλεια των δεδομένων θα διαδραματίσουν κρίσιμο ρόλο στη λήψη αποφάσεων από τους καταναλωτές.

Οι εταιρείες που δίνουν προτεραιότητα στην προστασία των δεδομένων των πελατών θα αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην καταγραφή των ροών πληρωμών.

To top